2019-10-08, 19:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Masque Milano - Montecristo är ju absolut en maskulin, smutsig pärla som borde tilltala de som vill ha något som inte står i var mans hylla.
Sjuka är dock att dom ändrat flaskorna sen dom släpptes. Förr fick man 100 ml för 150€, nu 35 ml för 150€. Skaplig höjning, visst designen på flaskorna är snyggare nu men va fan?
Citera
2019-10-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
https://detailery.se/ Har faktiskt en del kul som jag inte tror finns någon annanstans i Sverige! A city on fire har allt du söker! Jag har testat och jag tycker den är otrolig! sedan finns ju Cow också...
Beställde hem ett sample på city on fire för 70kr. Kul namn och man fick ganska mycket i samplet men den va inget för mig atm. Den luktade precis som det stod den skulle göra nämligen bränt alt öppen brasa. Helt sjukt. Jäkligt kul doft. Fortfarande glad att ja köpte den på sample då de kan va kul att spraya på den då och då för att den är verkligen helt sjuk,men för tidigt att säga om jag kommer köpa den eller inte! Tog bara ett sprut med den, men kände att efter att de rökiga försvunnit så kom det söta fram dock luktade de inte särskilt mycket. Ska ge den en ny chans imorgon
Fick även ett trevligt handskrivet brev med samplet vilket uppskattades!
Senast redigerad av Mansory 2019-10-09 kl. 19:10.
Citera
2019-10-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Absolut inte. Jag är långt ifrån ensam om min uppfattning. Det är fritt för vem som att dofta som de vill, jag ville bara ge ett gott råd. One million bör man undvika.

Håller verkligen med, vill man vara en i mängden är One million perfekt. Vill man att folk ska märka en eller sticka ut kan man ta nästan vad som helst förutom den. Om man nu absolut måste ha en tacka i sin samling så är One Million Lucky att föredra. Kommer inte in i min samling men ett betydligt bättre alternativ
Citera
2019-10-09, 19:20
Medlem
Det enda positiva med hösten är väl att man kan ta fram lite tyngre dofter igen även dagtid. Vad har vi för favoriter i tråden?
Citera
2019-10-09, 21:32
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Beställde hem ett sample på city on fire för 70kr. Kul namn och man fick ganska mycket i samplet men den va inget för mig atm. Den luktade precis som det stod den skulle göra nämligen bränt alt öppen brasa. Helt sjukt. Jäkligt kul doft. Fortfarande glad att ja köpte den på sample då de kan va kul att spraya på den då och då för att den är verkligen helt sjuk,men för tidigt att säga om jag kommer köpa den eller inte! Tog bara ett sprut med den, men kände att efter att de rökiga försvunnit så kom det söta fram dock luktade de inte särskilt mycket. Ska ge den en ny chans imorgon
Fick även ett trevligt handskrivet brev med samplet vilket uppskattades!

Ja visst är den galen! älskar den! bra att du ger den en chans till! De kanske har något annat kul också...jag är helt nere i den! så grym vinterdoft!
Citera
2019-10-10, 06:51
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEdwardh
Det enda positiva med hösten är väl att man kan ta fram lite tyngre dofter igen även dagtid. Vad har vi för favoriter i tråden?

Masque - Montecristo som jag nämnde ovan.
Burberry - London som också nämnts.
MDCI - Cuir Garamante, kryddig ros som påminner lite om Black Afgano.
Creed - Spice & Wood
Miller Harris - Feuilles de Tabac
Acqua di Parma - Colonia Intensa
Michael Kors - Michael for Men
Dior - Ambre Nuit

Sen har jag några allround och petar in som jag tycker känns trevliga på hösten och även på våren beroende på humör.
MDCI - Invasion Barbare
Creed - Aventus
Guy Laroche - Drakkar Noir
Amouage - Reflection.

Har säkert glömt någon men innan vinterkylan sätter in så tror jag överlag dessa hamnar oftast i rotationen.

Var längesen nu jag tog mig tid att hitta något nytt och spännande men ”lådan” hemma är så sjukt full att man måste använda upp något alternativt sälja vidare innan något nytt kommer in.
Citera
2019-10-10, 07:59
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Tom Ford - Tobacco Vanille
Guerlain - L'Homme Ideal
Guerlain - Spiritueuse Double Vanille
Guerlain - Cuir Beluga
Guerlain - Tonka Imperiale
Jacques Bogart - Bogart pour Homme
Thierry Mugler - Pure Havane
Puredistance - M
Xerjoff - Alexandria II
By Kilian - Intoxicated
Xerjoff - Naxos
Parfum d'Emire - Fougère Bengale
Citera
2019-10-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Masque - Montecristo som jag nämnde ovan.
Burberry - London som också nämnts.
MDCI - Cuir Garamante, kryddig ros som påminner lite om Black Afgano.
Creed - Spice & Wood
Acqua di Parma - Colonia Intensa
Dior - Ambre Nuit

Sen har jag några allround och petar in som jag tycker känns trevliga på hösten och även på våren beroende på humör.
MDCI - Invasion Barbare
Creed - Aventus
Guy Laroche - Drakkar Noir
Amouage - Reflection.

Har säkert glömt någon men innan vinterkylan sätter in så tror jag överlag dessa hamnar oftast i rotationen.

Var längesen nu jag tog mig tid att hitta något nytt och spännande men ”lådan” hemma är så sjukt full att man måste använda upp något alternativt sälja vidare innan något nytt kommer in.

Ojoj mycket godis där, Spice & woood är ju en favorit även hos mig. Sen att man är nästan själv med den gör ju bara saken bättre.
Känner igen mig mycket i att det är fullt men ändå är det någon som springer och köper nytt och ställer in det hemma hos mig?

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Guerlain - L'Homme Ideal
Guerlain - Cuir Beluga
Puredistance - M
Xerjoff - Alexandria II
By Kilian - Intoxicated
Xerjoff - Naxos

Mmm här var det tungt och fint, tobak är ju magiskt! Testat några andra by Kilian? Är stort fan av både Light My Fire och Black Phantom
Citera
2019-10-11, 10:34
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:

Hösten är parfymernas årstid

Tunga
Nasomatto Pardon (parfymextrakt)
Eros Flame EDP
Chanel le bleu EDP

Svintung
Ortoparisi Terroni EDP

Alla tillfällen / årstider
Mont blanc Explorer EDP
..Väldigt mycket aventus DNA. Rent av omöjligt för oss dödliga att känna skillnad. Riktigt bra!
Citera
2019-10-11, 10:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ojoj mycket godis där, Spice & woood är ju en favorit även hos mig. Sen att man är nästan själv med den gör ju bara saken bättre.
Känner igen mig mycket i att det är fullt men ändå är det någon som springer och köper nytt och ställer in det hemma hos mig?

Mmm här var det tungt och fint, tobak är ju magiskt! Testat några andra by Kilian? Är stort fan av både Light My Fire och Black Phantom
Har Back To Black, men får lite för mycket färdigrökt cigarett (läs askkopp) av den. Föredrar tobaksdofter som har en "obränd" tobaksnot .
Citera
2019-10-11, 17:49
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Guerlain - L'Homme Ideal
Guerlain - Cuir Beluga
Puredistance - M
Xerjoff - Alexandria II
By Kilian - Intoxicated
Xerjoff - Naxos

En Guerlain-fantast ser jag. Kör du L'Homme Ideal EdT eller EdP? Att äga båda känns onödigt men jag kan inte riktigt avgöra vilken jag gillar mest. Motsvarar Tonka Imperiale sitt rykte?
Citera
2019-10-11, 18:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
En Guerlain-fantast ser jag. Kör du L'Homme Ideal EdT eller EdP? Att äga båda känns onödigt men jag kan inte riktigt avgöra vilken jag gillar mest. Motsvarar Tonka Imperiale sitt rykte?
Föredrar EdP, den känns "varmare" på något vis. En riktigt fin må bra-doft. Tonka Imperiale är riktigt trevlig tycker jag, enda nackdelen är väl att den är väldigt nedtonad och diskret när det kommer till sillage. Kvalitetsmässigt är Guerlains L'Art et la Matière-linje svårslagen. Känns mer exklusiva än Creed, Amouage, Xerjoff och andra nischmärken. Diskreta, nedtonade och perfekt blandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in