2019-10-13, 09:37
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Återkom gärna om vad du tyckte om Montblanc. Jag äger också Havanna. En varm ganska retro tobaksdoft som funkar bra under höst/vinter. Inte någon favorit hos mig men den har en tydlig karaktär. Helt klart maskulin.

Har inte kört så mycket med Montblancen. Jag tycker den var ganska tunn och vattnig jämfört med Creeden. Dock så är det ju även en rejäl prisskillnad.

Creeden är trevlig från första stund, Montblancen måste lägga sig först innan den blir trevlig. Då doftar den gott. Kan nog funka väl inomhus.

Havanan har jag kört ett par gånger med, den funkar.

Idag är det Davidoff - Zino, den tar sig för varje gång. Nu tycker jag den luktar väldans gott, en rätt så fyllig och mustig doft. Tycker om när dofterna inte är så söta.

Har även Lalique - White och Encre Noir, EDT. Med tanke på priset från parfym.se så tycker jag dessa parfymer håller högst kvalitet vad jag provat i den prisklassen. Väldigt rena och tydliga dofter.
Encre Noir passar perfekt utomhus med en fiberpälsjacka i kallt klimat.

White testade jag också nu under hösten, men då luktade jag som en isglass. Jag väntar till våren / sommaren med den

Om ett par dagar så får jag hem Orto Parisi - Terroni + lite annat skoj. Det skall bli väldigt spännande.
Senast redigerad av Isterbandsdoktorn 2019-10-13 kl. 10:21.
Citera
2019-10-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Hösten är parfymernas årstid

Tunga
Nasomatto Pardon (parfymextrakt)
Eros Flame EDP
Chanel le bleu EDP

Svintung
Ortoparisi Terroni EDP

Alla tillfällen / årstider
Mont blanc Explorer EDP
..Väldigt mycket aventus DNA. Rent av omöjligt för oss dödliga att känna skillnad. Riktigt bra!

Hur är Eros Flame? Har självförvållad PTSD av Eros då jag badade i den som ung och dum
Citera
2019-10-14, 21:15
Medlem
Skogismyras avatar
Var brukar ni beställa era prover?
Själv har jag precis beställt dessa 1 ml prover från fragrancesamplesuk.com:

Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme (2010 Original formulation).
Viktor & Rolf Spicebomb Extreme.
Jean Paul Gaultier Ultra Male.
Versace Eros.
Amouage Reflection Man.
Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo.
Tom Ford Private Blend Tobacco Vanille.
Tom Ford Private Blend Oud Wood.
Dolce & Gabbana The One For Men EDP.
Hermes Terre d'Hermes EDT.

Vet ni var man kan få tag på Dior Sauvage EdT och Dior Homme intense som prover?
Annars kommer jag att blindköpa dem.
Citera
2019-10-15, 10:56
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Var brukar ni beställa era prover?
Själv har jag precis beställt dessa 1 ml prover från fragrancesamplesuk.com:

Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme (2010 Original formulation).
Viktor & Rolf Spicebomb Extreme.
Jean Paul Gaultier Ultra Male.
Versace Eros.
Amouage Reflection Man.
Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo.
Tom Ford Private Blend Tobacco Vanille.
Tom Ford Private Blend Oud Wood.
Dolce & Gabbana The One For Men EDP.
Hermes Terre d'Hermes EDT.

Vet ni var man kan få tag på Dior Sauvage EdT och Dior Homme intense som prover?
Annars kommer jag att blindköpa dem.

De flesta prover köper jag på Facebook i andra hand. När jag inte hittat vad jag sökt där har jag testat Perfumed Court och Notino där den senare varit mest prisvärd. Det bästa som jag ser det är att ha lite is i magen. De kommer att komma och ta slut och det kan bli dyrt om man måste ha specifika parfymer för test just NU.

DHI och Sauvage borde finnas i varenda parfymbutik att testa annars. Men du kanske gärna vill använda dem flera gånger?
Citera
2019-10-16, 05:43
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
De flesta prover köper jag på Facebook i andra hand. När jag inte hittat vad jag sökt där har jag testat Perfumed Court och Notino där den senare varit mest prisvärd. Det bästa som jag ser det är att ha lite is i magen. De kommer att komma och ta slut och det kan bli dyrt om man måste ha specifika parfymer för test just NU.

DHI och Sauvage borde finnas i varenda parfymbutik att testa annars. Men du kanske gärna vill använda dem flera gånger?
Okej, tack.

Notino finns inte med i prisjakt.
Deras Creed Aventus är billigare än på andra ställen, och tydligen är de utan cellofanpapper. Så jag misstänker att de säljer fake saker
Citera
2019-10-16, 06:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Okej, tack.

Notino finns inte med i prisjakt.
Deras Creed Aventus är billigare än på andra ställen, och tydligen är de utan cellofanpapper. Så jag misstänker att de säljer fake saker

Creed har ALDRIG cellofan runt sina förpackningar. Om dom har det så bör man däremot se upp.
Citera
2019-10-16, 07:18
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Creed har ALDRIG cellofan runt sina förpackningar. Om dom har det så bör man däremot se upp.
Oj. Okej. Märkligt.
Men jag förstår inte varför notino.se inte finns med på prisjakt.
Senast redigerad av Skogismyra 2019-10-16 kl. 07:41.
Citera
2019-10-16, 18:15
Medlem
Skogismyras avatar
Jag har köpt Dior Homme Intense och Dior Sauvage från två olika nätbutiker (som har fått bra recensioner), och på båda förpackningarna pekar den vita pilen höger.
Så enligt detta: https://www.cafe.se/sa-latt-ser-du-om-parfymen-ar-akta-eller-falsk-9-tips/ (bläddra ner till #4) är båda mina parfymer falska?
Citera
2019-10-16, 18:44
Medlem
när man söker på parfymer att ha på jobbet så är det alltid "office" som tas upp. som att alla jobbar på kontor.
Vad skulle passa till en vanlig industriarbetare ? Vad har ni för tips där?
Citera
2019-10-16, 19:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumpan1792
när man söker på parfymer att ha på jobbet så är det alltid "office" som tas upp. som att alla jobbar på kontor.
Vad skulle passa till en vanlig industriarbetare ? Vad har ni för tips där?
Samma skulle jag gissa. Å andra sidan har man ju massa fördomar om att många, speciellt lite äldre, som inte jobbar sittandes på en stol tycker det är kärringfasoner med allt från deo och uppåt. Risken finns väl att dina kollegor tycker du är en kärring om du doftar "gott"...
Citera
2019-10-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Samma skulle jag gissa. Å andra sidan har man ju massa fördomar om att många, speciellt lite äldre, som inte jobbar sittandes på en stol tycker det är kärringfasoner med allt från deo och uppåt. Risken finns väl att dina kollegor tycker du är en kärring om du doftar "gott"...

ja det kanske funkar med samma?

Nej alla vet att jag doftar gott hela tiden
är inte heller ensam på jobbet med att ha parfym på mig. Men tänkte om vad som egentligen passar bäst i industrimiljö. Om det ska vara lätta,fräscha, eller lite tyngre sötare typ.

Själv kör jag på lite lättare (oftast) om tex mugler cologne eller montblanc explorer eller dior sauvage eller vesace dylan blue. Istället för lite tyngre läderparfymer tillexempel som jag annars gillar att bära.
Citera
2019-10-16, 20:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumpan1792
ja det kanske funkar med samma?

Nej alla vet att jag doftar gott hela tiden
är inte heller ensam på jobbet med att ha parfym på mig. Men tänkte om vad som egentligen passar bäst i industrimiljö. Om det ska vara lätta,fräscha, eller lite tyngre sötare typ.

Själv kör jag på lite lättare (oftast) om tex mugler cologne eller montblanc explorer eller dior sauvage eller vesace dylan blue. Istället för lite tyngre läderparfymer tillexempel som jag annars gillar att bära.
Om det är fysiskt tungt arbete som gör att du blir svettig skulle jag inte rekommendera tyngre dofter. Egentligen passar inte tyngre dofter till ett kontorsjobb heller, även om jag struntar i det allt som oftast, men ibland kan man bli plågsamt medveten om att man doftar lite för tungt och lite för mycket, jobbigt att ha det så en hel arbetsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in