2019-10-15, 10:51
  #5821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag menar upp till miljonprogrammet, alltså tidigt 1970 tal. Var tror du fanns där innan de byggde höghusen? Det var mest gårdar.

2) Min poäng är att förr i tiden var det lägre krav på utseende och sex men det var högre krav på fysiskt arbete istället. Och kvinnor fick nöja sig med en lägre standard. Inga utlands-resor, ingen pool, inget kylskåp och ingen elspis. Kanske inte ens rinnande vatten.

3) Nu får kvinnor en riktig lyx-standard och behöver inte jobba fysiskt, då är det klart att kraven på utseende och sex blir högre. Du måste earn your keep på nåt sätt.

4) Om du inte vill lägga in jobbet på att se ut som en Instagram fläskis då får du kanske gå och bo själv.
Du verkar inte begripa att sedan 1960 var jordbruksarbete en mycket liten sektor dessutom var det inte ens för dessa bönder speciellt tungt arbete eftersom det mesta inte längre sköttes manuellt.
Att dina föräldrar inte hade el-spis och kylskåp på 70-talet lär ju tillhöra undantaget, när resten av befolkningen hade dessa bekvämligheter sedan 30-talet. Frys däremot var inte vanligt utan ofta i form av andelsfrysar som ägdes av någon där man hyrde ett frysfack. mina släktingar hyrde ut sådana
Citera
2019-10-15, 10:54
  #5822
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det beror på att kvinnor inte har något annat att erbjuda än utseende och sex.


Snälla du, vi måste reda ut detta en gång för alla. DU har inget annat att erbjuda än utseende och sex. Det beror på att du är korkad och ytlig. Jag tex har massor att erbjuda. Kärlek, vänskap, utseende, sex, skärpa, intelligens, humor osv osv. Min sambo sen många år tillbaka stortrivs. Kan du tänka dig, jag behöver inte ens muta honom med mammas pengar eller med horor.

Citat:
2) Om kvinnor började erbjuda män exempel försörjning och andra resurser då skulle de bli dömda på det.

Ehhh nja, den manliga hjärnan är nog inte så lätt att omprogrammera, nu som för tusentals år sen gäller fortfarande saftiga höfter, rumpa, tuttar, friskt hår osv. Men visst har det skett en viss förändring.

Citat:
1) Det är därför jag betalar alla räkningar och sköter hemmet. Så att när jag blir gammal har han fortfarande nytta av mig. Kanske inte sexuellt men för att slippa jobba, städa, laga mat, sköta barnen, and so on.

Ja det kan du ju fortfarande göra, du kan ju vara deras husa. På så vis kan du ju ändå göra nytta. Du vet, till slut blir alfahonan kickad av en yngre och starkare hona.

Citat:
2) Jag tror att du projicerar och själv är orolig för att bli gammal. Jag har ingen anledning att oroa mig för att jag är redan gift och jag har barn.

Humor att du pratar om projiceringar.

Ahh du kör den gamla klassikern, binder upp en kuk genom att trycka ut ett par ungar. Äldsta kvinnotricket i historien.

Citat:
a) Även om min man lämnar mig har jag fortfarande barnen. Jag är inte i början av processen att hitta en man, få honom att stanna, skaffa barn, som jag antar att du är. Då har man anledning att oroa sig för att bli gammal eller whatever.

Duktig feminist, you go guurrlll!! Du är stark och självständig, du hade klarat dig! Mamma betalar!

Citat:
jag är 36.


Enligt dig är ju det skitgammalt, medelålders.

Citat:
Men kan hon betala räkningarna, ta hand om fyra barn, och städa och laga mat för 6 personer? Försök och vara snygg och sexsugen efter att du har gjort allt det är en hel dag.

Ojojoj shit nu låter du nästan normal. Du får täppa till ditt alter ego så dehär glitcharna inte kommer fram.

Det rätta svaret är ju såklart att du är ett djur och knullvänlig för din man dygnet runt.

Citat:
1) Lågt bf visar din ben-struktur. Då kan män se proportioner och symmteri = genetiskt värde.

Nope. Knotiga kvinnor är möjligtvis en fetisch, men knappast mainstream.

Citat:
2) It's a thing,

För dig och din man ja.

Sen förstår jag inte varför du skickar en massa bilder på dig själv till mig. Jag tänder inte alls sexuellt på andra kvinnor. Inte alls.

Eller vill du ha bekräftelse? Eller att jag ska bedöma din kropp? Är du som tonåringarna, jag trodde du var vuxen?
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-15 kl. 11:01.
Citera
2019-10-15, 11:09
  #5823
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju en snygg, smal ung tjej de säger hela tiden att de borde ha rätt till de där tjejerna som de ser på instagram.

Före sociala medier fanns det motsvarigheten till snygga tjejer på instagram de populära snyggaste tjejerna på skolan de som tjejer avundades och killar trånade efter dock så hade killarna inte några förväntningar på att de skulle bli tillsammans med de snyggaste

Nej, det säger dom inte. Men de flesta vill ha någon som inte är en tjock feminist.
Citera
2019-10-15, 11:14
  #5824
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Lugn, beskrev just mig själv för 4-5 år sedan.

Hahaha gött.
Citera
2019-10-15, 11:26
  #5825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, det säger dom inte. Men de flesta vill ha någon som inte är en tjock feminist.
Jo det säger de flesta som gnäller över att kvinnor är kräsna de är inte intresserade av någon med lika mediokert utseende som de själva och lika ointressant allmänt tråkiga tillbakadragna personlighet de självs. Gång på gång pratar de om snygga tjejer på instagram eller om de snyggaste tjejerna som är ute och roar sig med bad-boys och beklagar sig över att dessa extremt extroverta som gillar festande inte ger introverta blyga som sitter hemma en chans..
Citera
2019-10-15, 11:40
  #5826
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
.
.
.
4) Men kvinnor vill ha kakan och äta den: de vill ha mäns pengar, de vill inte se attraktiva ut, inte ha sex, och inte att mannen ska ha sex med andra kvinnor heller.

5) Det beror på att kvinnor inte ser män som partners utan som fiender de ska utnyttja.
Detta var i Sydsvenskan den femte oktober i år:
https://www.sydsvenskan.se/2019-10-05/en-hyllning-till-valerie-solanas-och-alla-som-fortsatter

Tänk er om en mainstreammedia hade skrivit något liknande om kvinnor?

Det är helt okej att hata på män i svensk media. Ingen rycker ens på axlarna.
Citera
2019-10-15, 11:41
  #5827
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är ju en snygg, smal ung tjej de säger hela tiden att de borde ha rätt till de där tjejerna som de ser på instagram.

Före sociala medier fanns det motsvarigheten till snygga tjejer på instagram de populära snyggaste tjejerna på skolan de som tjejer avundades och killar trånade efter dock så hade killarna inte några förväntningar på att de skulle bli tillsammans med de snyggaste

1) Tjejerna på Instagram är varken snygga eller smala. De är helt vanliga tjejer med smink och kirurgi.

2) Det beror på att Boomer feminister uppmuntrade tjejer till att vara feta och fula och tjejerna gjorde det som en sorts fittighet mot män.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du verkar inte begripa att sedan 1960 var jordbruksarbete en mycket liten sektor dessutom var det inte ens för dessa bönder speciellt tungt arbete eftersom det mesta inte längre sköttes manuellt.
Att dina föräldrar inte hade el-spis och kylskåp på 70-talet lär ju tillhöra undantaget, när resten av befolkningen hade dessa bekvämligheter sedan 30-talet. Frys däremot var inte vanligt utan ofta i form av andelsfrysar som ägdes av någon där man hyrde ett frysfack. mina släktingar hyrde ut sådana

1) Du verkar inte begripa att jag personligen känner kvinnor som levde så utanför Stockholm.

2) Mina föräldrar bodde i stan. Jag talar inte om att bo i stan. Eller om att jobba i jordbruket.

a) Jag talar om folk som hade självhushåll i det som idag är förorter. De var inte kommersiella bönder. De kanske till och med gjorde nåt annat vid sidan av. Men de odlade sin egen mat och hade kanske en del djur.

3) Folk i städerna har alltid haft en högre standard. Det är inte vad jag talar om.

4) Min poäng är att om du bodde utanför Stockholm på 70 talet då fick du gå upp och mjölka kon och tjärna smör. Det behöver du inte göra idag. Då måste du göra nånting annat. Till exempel gå till gymmet.

5) Så antingen får kvinnor försörja mannen eller ha en bra kropp. Det går inte att glida fram på en räkmacka längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Snälla du, vi måste reda ut detta en gång för alla. DU har inget annat att erbjuda än utseende och sex. Det beror på att du är korkad och ytlig. Jag tex har massor att erbjuda. Kärlek, vänskap, utseende, sex, skärpa, intelligens, humor osv osv. Min sambo sen många år tillbaka stortrivs. Kan du tänka dig, jag behöver inte ens muta honom med mammas pengar eller med horor.

1) Din sambo? Är du inte gift?

2) Jag erbjuder min man alltid försörja honom, en hög levnadsstandard, bra service i form av mat och att sköta hemmet, barn, bra kropp, och sex med andra kvinnor. Jag vet inte vad mer jag kan göra för honom.

3) Saker som "kärlek, och vänskap och humor" är bullshit. Det kräver ingenting av kvinnan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ehhh nja, den manliga hjärnan är nog inte så lätt att omprogrammera, nu som för tusentals år sen gäller fortfarande saftiga höfter, rumpa, tuttar, friskt hår osv. Men visst har det skett en viss förändring.

Copity cope. Ingen vill ha en tjockis.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja det kan du ju fortfarande göra, du kan ju vara deras husa. På så vis kan du ju ändå göra nytta. Du vet, till slut blir alfahonan kickad av en yngre och starkare hona.

1) Jag tycker det är kul med konkurrens så jag har ingenting emot det. Så länge det gynnar män är jag game.

2) Men det sorgliga sanningen är att det finns ingen att konkurrera mot. Unga tjejer idag är "hej kom och hjälp mig"

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Humor att du pratar om projiceringar.

Ahh du kör den gamla klassikern, binder upp en kuk genom att trycka ut ett par ungar. Äldsta kvinnotricket i historien.

Jag är inte intresserad av att binda upp honom. Jag sätter hans intressen först.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Enligt dig är ju det skitgammalt, medelålders.

Ja självklart. Men det är inte samma sak om man är snygg.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nope. Knotiga kvinnor är möjligtvis en fetisch, men knappast mainstream.

Det finns inget mainstream längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
För dig och din man ja.


Ja självklart ändrar jag min kropp att den ska vara som han vill. Gör inte du det för din man?

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sen förstår jag inte varför du skickar en massa bilder på dig själv till mig. Jag tänder inte alls sexuellt på andra kvinnor. Inte alls.

Det är för att höja kraven på andra kvinnor. När män ser mig kommer de att kräva att deras fruar förbättrar sitt utseende.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Eller vill du ha bekräftelse? Eller att jag ska bedöma din kropp? Är du som tonåringarna, jag trodde du var vuxen?

Det visar vad jag talar om: att om kvinnor var mer attraktiva och ansträngde sig för sina män skulle färre män köpa sex.

Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Detta var i Sydsvenskan den femte oktober i år:
https://www.sydsvenskan.se/2019-10-05/en-hyllning-till-valerie-solanas-och-alla-som-fortsatter

Tänk er om en mainstreammedia hade skrivit något liknande om kvinnor?

Det är helt okej att hata på män i svensk media. Ingen rycker ens på axlarna.

Citat:
”Att kalla en man ett djur är att smickra honom; han är en maskin, en vandrande dildo” skriver Valerie Solanas i sitt SCUM manifest. SCUM som i Society for Cutting Up Men, en frätande krigsförklaring mot sextiotalets manssamhälle. Knappt femtio år senare läser Chiara Fumai ur manifestet framför kameran. Med en röst drypande av vällustigt förakt gör hon processen kort med det patetiska mansgriseriet. Mannen som konstnär med stort K. Mannen som Daddy Knows Best. Mannen som biologisk olycka.

Psycho chicks, https://www.youtube.com/watch?v=-gUExAK1Ue0
__________________
Senast redigerad av Babianen 2019-10-15 kl. 11:55.
Citera
2019-10-15, 11:52
  #5828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Tjejerna på Instagram är varken snygga eller smala. De är helt vanliga tjejer med smink och kirurgi.

2) Det beror på att Boomer feminister uppmuntrade tjejer till att vara feta och fula och tjejerna gjorde det som en sorts fittighet mot män.



1) Du verkar inte begripa att jag personligen känner kvinnor som levde så utanför Stockholm.

2) Mina föräldrar bodde i stan. Jag talar inte om att bo i stan. Eller om att jobba i jordbruket.

a) Jag talar om folk som hade självhushåll i det som idag är förorter. De var inte kommersiella bönder. De kanske till och med gjorde nåt annat vid sidan av. Men de odlade sin egen mat och hade kanske en del djur.

3) Folk i städerna har alltid haft en högre standard. Det är inte vad jag talar om.

4) Min poäng är att om du bodde utanför Stockholm på 70 talet då fick du gå upp och mjölka kon och tjärna smör. Det behöver du inte göra idag. Då måste du göra nånting annat. Till exempel gå till gymmet.

5) Så antingen får kvinnor försörja mannen eller ha en bra kropp. Det går inte att glida fram på en räkmacka längre.



1) Din sambo? Är du inte gift?

2) Jag erbjuder min man alltid försörja honom, en hög levnadsstandard, bra service i form av mat och att sköta hemmet, barn, bra kropp, och sex med andra kvinnor. Jag vet inte vad mer jag kan göra för honom.

3) Saker som "kärlek, och vänskap och humor" är bullshit. Det kräver ingenting av kvinnan.



Copity cope. Ingen vill ha en tjockis.



1) Jag tycker det är kul med konkurrens så jag har ingenting emot det. Så länge det gynnar män är jag game.

2) Men det sorgliga sanningen är att det finns ingen att konkurrera mot. Unga tjejer idag är "hej kom och hjälp mig"



Jag är inte intresserad av att binda upp honom. Jag sätter hans intressen först.



Ja självklart. Men det är inte samma sak om man är snygg.



Det finns inget mainstream längre.



Ja självklart ändrar jag min kropp att den ska vara som han vill. Gör inte du det för din man?



Det är för att höja kraven på andra kvinnor. När män ser mig kommer de att kräva att deras fruar förbättrar sitt utseende.



Det visar vad jag talar om: att om kvinnor var mer attraktiva och ansträngde sig för sina män skulle färre män köpa sex.
Du tror att hippie kollektiv och månskensbönder var något vanligt förekommande på 70-talet. Ingen kärnade smör hemma som jobb på 70-talet eftersom mjölken hämtades och bereddes på mjölkcentralen. Mängder av släktingar bodde utanför Stockholm på 70-talet ingen av dem hade bondgård ingen av dem ens kände någon av de under 10 procent som brukade jorden
Citera
2019-10-15, 12:04
  #5829
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du tror att hippie kollektiv och månskensbönder var något vanligt förekommande på 70-talet. Ingen kärnade smör hemma som jobb på 70-talet eftersom mjölken hämtades och bereddes på mjölkcentralen. Mängder av släktingar bodde utanför Stockholm på 70-talet ingen av dem hade bondgård ingen av dem ens kände någon av de under 10 procent som brukade jorden

1) Jag talar inte om hippiekollektiv, jag talar om helt vanliga Svensson kvinnor.

2) De berättade för mig hur man sydde lakan, hur man broderade initialer på örngott, att det alltid fanns mycket att göra. De brukade fortfarande ha tebjudningar btw det är nåt som har försvunnit.

3) Idag behöver du inte göra något av det. Då är det självklart att du lägger ner jobbet på din kropp och sexualitet istället. Det är dagens version av att kärna smör och sy lakan. Du kan tycka att det är dumt hur mycket du vill, men det är nåt man måste göra.

4) Att tro att man kan sitta och göra ingenting medan man får saker som färdiglagad mat, resor, spa-weekends är väldigt naivt.
__________________
Senast redigerad av Babianen 2019-10-15 kl. 12:14.
Citera
2019-10-15, 12:16
  #5830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag talar inte om hippiekollektiv, jag talar om helt vanliga Svensson kvinnor.

2) De berättade för mig hur man sydde lakan, hur man broderade initialer på örngott, att det alltid fanns mycket att göra. De brukade fortfarande ha tebjudningar btw det är nåt som har försvunnit.

3) Idag behöver du inte göra något av det. Då är det självklart att du lägger ner jobbet på ding kropp och sexualitet istället. Det är dagens version av att kärna smör och sy lakan. Du kan tycka att det är dumt hur mycket du vill, men det är nåt man måste göra.

4) Att tro att man kan sitta och göra ingenting medan man får saker som färdiglagad mat, resor, spa-weekends är väldigt naivt.
Du talar om vad kvinnor gjorde i början på 1900-talet när det var fint med monogram på lakanen och det inte fanns färdiga lakan och handdukar att köpa jag vet detta eftersom jag fortfarande använder örngott som min mormors mor broderade kring 1920 när hon gifte sig
Citera
2019-10-15, 12:17
  #5831
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Din sambo? Är du inte gift?

Nope.

Citat:
2) Jag erbjuder min man alltid försörja honom, en hög levnadsstandard, bra service i form av mat och att sköta hemmet, barn, bra kropp, och sex med andra kvinnor. Jag vet inte vad mer jag kan göra för honom.

Nej det är nog allt du har att komma med, din personlighet är ju ganska trist och fyrkantig.

Citat:
3) Saker som "kärlek, och vänskap och humor" är bullshit. Det kräver ingenting av kvinnan.


Bullshit för sånna som dig ja. Du verkar helt avtrubbad och oförmågen att kunna känna eller bidra med något av ovanstående.

Citat:
Copity cope. Ingen vill ha en tjockis.


Vem fan har snackat om tjockisar? Det är din ortorexa hjärna som talar.

Citat:
1) Jag tycker det är kul med konkurrens så jag har ingenting emot det. Så länge det gynnar män är jag game.

2) Men det sorgliga sanningen är att det finns ingen att konkurrera mot. Unga tjejer idag är "hej kom och hjälp mig"

Ytligt trams igen. Det är så patetiskt med kvinnor i din ålder som går och jämför sig med tjejer i 20-25 års åldern.

Citat:
Jag är inte intresserad av att binda upp honom. Jag sätter hans intressen först.

Ja men det är nog för att du är så ytlig och tråkig, du har liksom inga egna intressen mer än att jobba som husa. Klart som fan du måste kompensera med horor och pengar.


Citat:
Det finns inget mainstream längre.

Nähä, gå ut och fråga 100 män om de föredrar din kroppstyp eller tex Kate Upton.

Citat:
Ja självklart ändrar jag min kropp att den ska vara som han vill. Gör inte du det för din man?

Nja mest för min egen skull. Jag är inte så självutplånande som dig.

Citat:
Det är för att höja kraven på andra kvinnor. När män ser mig kommer de att kräva att deras fruar förbättrar sitt utseende.

Hahha nu låter du som en fånig tonåring igen.

Citat:
Det visar vad jag talar om: att om kvinnor var mer attraktiva och ansträngde sig för sina män skulle färre män köpa sex.

Att du skickar en massa halv/nakenbilder till mig bevisar bara att du har ett enormt bekräftelsebehov. Osäker much?

Är du ätstörd? Ätstörda tjejer/kvinnor brukar få ett enormt bekräftelsebehov och behov av att få sina kroppar bedömda. Speciellt om de är åt pro ana hållet.
Citera
2019-10-15, 12:29
  #5832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nope.



Nej det är nog allt du har att komma med, din personlighet är ju ganska trist och fyrkantig.



Bullshit för sånna som dig ja. Du verkar helt avtrubbad och oförmågen att kunna känna eller bidra med något av ovanstående.



Vem fan har snackat om tjockisar? Det är din ortorexa hjärna som talar.



Ytligt trams igen. Det är så patetiskt med kvinnor i din ålder som går och jämför sig med tjejer i 20-25 års åldern.



Ja men det är nog för att du är så ytlig och tråkig, du har liksom inga egna intressen mer än att jobba som husa. Klart som fan du måste kompensera med horor och pengar.




Nähä, gå ut och fråga 100 män om de föredrar din kroppstyp eller tex Kate Upton.



Nja mest för min egen skull. Jag är inte så självutplånande som dig.



Hahha nu låter du som en fånig tonåring igen.



Att du skickar en massa halv/nakenbilder till mig bevisar bara att du har ett enormt bekräftelsebehov. Osäker much?

Är du ätstörd? Ätstörda tjejer/kvinnor brukar få ett enormt bekräftelsebehov och behov av att få sina kroppar bedömda. Speciellt om de är åt pro ana hållet.
Frun jämför sig snarare med 13-15 åringar och då krävs det svält för att komma i kläder i stlk 13 år om man inte är extremt kortvuxen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in