2019-10-06, 22:44
Medlem
I don't cares avatar
2) Kan du förklara vem som gynnas av att sexköp är förbjudet?

Samhället.

Hahahhahahhahhah

Hur hjälper det samhället att ha tusentals deprimerade individer som tappar livslusten? Du vet förr eller senare kommer incels att organisera sig och det kommer inte att bli snyggt.

Inför premiären av filmen Jokern så hade de vakter utanför biograferna för att de var oroliga för att incels skulle göra en James Eagan Holmes (biograf skjutningen i Colorado 2012). Då många anser att Jokern är en incel film. Så medvetenhet om problemet finns redan.

Denna sexfientlighet kommer att slå tillbaka förr eller senare.
Citera
2019-10-06, 22:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du fattar verkligen inte eller hur? Shit. Jag ger faktiskt upp. Vilken dum jävla fråga eller hur? Om du tänker efter riktigt riktigt hårt. Varför tjatar du om priser? Är det priserna du tänker dig att vi diskuterat/diskuterar?

Vi kan diskutera jobbet också. Tycker du att killen hade det dåligt av att umgås med en tant för en dag?

Citat:
Samhället.

Hur gynnas samhället av att män inte kan få sex?

Citat:
Nej, svensk lagstiftning gäller i Sverige. Inte i andra länder.

1) Eftersom sexköp är förbjudet är det bara för män att resa till UK, Tyskland, Spanien, eller Thailand så kan de köpa sex så mycket de vill.

2) Det betyder att sexköpslagen bara hindrar den som inte har ett pass typ.

Citat:
Varför gör inte alla unga kvinnor det då?

1) Många är inte sexuella från början.

2) En del vet inte hur de ska börja eller känner att det inte är okay att sälja sex.

3) Om vi fick ett mer öppet klimat kring att sälja sex skulle fler tjejer prova på det.

Citat:
Varför det? Missgynnas du?

1) För att då kommer deras män att kräva att de ställer upp på sex.

2) Jag missgynnas genom att det blir mer konkurrens. Men jag tänder också på att konkurrera med andra kvinnor om män så det finns fördelar och nackdelar.

Citat:
Det gäller dina källor också. De vågar inte anmäla sina hallickar.

1) Varför skulle deras hallickar låta dem gå på en intervju istället för att jobba och tjäna pengar?

2) Finns det andra jobb där din chef ger dig ledigt för att gå och prata med nån?

3) Att bli pimpad är inte gratis. Så om man får det så kommer man inte att ge upp det.

Citat:
Nä men den eventuella brottsligheten bakom bör bekämpas eller hur? Korruption är ett gift eller hur?

1) Men lilla vän... när Agneta 55 år knullar i radhuset för att få åka till Thailand ligger det nån brottslighet bakom det? Annat än våldtäkt av chips-påsar och kak-paket.

2) Så vad är det för brottslighet som du tror ligger bakom att nån säljer sex? Ligger det brottslighet bakom krogragg också?

3) Är det inte lite galet att associera sex med brottslighet?
Senast redigerad av Babianen 2019-10-06 kl. 22:53.
Citera
2019-10-06, 23:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
2) Kan du förklara vem som gynnas av att sexköp är förbjudet?

Samhället.

Hahahhahahhahhah

Hur hjälper det samhället att ha tusentals deprimerade individer som tappar livslusten? Du vet förr eller senare kommer incels att organisera sig och det kommer inte att bli snyggt.

Inför premiären av filmen Jokern så hade de vakter utanför biograferna för att de var oroliga för att incels skulle göra en James Eagan Holmes (biograf skjutningen i Colorado 2012). Då många anser att Jokern är en incel film. Så medvetenhet om problemet finns redan.

Denna sexfientlighet kommer att slå tillbaka förr eller senare.

Så är det definitivt. Vi har redan sett terrordåd av incels och mer och större kommer det bli. Skrämmande få som tar detta på allvar. De möts i stort sett bara med hån och det kommer backfire, garanterat. Andelen incels kommer dessutom öka det närmaste decenniet när 00-talisterna blir vuxna, den generationens tjejer är om möjligt ännu mer feminist- och sociala medier-skadade än 90-talisterna så där kommer vi få se många ensamma män. Detta samtidigt som deras jämnåriga flickor struttar omkring i leggings på stan och visar rumpan och underlivet för allt och alla samt viker ut sig på instagram. Ständig sexuell stimuli, men inget sex, för de allra flesta män.

Själv kan jag rekommendera alla incels att köpa sex istället för att döda. Jag själv hade inga planer på att döda någon annan än mig själv (och det gäller väl 99%, men se upp för den övriga procenten), men idag när jag slipper den sexuella frustrationen är jag en mycket mer harmonisk människa. Glad att jag tog steget.

Reagerade likadant som du på kommentaren att "samhället" gynnas av förbud mot sexköp - Babianen har rätt i att de enda som gynnas av det är civila kvinnor, främst de som börjar bli till åldern., eller de som inte är särskilt attraktiva. Noterar att jenny9 inte kunde ge exempel på vilka andra som gynnas...sorry jenny9, men "samhället" håller inte som svar.
Citera
2019-10-07, 00:45
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Jag tror inte att föräldrar till barn som blir ihjälskjutna av en jävla incel kommer att resonera så.

Men det gör det inte mindre sant. När man lever i ett samhälle som omöjliggör för en stor del av befolkningen att få utlopp för sina naturliga drifter kommer skit att hända för eller senare.

Väldigt onödigt när det finns enkla sätt att mildra den effekten. Bekämpa hypergami om vi nu ska vara jämställda på arbetsmarknaden. Då gäller det ju att de män som inte fick jobbet för att en kvinna fick den istället inte både blir bortsållad i samhället och arbetet. Vilket är det som händer, mycket mer tragiskt med en arbetslös man än en kvinna. Tillåta prostitution som en ventil för sexuell frustration vad än orsaken må vara nyfikenhet, kåthet, ensamhet, sätt att våga närma sig kvinnor. Vilket är långt ifrån så enkelt som många kvinnor tycks tro.

Sluta med att göra det ännu svårare för män att närma sig kvinnor "Me too". Ok vissa närmanden är kanske klumpiga men även det är en tränings och övningsfråga. Som det är nu skräms man från att ens försöka. Ärligt talat tror inte jag skulle våga ligga med ett ons idag på grund av den vinning de har från att falskanmäla.

Har totalt sett hamna i säng med fem kvinnor jag 'raggat' upp men det är ganska länge sen sist nu. Finns bättre och säkrare sätt.
Citera
2019-10-07, 00:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så är det definitivt. Vi har redan sett terrordåd av incels och mer och större kommer det bli. Skrämmande få som tar detta på allvar. De möts i stort sett bara med hån och det kommer backfire, garanterat. Andelen incels kommer dessutom öka det närmaste decenniet när 00-talisterna blir vuxna, den generationens tjejer är om möjligt ännu mer feminist- och sociala medier-skadade än 90-talisterna så där kommer vi få se många ensamma män. Detta samtidigt som deras jämnåriga flickor struttar omkring i leggings på stan och visar rumpan och underlivet för allt och alla samt viker ut sig på instagram. Ständig sexuell stimuli, men inget sex, för de allra flesta män.

Själv kan jag rekommendera alla incels att köpa sex istället för att döda. Jag själv hade inga planer på att döda någon annan än mig själv (och det gäller väl 99%, men se upp för den övriga procenten), men idag när jag slipper den sexuella frustrationen är jag en mycket mer harmonisk människa. Glad att jag tog steget.

Reagerade likadant som du på kommentaren att "samhället" gynnas av förbud mot sexköp - Babianen har rätt i att de enda som gynnas av det är civila kvinnor, främst de som börjar bli till åldern., eller de som inte är särskilt attraktiva. Noterar att jenny9 inte kunde ge exempel på vilka andra som gynnas...sorry jenny9, men "samhället" håller inte som svar.

Incels behöver växa upp och ta ansvar för sina egna liv. Precis som alla vi andra. Varför ska de behandlas med silkesvantar?
Citera
2019-10-07, 00:56
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Incels behöver växa upp och ta ansvar för sina egna liv. Precis som alla vi andra. Varför ska de behandlas med silkesvantar?

Varför ska vi behandla prostituerade med silkesvantar?

-Varför ska de behandlas med silkesvantar?
För att de är lidande människor, som dessutom lider i onödan.

Kan det vara så att du inte tycker män som inte är långa, självsäkra och framgångsrika förtjänar ett bra liv?
Citera
2019-10-07, 01:50
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Vilket substanslöst babbel.

Ok, då är jag med. Män som lider = substanslöst babbel

Fast egentligen bryr du dig inte om sexsäljarna heller. Du har helt andra motiv. Sadism kallas det vist när man njuter av andras lidande. Kanske utan att du vet om det själv får du en kick av att män mår dåligt. Speciellt om de inte uppnår din standard.

Inget att skämmas för finns många typers sadism ute där.
Citera
2019-10-07, 02:07
Avslutad
Citat:
Men det gör det inte mindre sant. När man lever i ett samhälle som omöjliggör för en stor del av befolkningen att få utlopp för sina naturliga drifter kommer skit att hända för eller senare.

Väldigt onödigt när det finns enkla sätt att mildra den effekten. Bekämpa hypergami om vi nu ska vara jämställda på arbetsmarknaden. Då gäller det ju att de män som inte fick jobbet för att en kvinna fick den istället inte både blir bortsållad i samhället och arbetet. Vilket är det som händer, mycket mer tragiskt med en arbetslös man än en kvinna. Tillåta prostitution som en ventil för sexuell frustration vad än orsaken må vara nyfikenhet, kåthet, ensamhet, sätt att våga närma sig kvinnor. Vilket är långt ifrån så enkelt som många kvinnor tycks tro.

Sluta med att göra det ännu svårare för män att närma sig kvinnor "Me too". Ok vissa närmanden är kanske klumpiga men även det är en tränings och övningsfråga. Som det är nu skräms man från att ens försöka. Ärligt talat tror inte jag skulle våga ligga med ett ons idag på grund av den vinning de har från att falskanmäla.

Har totalt sett hamna i säng med fem kvinnor jag 'raggat' upp men det är ganska länge sen sist nu. Finns bättre och säkrare sätt.

Varför ska någon annan ta ansvar för mannens sexualitet? Varför ska vi ändra på vissas drifter, men fullständigt underkasta oss andras drifter? Jag håller med om att vi kan lösa mycket på samhällsnivå, men inte genom prostitution. Det är inte vårt ansvar att förse vissa med prostituerade. Var ska vi importera dem ifrån? Ingen kommer att vilja offra sina egna döttrar och söner.
Citera
2019-10-07, 02:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ok, då är jag med. Män som lider = substanslöst babbel

Fast egentligen bryr du dig inte om sexsäljarna heller. Du har helt andra motiv. Sadism kallas det vist när man njuter av andras lidande. Kanske utan att du vet om det själv får du en kick av att män mår dåligt. Speciellt om de inte uppnår din standard.

Inget att skämmas för finns många typers sadism ute där.

Mansöverskott, sexuell frustration och marginalisering av män kommer att skapa ett våldsamt samhälle. Det har redan skett till viss del. Kvinnor kommer själva att få ta en stor del av den smällen. Det kostar på att trotsa naturen.

Givetvis är det dumhet, egennytta och sadism det handlar om från sådana diktaturens kreatur som Jenny. Precis de ingredienser som bygger kvinnoförakt. Inte bygger åsikterna på kunskap den saken är säker.

Vi kommer att hamna i en situation när det omvända kommer att gälla. Då får vi se hur trevligt Jenny tycker att det är med morallagar som gäller kvinnor.
Citera
2019-10-07, 02:35
Medlem
Problemet med att kvinnor inte får sex ,existerar knappt inte i Sverige åtminstone.

Det allt överskuggande problemet är att många män inte får någon uppskattning överhuvudtaget.

Framförallt när det är ett extremt mans-överskott så får män ännu mindre uppmärksamhet och kärlek.
Para det med att kvinnor gillar män allt mindre så får du män som blir i ett tillstånd av hopplöshet.

Istället för bordeller borde vi koncentrera oss på att få ett mindre mans-överskott och att uppfostra kvinnor till att gilla män ,fast detta går helt emot vad feminister känner , så det är svårt att genomföra.
Citera
2019-10-07, 03:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Problemet med att kvinnor inte får sex ,existerar knappt inte i Sverige åtminstone.

Det allt överskuggande problemet är att många män inte får någon uppskattning överhuvudtaget.

Framförallt när det är ett extremt mans-överskott så får män ännu mindre uppmärksamhet och kärlek.
Para det med att kvinnor gillar män allt mindre så får du män som blir i ett tillstånd av hopplöshet.

Istället för bordeller borde vi koncentrera oss på att få ett mindre mans-överskott och att uppfostra kvinnor till att gilla män ,fast detta går helt emot vad feminister känner , så det är svårt att genomföra.

Det bästa vi kan göra är att skrota den så kallade högskatte- och bidragsstaten så att kvinnor får stå på egna ben. Det gör de inte idag, som grupp betraktat. Det är det enda sättet att få stopp på det pågående vansinnet. Som det är nu motarbetas män med sina egna skattepengar. Lagar mot sexköp är en del av detta vansinne.

Faktum är att bidragsstaten just nu håller på att skrota sig självt. När bidragen krympits till ett minimum så har inte kvinnor råd att hata män, och för den kvartil med lägst inkomster kommer prostitution att betraktas som en potentiell födkrok. Lägg till detta att polisen alltmer överhopas av allvarlig och systemhotande brottslighet. Det finns inga resurser att upprätthålla morallagar.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-10-07 kl. 03:12.
Citera
2019-10-07, 05:23
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Det är inte vårt ansvar att förse vissa med prostituerade. Var ska vi importera dem ifrån? Ingen kommer att vilja offra sina egna döttrar och söner.

Så här ser jag det:

Det är såklart ingens ansvar att förse losers med sex. Men poängen är väl inte att ni, eller någon annan, har ett ansvar att aktivt skaffa fram sexpartners till män som inte kan få dem på annat håll?

Poängen är snarare att om dessa män lyckas få kvinnor att samtycka till sex med dem så är det de inblandade parternas ensak. Det är den enskilda kvinnans rätt att avgöra vem som ska få ha sex med henne och varför. Varken du eller jag har något med det att göra såvida inte vår egen partner är en av de inblandade parterna.
Senast redigerad av RedX 2019-10-07 kl. 05:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in