2019-10-15, 09:21
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om män kunde koncentrera sig på att bestämma över sin egen kuk och dess handlingar så kan nog kvinnor sköta sitt. Vad tror du om det?
Miljarder män fick inte bestämma över sin egen kuk heller, så det tror jag inget om.
Citera
2019-10-15, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men på tiden då män nöjde sig med fula kvinnor fick fula kvinnor nöja sig med att bo på en gård och mjölka korna varje morgon.

2) Högre levnads-standard = högre krav på utseende och sex.

3) Hur tror du att "de som är snygga på Instagram" kan se ut så? Smink och kirurgi. Det krävs inte ens någon ansträngning.
Somliga män verkar inbilla sig att män för fick sig en partner som såg ut som de som visar upp sig på instagram om de bara hade ett jobb, vat hela och rena. De snygga på instagram är en minoritet av befolkningen de är nutidens svar på snyggaste tjejerna i skolan de som de flesta visste var ouppnåeliga
Citera
2019-10-15, 09:40
Medlem
Citat:
1) Men på tiden då män nöjde sig med fula kvinnor fick fula kvinnor nöja sig med att bo på en gård och mjölka korna varje morgon.

2) Högre levnads-standard = högre krav på utseende och sex.

3) Hur tror du att "de som är snygga på Instagram" kan se ut så? Smink och kirurgi. Det krävs inte ens någon ansträngning.
Du tror att de flesta var bönder efter andra världskriget och senare när miljonprojekten växte fram?

Lågutbildade och arbetslösa har låg levnadsstandard vilket med din logik gör att de kan förvänta sig ytterst lite sex och då med de som de tycker är fula
Citera
2019-10-15, 09:55
Medlem
Plaguetongue1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?

för att dom älskar att lägga sig i andra människors liv. Det handlar mest om att få uppmärksamhet själva.
Citera
2019-10-15, 09:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Somliga män verkar inbilla sig att män för fick sig en partner som såg ut som de som visar upp sig på instagram om de bara hade ett jobb, vat hela och rena. De snygga på instagram är en minoritet av befolkningen de är nutidens svar på snyggaste tjejerna i skolan de som de flesta visste var ouppnåeliga

1) Det finns ingenting ouppnåeligt med att se ut som en Instagram fläskis. Allt som krävs är smink och kirurig.

2) Alla kvinnor idag kan nå upp till bikini-standard om de lägger in ett minimum av ansträngning, https://www.youtube.com/watch?v=U-FHyyo8xUE det finns inga ursäkter. Det handlar om att kvinnor är lata och inte vill lägga ner chips påsen.

Citat:
Du tror att de flesta var bönder efter andra världskriget och senare när miljonprojekten växte fram?

Lågutbildade och arbetslösa har låg levnadsstandard vilket med din logik gör att de kan förvänta sig ytterst lite sex och då med de som de tycker är fula

1) Folk bodde på gårdar runt Stockholm fram till 70 talet. I princip fram till miljonprogrammet.

2) På den tiden fick kvinnor gå upp på morgonen och mjölka korna, tjärna smör, sy lakan och gardiner, och gräva upp potatis.

3) Idag behöver du inte göra det och då får du gå till gymmet istället.

4) Det är ingen som har låg levnadsstandard idag. Eftersom kvinnor får en mycket högre levnadsstandard än förr ställs också mycket högre krav på utseende och sex.

5) Se det som att förr fick du betala med att jobba på en gård. Idag får du betala med att jobba på ett gym. Same-same.
Citera
2019-10-15, 10:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nej inga män inbillar sig det. Sluta tramsa.
Citera
2019-10-15, 10:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Honom hade jag raggat på.

Lugn, beskrev just mig själv för 4-5 år sedan.
Citera
2019-10-15, 10:30
Medlem
Citat:
1) Det finns ingenting ouppnåeligt med att se ut som en Instagram fläskis. Allt som krävs är smink och kirurig.

2) Alla kvinnor idag kan nå upp till bikini-standard om de lägger in ett minimum av ansträngning, https://www.youtube.com/watch?v=U-FHyyo8xUE det finns inga ursäkter. Det handlar om att kvinnor är lata och inte vill lägga ner chips påsen.

1) Folk bodde på gårdar runt Stockholm fram till 70 talet. I princip fram till miljonprogrammet.

2) På den tiden fick kvinnor gå upp på morgonen och mjölka korna, tjärna smör, sy lakan och gardiner, och gräva upp potatis.

3) Idag behöver du inte göra det och då får du gå till gymmet istället.

4) Det är ingen som har låg levnadsstandard idag. Eftersom kvinnor får en mycket högre levnadsstandard än förr ställs också mycket högre krav på utseende och sex.

5) Se det som att förr fick du betala med att jobba på en gård. Idag får du betala med att jobba på ett gym. Same-same.
1960 var det 14 procent av befolkningen som arbetade i jordbrukssektorn ingen sysslade med att kärna smör på 70-talet om det inte var på Skansen för att visa hur man för gjorde. Få sydde några lakan på 70-talet de åkte och köpte på IKEA
De där skolorna du gått verkar ju inte direkt lärt ut historia och när bondesamhället dominerade landet
Citera
2019-10-15, 10:34
Medlem
Citat:
Alla dess incels tror sig var berättigade till sex för att forna tiders män krigat och byggt infrastruktur, forna tiders kvinnor har ju redan belönat de forna tidernas driftiga män. Nu tidens män kan ju knappast förvänta sig belönas för vad andra män gjorde 1897 eller 1956

Det är en drivkraft för män att bli uppskattade av kvinnor och blir de inte det kommer fler män att sitta hemma och spela spel och ev gå till en prostituerad.

Desto fler män som får uppskattning av kvinnor desto mindre mentala sjukdomar och kostnader.

Framförallt politikerna borde tänka på detta när de sitter och gör sina kalkyler.
Citera
2019-10-15, 10:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1960 var det 14 procent av befolkningen som arbetade i jordbrukssektorn ingen sysslade med att kärna smör på 70-talet om det inte var på Skansen för att visa hur man för gjorde. Få sydde några lakan på 70-talet de åkte och köpte på IKEA
De där skolorna du gått verkar ju inte direkt lärt ut historia och när bondesamhället dominerade landet

1) Jag menar upp till miljonprogrammet, alltså tidigt 1970 tal. Var tror du fanns där innan de byggde höghusen? Det var mest gårdar.

2) Min poäng är att förr i tiden var det lägre krav på utseende och sex men det var högre krav på fysiskt arbete istället. Och kvinnor fick nöja sig med en lägre standard. Inga utlands-resor, ingen pool, inget kylskåp och ingen elspis. Kanske inte ens rinnande vatten.

3) Nu får kvinnor en riktig lyx-standard och behöver inte jobba fysiskt, då är det klart att kraven på utseende och sex blir högre. Du måste earn your keep på nåt sätt.

4) Om du inte vill lägga in jobbet på att se ut som en Instagram fläskis då får du kanske gå och bo själv.
Citera
2019-10-15, 10:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är en drivkraft för män att bli uppskattade av kvinnor och blir de inte det kommer fler män att sitta hemma och spela spel och ev gå till en prostituerad.

Desto fler män som får uppskattning av kvinnor desto mindre mentala sjukdomar och kostnader.

Framförallt politikerna borde tänka på detta när de sitter och gör sina kalkyler.

1) Förr i tiden när alla var svart-vita kunde man lura män med "jag tänker inte ge dig mina hål, men jag uppskattar att du försörjer mig!"

2) Nu för tiden har vi Instagram och Internet porr då börjar män att undra varför kvinnor inte anstränger sig för dem om de uppskattar dem så mycket.

3) Kvinnor har aldrig uppskattat män utan sett dem som idioter som man lura i vad som helst. "Jag är ingen slampa du måste gifta dig med mig först!" / "En riktig man försörjer sin familj!" / "Vi behöver en större bostad..." / "Inte i kväll jag har huvudvärk" and so on.

4) Idag finns det färre idioter än tidigare och fler giriga kvinnor som vill utnyttja dem.
Citera
2019-10-15, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej inga män inbillar sig det. Sluta tramsa.
Det är ju en snygg, smal ung tjej de säger hela tiden att de borde ha rätt till de där tjejerna som de ser på instagram.

Före sociala medier fanns det motsvarigheten till snygga tjejer på instagram de populära snyggaste tjejerna på skolan de som tjejer avundades och killar trånade efter dock så hade killarna inte några förväntningar på att de skulle bli tillsammans med de snyggaste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in