Hej!
Skrev ett inlägg i den här tråden om min erfarenhet efter att ha gått på ksalol under en helg med mycket socialt omhängde (har social ångest)
Avslutade inlägget med att jag inte skulle röra de små blåa igen men tiden sedan dess har varit mycket svår av olika skäl och för två veckor sedan tänkte jag ”fuck it!” och tog 2mg innan jag gick och myste framför en serie i sängen.
Mitt dagliga intag försöker jag hålla till max 3mg, men få det dyker upp specifika sociala situationer (såsom en arbetsintervju förra veckan som med hjälp av de blåa gick galant) så tar jag en extra mg eller ibland kanske två.
Saken är den att bensodiazepiner - eller kanske bara alprazolam då ksalol är de enda jag testat, är som en medicin som är handgjord för just
mig
Min sociala ångest är på knappt mätbara nivåer med ksalol i systemet och dessutom är de muskelavslappnande effekterna mer än välkomna då jag lidit utav stelhet i muskler och leder i många år som följd utav den ångest som förtärt mig.
Med ksalol som hjälpande hand känner jag att jag kan leva det liv jag hela tiden vetat att jag haft potentialen till, men aldrig lyckats realisera. Ingen som möter mig, inte ens min familj, har någon som helst misstanke om att jag har denna hemlighet. Allt de ser är en fridfull son och broder som verkar ha tagit stora
steg i sin sociala utveckling...

Förutom detta brukande lever jag ett mycket hälsosamt liv med gymbesök och bra kost.
Jag vet jag den självklara invändningen ör, och jag är inte så naiv att jag låtsas som ingenting: detta kommer förr eller slå tillbaka; skoningslöst.
Men det liv jag lever utan benson är så blekt att det knappt ens är värt att leva. Jag har därmed inte så speciellt mycket att förlora, annat än ett fysiskt och psykiskt helvete den eventuella dagen då jag av någon anledning tvingas bli ren. Dessutom känner jag litegrann såhär:
”I'd rather live one day as a lion
than live a hundred years as a sheep”
Jag ber härmed om råd för hur man ser till att hålla sitt benzo-bruk under någorlunda kontroll. Något jag funderat på är om det är en bra idé att variera mellan olika typer utav benzo för att om möjligt stävja den oundvikliga toleransen?
Sedan undrar jag vidare om hur snabbt toleransen byggs upp, säg för en som tar 3mg per dag i en månad? Vad behöver den ta för samma effekt efter ett halvår? Efter två år? Efter tio år? Jag inser att variationen kan vara stor, men en general tolerans-kurva av ett sådant slag vore till stor hjälp.
/FB