2019-03-27, 10:14
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja namndroppa gärna mera killar jag missat
Joseph Colley (född 1999, från Brommapojkarna). Försvarare som tillhör Chelsea: https://www.chelseafc.com/en/teams/a.../joseph-colley

Filip Rettig (född 1998, svensk-tysk) som tillhör Hoffenheim:

Citat:
Hoffenheims svenskdoldis Filip Rettig, 19, är för en del svenska fotbollssupportrar ett obekant namn. Vänsterbacken har en svensk mamma och en tysk pappa, dubbla medborgarskap, men är född och uppväxt i Tyskland. 19-åringen inledde sin karriär i tysk fotboll och gjorde mellan 2015 och sommaren 2017 två säsonger med Nürnbergs U19-lag för att i fjol göra sin första säsong i seniorfotboll med Eintracht Braunschweigs andralag i Regionalliga, fjärdeligan i Tyskland.

- Det var min första säsong i seniorfotboll och det var stor skillnad gentemot juniorfotboll vad gäller främst fysik och taktik. Men jag tycker att jag utvecklades bra. Det var inte för intet som jag fick spela 28 matcher och över 2 600 minuter, samtidigt som jag tränade under tränaren Torsten Lieberknecht med A-laget, säger Rettig till Fotbollskanalen.

Men det blev bara en säsong för svensktysken i Braunschweig, som förra säsongen åkte ur den tyska fjärdeligan, samtidigt som A-laget fick lämna Zweite Bundesliga. I sommar lämnade han laget för en ny utmaning - i Bundesligalaget Hoffenheim för spel med andralaget i Regionalliga.

- Jag gjorde min första säsong med Braunschweig i seniorfotboll och efter säsongen fick jag ett erbjudande av Hoffenheim. Hoffenheim har ett jättebra rykte kringatt forma unga spelare och har en bra infrastruktur. Tim Hüttl, som jag spelade med ihop i Nürnbergs juniorlag, kom hit sommaren 2017 och berättade för mig att det var en bra möjlighet.

https://www.fotbollskanalen.se/tyska...-ar-allas-mal/
Citera
2019-08-29, 16:37
Medlem
Riktigt trevlig trupp till EM-kvalpremiären! Känns som att detta kan bli en bra generation. Tänkbar startelva mot Irland?

Dahlberg
Beijmo, Hadžikadunić, Isherwood, Jallow
Svanberg (K), Erlingmark
Nygren, Irandust, Hansson
Gyökeres

Enda riktiga svagheten är väl mittbackspositionen. Om inte Anel Ahmedhodžić är skadad är det en väldigt märklig petning, spelar ju varje match i Danmark. Kan även tycka att Kristopher Da Graca borde vara aktuell. Dessutom finns det ingen riktig vänsterback som är aktuell. Jallow, Beijmo och Cajuste är alla bäst till höger.
Citera
2019-08-29, 20:56
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Riktigt trevlig trupp till EM-kvalpremiären! Känns som att detta kan bli en bra generation. Tänkbar startelva mot Irland?

Dahlberg
Beijmo, Hadžikadunić, Isherwood, Jallow
Svanberg (K), Erlingmark
Nygren, Irandust, Hansson
Gyökeres

Enda riktiga svagheten är väl mittbackspositionen. Om inte Anel Ahmedhodžić är skadad är det en väldigt märklig petning, spelar ju varje match i Danmark. Kan även tycka att Kristopher Da Graca borde vara aktuell. Dessutom finns det ingen riktig vänsterback som är aktuell. Jallow, Beijmo och Cajuste är alla bäst till höger.

Tveksamt om Hansson ska gå före Jake Larsson/Dejan Kulusevski.

Tycker Max Svensson (Heif), borde fått en plats i truppen.

Är Erlingmark verkligen bättre än Inglesson?
Citera
2019-08-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Mm sant, Kulusevski är en riktigt fin spelare. Dock trivs han väl bäst centralt (och Ingelsson är väl tvärtom kantspelare)? Tog in Erlingmark för att balansera upp en annars ganska offensiv lagd elva. Bilal Hussein är annars ett bra alternativ där.
Citera
2019-08-29, 22:09
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Nu har jag knappt sett Svensson spela, men inte ens heifarna verkar ju vara nöjda med hans prestationer så har svårt att se honom räcka till i konkurrensen.
Citera
2019-09-11, 13:16
Medlem
BarryHeros avatar
Dålig start för U21-grabbarna. 1-3-förlust hemma mot Irland är ingen bra början när man konkurrerar med just Italien och Irland om första- och andraplatserna i gruppen. Island är även med i gruppen och har inlett starkt med 6 poäng på 2 matcher (dock svagt motstånd).
Citera
2019-09-11, 14:12
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nu har jag knappt sett Svensson spela, men inte ens heifarna verkar ju vara nöjda med hans prestationer så har svårt att se honom räcka till i konkurrensen.

Är väl en av dom få som faktiskt har speed och försöker skapa något. Får oftast "bra" betyg.
Citera
2019-09-11, 14:44
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Är väl en av dom få som faktiskt har speed och försöker skapa något. Får oftast "bra" betyg.

Ja nä, nu efter irlandsmatchen känner jag väl att man lika gärna kan stoppa in en div 5-lirare. Det kommer inte gå sämre, liksom. Patetiskt usel match.
Citera
2019-09-19, 03:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja nä, nu efter irlandsmatchen känner jag väl att man lika gärna kan stoppa in en div 5-lirare. Det kommer inte gå sämre, liksom. Patetiskt usel match.

Denna generation U21 känns som en svag årgång även om det finns lite intressanta spelare för framtiden.
Citera
2019-10-12, 11:50
Medlem
Hoppas på en sån här elva idag. Var alldeles för lite tyngd på mittfältet senast, Erlingmark behövs där. Vänsterbacksplatsen känns fortfarande som ett stort frågetecken, men Cajuste har väl spelat där en del iaf.

Dahlberg
Beijmo, Hadžikadunić, Ahmedhodžić, Cajuste
Svanberg (K), Erlingmark
Kuluševski, Irandust, Larsson
Gyökeres
Citera
2019-10-12, 14:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Hoppas på en sån här elva idag. Var alldeles för lite tyngd på mittfältet senast, Erlingmark behövs där. Vänsterbacksplatsen känns fortfarande som ett stort frågetecken, men Cajuste har väl spelat där en del iaf.

Dahlberg
Beijmo, Hadžikadunić, Ahmedhodžić, Cajuste
Svanberg (K), Erlingmark
Kuluševski, Irandust, Larsson
Gyökeres
Nästan. Fast själva uppställningen spelar nog mindre roll i Rolles haverifotboll.
https://www.svenskfotboll.se/nyheter...telvan-island/
Citera
2019-10-13, 00:58
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nästan. Fast själva uppställningen spelar nog mindre roll i Rolles haverifotboll.
https://www.svenskfotboll.se/nyheter...telvan-island/

Sverige vann med 5-0.

M. Svanberg 22'
1 - 0
V. Gyökeres 38'
2 - 0
D. Kulusevski 51'
3 - 0
D. Kulusevski 60'
4 - 0
A. Erlingmark 75'
5 - 0