2021-05-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Missade bara p 4 spelare. Blev Tnnander istllet Sveijer, Ousou istllet fr Wikstrm, Svensson istllet fr Kalley och en extra anfallare i Mbunga-Kimpioka istllet fr Carln. Men vldigt bra trupp! Tror mycket p den hr generationen! Vem tror ni blir lagkapten frresten?

Daniel Svensson knns rtt sjlvklar istllet fr Kalley, d Svensson spelar i en toppklubb i den danska ligan medan Kalley spelar sen mittenklubb i svenska ligan.

Men annars intressant och se vad Poya kan gra!
Citera
2021-05-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Jo visste att han var utlnad frn Hcken till GAIS, tnkte mer p hur han r som spelare. Vnsterfotad/hgerfotad, spelstil och styrkor svagheter. Har inte koll p ntt snt.

Har inte sett tillrckligt, men nr man hrde Poya s r det frmst hans duellspel och 1vs1 som han har fastnat fr.

Gissar p att det blir ngon typ av 4-2-3-1

T ex...

Brolin
Holm - Ousou - Tolinsson - Kahl
Finndell - Gigovic
Nygren - Hajal - Elanga
Abraham
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-05-25 kl. 22:53.
Citera
2021-05-25, 23:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Vem tror ni blir lagkapten frresten?

Gigovic kanske?
Citera
2021-05-26, 03:26
Medlem
Mste sga att jag gillar verkligen vad jag ser frn truppen. Verkar som lite mer vgat och offensivt n frr. Tycker Poya fick otroligt mycket obefogad skit i sin GBG sejour med en vldigt limiterad budget och trupp. Var vldigt glad nr han var presenterad fr U21.

Folk som gnllde ver det men sedan var hypade ver att Roland Nilsson skulle ta ver GBG efter han misshandlat snder en av de absolut bsta U21 kullarna vi haft p makalst lnge (och ingen verkar tyckas nmna det i media osv hur hrt han underpresterade dr) gav mig en hjrnbldning.

Men men.. offensiven och mittfltet ser riktigt kul ut och om man spelar Holm & Kahl som wingbacks i ett 3-5-2 eller ngot s kan de bli jvlar anamma! Misstnker dock att Poya ger sig p ngot like 4-2-3-1 eller 4-3-3 variation.

------------------------

Ska bli kul att se om Kanga eller Bardghji kan lyckas blomma ut kommande ssong och kanske ngon kan bli kallad till U21 redan som 16/17ring dr i framtiden.

Bardghji r en makals talang t.e.x. Men med tanke p hur sega man r med att kalla upp folk i sveriges led s blir det vl inte s. Time will tell!
Citera
2021-05-26, 12:03
Medlem
junkbords avatar
Emil Holm r den sjlvklara kaptenen.
Citera
2021-05-26, 12:11
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Har inte sett tillrckligt, men nr man hrde Poya s r det frmst hans duellspel och 1vs1 som han har fastnat fr.

T ex...

Brolin
Finndell - Gigovic
Nygren - Hajal - Elanga
Abraham
Okej, lter lovande.

Tufft att peta Hussein i en startelva men mycket mjligt det mste bli s. Konkurrensen r stentuff dr.
Citera
2021-05-26, 15:20
Medlem
Citat:
Okej, lter lovande.

Tufft att peta Hussein i en startelva men mycket mjligt det mste bli s. Konkurrensen r stentuff dr.
Fan va glad jag hade blivit om vi krt en skallad "double pivot" istllet fr 442
Citera
2021-05-26, 16:29
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Fan va glad jag hade blivit om vi krt en skallad "double pivot" istllet fr 442
Poya r ingen 4-4-2 trnare vad jag frsttt s skulle frvna om han gr p det.
Citera
2021-05-26, 21:17
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

T ex...

Brolin
Finndell - Gigovic
Nygren - Hajal - Elanga
Abraham

Kasta Finndell och in med Vagic. Sjukt om han inte fr spela. Men Sverige r ett sjukt land s inget frvnar.
Citera
2021-05-26, 21:29
Medlem
Citat:
Poya r ingen 4-4-2 trnare vad jag frsttt s skulle frvna om han gr p det.
Precis. Drfr jag gillade honom till U21 faktiskt. Man ser direkt p uttagningen han gjort att de r lite annorlunda n innan.

Vldigt taggad p vad som kommer med U21 faktiskt. Sen fr man ge dem lite tid med. Ny trupp, ung trupp, ny trnare osv.
Citera
2021-05-26, 21:39
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kasta Finndell och in med Vagic. Sjukt om han inte fr spela. Men Sverige r ett sjukt land s inget frvnar.
Vagic r uttagen som back s inte omjligt han fr lira i backlinjen.
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Precis. Drfr jag gillade honom till U21 faktiskt. Man ser direkt p uttagningen han gjort att de r lite annorlunda n innan.

Vldigt taggad p vad som kommer med U21 faktiskt. Sen fr man ge dem lite tid med. Ny trupp, ung trupp, ny trnare osv.
U21 r alltid intressant och alltid lite extra nr en ny kull ska in + dessutom ny trnare denna gng. Kul.
Citera
2021-05-26, 22:55
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Daniel Svensson knns rtt sjlvklar istllet fr Kalley, d Svensson spelar i en toppklubb i den danska ligan medan Kalley spelar sen mittenklubb i svenska ligan.

Men annars intressant och se vad Poya kan gra!

Det handlar inte om vilken klubb eller serie man spelar fr utan kvaliten p spelaren i frga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in