2012-10-11, 17:57
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Du sätter nog fingret på Hussfeldts tankegångar ganska bra, men menar du att Åslund är likadan? Jag tycker att han är en av få intelligenta och sansade fotbollsanalytiker vi har i Sverige, och utgår från att han främst har sitt fokus på Sverige i en sån match?

Åslund är italofil i alla fall. Men det är nog som du säger att hans sympatier ligger hos fosterlandet i det här fallet och i alla andra fall hos Italien.

Med Hussfelt är det tveksamt. Som när han slickade sig om munnen och predikande skulle förklara att det mellan Napolis reservlag och AIK minsann rådde en sådan skillnad att det rörde sig om två olika sporter. Jag tror han kom lite i byxan när han fick chansen att skriva ned de raderna, med 4-0-segern i ryggen.
Citera
2012-10-12, 15:16
Bannlyst
Ingen Ajdarevic mot Italien ikväll. Lär bli ett köttigt innermittfält med JJ och Hiljemark eller dylikt.

Blir en tuff match ikväll. Spaggarna vinner nog med 3-1 eller nåt sånt.
Citera
2012-10-12, 15:34
Medlem
Saandros avatar
Vi kan ju i alla fall konstatera att det blir en jobbig match att kommentera för Hussfel, om jag känner honom rätt. Han brukar ju vilja runka åt spelare väldigt mycket.

För mig gör det inget om han håller på Italien. För det kommer jag garanterat sitta hemma och göra!
Citera
2012-10-12, 17:15
Bannlyst
sänds matchen på tv4 sport eller tv4 sport xtra?
Citera
2019-03-26, 10:58
Medlem
Svenska U21-landslaget

Ganska otroligt att det inte finns en sådan tråd.

Sverige missade att ta sig till U21 EM 2019 och nu är siktet inställt på EM 2021 och de äldsta spelarna är födda 1998.

Målvakter har vi Pontus Dahlberg, Watford, som är Sveriges största målvaktstalang och bakom finns Victor Johansson som tillhör Leicester City.

Den stora backstjärnan är högerbacken Felix Beijmo i Werder Bremen. Övriga backar som finns är Anel Ahmedhodzic Malmö FF, Johan Stenmark Kalmar FF, Thomas Poppler Isherwood Östersund, Hugo Andersson Trelleborg, Dennis Hadzikadunic Rostov, Alexander Jallow Jönköping och Marcus Degerlund Hammarby. Känns så här spontant som väldigt mediokert utöver Beijmo.

Mittfältet har vi stjärnor i Mattias Svanberg Bologna och Svante Ingelsson Udinese. Övriga är Daleho Irandust Häcken, Bilal Hussein AIK, Gabriel Gudmundsson Halmstad, Samuel Adrian Malmö FF, Carl Johansson Öster och John Björkengren Falkenberg.

Forwards är vi namnkunniga namn i Alexander Isak Willem II, Joel Asoro Swansea City och Viktor Gyökeres Brighton & Hove Albion. Utöver dessa finns Benjamin Mbunga Kimpioka Sunderland, Dejan Kulusevski Atalanta, Emil Hansson Waalwijk och Nils Fröling Kalmar FF. Även Alex Timossi Andersson i Bayern Munchen kan bli intressant senare sen.

Har jag glömt någon? Det finns några intressanta namn i denna årgång, 7-9 st, men utöver det känns det faktiskt som en rätt svag årgång. Håller ni med?
Senast redigerad av 400Ben 2019-03-26 kl. 11:06.
Citera
2019-03-26, 11:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ganska otroligt att det inte finns en sådan tråd.
Något fel på denna tråd? (FB) U21-landslaget
Citat:
Sverige missade att ta sig till U21 EM 2019 och nu är siktet inställt på EM 2021 och de äldsta spelarna är födda 1998.
Vilka har man i sin EM-kvalgrupp? Eller det kanske inte är lottat ännu?
Citera
2019-03-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Något fel på denna tråd? (FB) U21-landslaget

Vilka har man i sin EM-kvalgrupp? Eller det kanske inte är lottat ännu?

Haha nej den fungerar jättebra

Här är grupperna för kvalet till U21 EM 2021:
Grupp 1: Italien, Sverige, Island, Irland, Armenien och Luxemburg
Grupp 2: Frankrike, Slovakien, Schweiz, Georgien, Azerbajdzjan och Liechtenstein
Grupp 3: England, Österrike, Turkiet, Kosovo, Albanien och Andorra
Grupp 4: Kroatien, Tjeckien, Grekland, Skottland, Litauen och San Marino
Grupp 5: Serbien, Polen, Ryssland, Bulgarien, Lettland och Estland
Grupp 6: Spanien, Israel, Montenegro, Makedonien, Kazakstan och Färöarna
Grupp 7: Portugal, Nederländerna, Norge, Vitryssland, Cypern och Gibraltar
Grupp 8: Danmark, Rumänien, Ukraina, Finland, Nordirland och Malta
Grupp 9: Tyskland, Belgien, Wales, Bosnien & Hercegovina och Moldavien
Citera
2019-03-26, 11:17
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Haha nej den fungerar jättebra

Här är grupperna för kvalet till U21 EM 2021:
Grupp 1: Italien, Sverige, Island, Irland, Armenien och Luxemburg
Grupp 2: Frankrike, Slovakien, Schweiz, Georgien, Azerbajdzjan och Liechtenstein
Grupp 3: England, Österrike, Turkiet, Kosovo, Albanien och Andorra
Grupp 4: Kroatien, Tjeckien, Grekland, Skottland, Litauen och San Marino
Grupp 5: Serbien, Polen, Ryssland, Bulgarien, Lettland och Estland
Grupp 6: Spanien, Israel, Montenegro, Makedonien, Kazakstan och Färöarna
Grupp 7: Portugal, Nederländerna, Norge, Vitryssland, Cypern och Gibraltar
Grupp 8: Danmark, Rumänien, Ukraina, Finland, Nordirland och Malta
Grupp 9: Tyskland, Belgien, Wales, Bosnien & Hercegovina och Moldavien
Gissar att det är 15 lag (plus en värdnation) som ska ta sig vidare ifrån dessa grupper. Med andra ord har varje grupp ett lag som går vidare direkt, medan de åtta bästa grupptvåorna av nio går till playoff.

Sverige borde väl ha en god chans att åtminstone sluta på en playoffplats bakom Italien. Kan man till och med utmana Italien om gruppsegern?
Citera
2019-03-26, 11:23
Medlem
Citat:
Gissar att det är 15 lag (plus en värdnation) som ska ta sig vidare ifrån dessa grupper. Med andra ord har varje grupp ett lag som går vidare direkt, medan de åtta bästa grupptvåorna av nio går till playoff.

De lag som vinner sina kvalgrupper går direkt till EM tillsammans med den bästa grupptvåan. Samtidigt får övriga grupptvåorna göra upp i en playoff om de sista fyra platsen. I och med att antalet lag utökas från 12 till 16 vid EM 2021 krävs det nu inte längre en gruppseger för att säkra ett avancemang. Värdnationer är Ungern och Slovenien.

Så:
Gruppsegrare (9)
Bästa 2:an (1)
4 av 8 2or (4)
2 värdnationer (2)
Senast redigerad av 400Ben 2019-03-26 kl. 11:25.
Citera
2019-03-27, 08:58
Medlem
Marko Johansson född 1988 bör väl också kunna utmana som målvakt med att vara med lite de kommenderade 2 åren.
Citera
2019-03-27, 09:55
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Den stora backstjärnan är högerbacken Felix Beijmo i Werder Bremen. Övriga backar som finns är Anel Ahmedhodzic Malmö FF, Johan Stenmark Kalmar FF, Thomas Poppler Isherwood Östersund, Hugo Andersson Trelleborg, Dennis Hadzikadunic Rostov, Alexander Jallow Jönköping och Marcus Degerlund Hammarby. Känns så här spontant som väldigt mediokert utöver Beijmo.
Du har missat Juventus-talangen Mattias Andersson (född 1998, tidigare Malmö FF) som spelar som mittback i Serie C för Juventus U23-lag:

Citat:
- För mig har det gått bra den här säsongen. Jag fick förtroende från början och jag har fått spela mycket. Det har gått bra och jag har fått starta i nästan alla matcher som jag kunnat vara med i [...] säger Andersson.

- Vi möter för det mesta äldre och mer rutinerade spelare. Det är en ganska fysisk liga. Man sätts på prov, så det är utvecklande för mig. Det är bra kvalitet på ligan. Det är många rutinerade lag och det känns bra för mig att få spela seniorfotboll. Det är stor skillnad jämfört med ungdomsfotboll.

[...]

Andersson tränar då och då med Juventus A-lag, när det stjärnspäckade gänget är i behov av en mittback i träning. 20-åringen har också fått besked om att klubben vill förlänga hans kontrakt, som går ut till sommaren.

- Ja, de vill förlänga med mig. Vi är inne i förhandlingar och jag vill absolut förlänga, säger Andersson.

- Bara det att klubben vill förlänga med mig är ett kvitto på att jag gjort det bra och att de tror på mig inför framtiden. Jag tar det som en jättekomplimang. Jag trivs jättebra i klubben och Italien.

https://www.fotbollskanalen.se/itali...ttekomplimang/
Det känns som att Andersson borde vara högaktuell för en plats i U21-landslaget.
Citera
2019-03-27, 09:58
Medlem
Citat:
Du har missat Juventus-talangen Mattias Andersson (född 1998, tidigare Malmö FF) som spelar som mittback i Serie C för Juventus U23-lag:

Det känns som att Andersson borde vara högaktuell för en plats i U21-landslaget.

Ja namndroppa gärna mera killar jag missat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in