2011-02-05, 18:21
Medlem
mraskers avatar
Tycker att det är dags för en egen tråd för U-21 landslaget.

Håkan Ericsson har tagit ut säsongens första landslagstrupp bestående av:

Oscar Jansson, Tottenham
Ola Söderberg, Newcastle
Jonathan Asp, Trelleborgs FF
Tim Björkström, Brommapojkarna
Pontus Jansson, Malmö FF
Mattias Johansson, Kalmar FF
Anton Lans, IF Elfsborg
Ludvid Öhman, Kamlar FF
Jiloan Hamad, Malmö FF
Philip Hellquist, Djurgården
Oscar Hiljemark, IF Elfsborg
Niklas Hult, IF Elfsborg
Jakob Johansson, IFK Göteborg
Alexander Kacaniklic, Fulham
Johan Larsson, IF Elfsborg
Oscar Lewicki, Bayern München
Samuel Armenteros, Heracles
John Guidetti, Manchester City
Rasmus Jönsson, Helsingborgs IF
Viktor Lundberg, AIK

För mig är det en hel del nya namn i truppen. Dock väldigt kul att de testar utlandsproffsen.

Vilka har potential att gå hela vägen upp i A-landslaget och vilka spelare har Håkan missat?
Citera
2011-02-05, 18:35
Medlem
svettipungs avatar
Kul med 2 MFF:are
Citera
2011-02-05, 19:54
Moderator
easy_dans avatar
Alexander Kacaniklic och Ludvig Öhman har lämnat återbud och ersätts av Marcus Törnstrand och Simon Helg båda från Hammarby.
Citera
2011-02-05, 21:07
Medlem
Känns som nya ansvarige i u21 försöker att få en opinion om de spelare som ligger mer i periferin och inte har varit med tidigare.
Citera
2012-05-31, 22:17
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Torsdag 31 maj 2012 (källa texttv):

Citat:
Fotboll U-21 EM-kval grupp 2

Ukraina - Sverige 6-0
- - - - - - - - - - - - - -
Budkivskyy 17
Bogdanov 19
Budkivskyy 33
Shakov 75
Shakov 84
Partsvania 89

Muhahahahahahahaha...
Citera
2012-05-31, 23:07
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Torsdag 31 maj 2012 (källa texttv):

Muhahahahahahahaha...
Otippat att du skulle kommentera den...
Citera
2012-10-11, 10:10
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Undrar om Hussfelt och Åslund håller på Italien eller Sverige i dubbelmötet som stundar. Jag tror helt ärligt att Hussfelt ser fram emot att kunna läxa upp folket enligt "det är helt enkelt så här stor nivåskillnad mellan fotbollen nere på kontinenten och oss här uppe i norr" snarare än att glädjas över att landet han är född i och bor i segrar.

Och om Sverige vinner så kommer det låta något i stil med att det är en motsvarighet till USA:s hockeyguld i Lake Placid. Vilket inte är fallet. Kan garantera att det blir en jämn match med en marginell segrare.
Citera
2012-10-11, 10:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Undrar om Hussfelt och Åslund håller på Italien eller Sverige i dubbelmötet som stundar. Jag tror helt ärligt att Hussfelt ser fram emot att kunna läxa upp folket enligt "det är helt enkelt så här stor nivåskillnad mellan fotbollen nere på kontinenten och oss här uppe i norr" snarare än att glädjas över att landet han är född i och bor i segrar.

Och om Sverige vinner så kommer det låta något i stil med att det är en motsvarighet till USA:s hockeyguld i Lake Placid. Vilket inte är fallet. Kan garantera att det blir en jämn match med en marginell segrare.

Jag kan tänka mig att Sverige förlorar med tre mål i Italien. Man gör sedan en bra hemmamatch men det räcker inte hela vägen. 4-3 till Italien sammanlagt?
Citera
2012-10-11, 11:04
Medlem
Citat:

Samtidigt så finns det alltid en utväg med ursäkten/förklaringen att Balotelli, El Sharaawy, Destro, Verratti osv skulle kunnat ha påverkat utgången, men att de numera spelar i det riktiga landslaget.
Citera
2012-10-11, 11:28
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt så finns det alltid en utväg med ursäkten/förklaringen att Balotelli, El Sharaawy, Destro, Verratti osv skulle kunnat ha påverkat utgången, men att de numera spelar i det riktiga landslaget.

Det är sant. Den vinkeln kommer han hårdköra på vid italiensk förlust.
Citera
2012-10-11, 14:26
Bannlyst
Citat:

Svenskar har nog den största andelen självhatande människor än alla andra länder så det skulle inte förvåna mig. Svenskar är experter på att se ner på sig själva och se andra folk som överlägsna de själva i allt.
Citera
2012-10-11, 16:05
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Du sätter nog fingret på Hussfeldts tankegångar ganska bra, men menar du att Åslund är likadan? Jag tycker att han är en av få intelligenta och sansade fotbollsanalytiker vi har i Sverige, och utgår från att han främst har sitt fokus på Sverige i en sån match?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in