2019-10-10, 07:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om NIST’s ”världsledande expertis” räknade med sprängmattor så torde det finnas med i rapporten, alternativt att resultaten inte stärkte NIST’s slutsats om att en CD ”hade hörts”.

- Fram till dess NIST publicerar analyser där sprängmattor ingår så är det rimligt att några sådana inte har genomförts, om inget annat framkommer. Alternativt att de har genomförts men att resultaten inte stärkte NIST’s slutsatser.

- Likadant med NIST’s föregivna analyser av diverse kraftiga explosioner/smällar i anslutning till kollapserna. Fram till att dessa publiceras så är det rimligt att utgå ifrån att några sådana inte har genomförts, om inget annat framkommer. Alternativt att de har genomförts men att resultaten inte stärkte NIST’s slutsatser.

Självklart kan jag inte citera de avsnitt i NIST’s rapport där detta INTE finns presenterat.

Har du inga gränser för hur stolliga invändningar du kommer med?

Gränslöst?
Så du behöver inte bevisa dina påståenden längre - det räcker med att ljuga ihop vad skit som helst och sen berättiga det med att nist inte uttryckligen skriver motsatsen?

Vem är det som är gränslös här egentligen...?
Citera
2019-10-10, 08:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så långt ner som möjligt.

Källare fanns ingen
Grunden var oåtkomlig
Våning 1-3 upptogs till stora delar av det tidigare byggda kraftverket
Våning 5 använde nist i ett av sin scenarios

Återstår då våning 4, men du hävdar ju att minst 8 våningar måste försvunnit så gott som samtidigt.. alltså är våning 5 inom mycket goda marginaler för att motbevisa ditt påstående.
Citera
2019-10-10, 14:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du behöver inte bevisa dina påståenden längre - det räcker med att ljuga ihop vad skit som helst och sen berättiga det med att nist inte uttryckligen skriver motsatsen?

Vem är det som är gränslös här egentligen...?
Jag hittar inget i rapporten om det här. Hur menar du att jag ska bevisa att jag inte gör det?
Citera
2019-10-10, 15:20
Avstängd
Citat:
Ja det står i NISTs rapport att kolumnerna fortsatte under våning 1 genom en grusfylld grund innesluten under betongplattor, många kolonner var dessutom ingjutna i cement, och gick sedan ner i kassunerna.

Nist ncstar 1-9 sid 12:
The caissons extended through the soil, and were socketed (seated) in the bedrock, approximately 60 ft below the surface. There were vertical caissons as well as battered (or sloped) caissons to carry the lateral load. Above the caissons were heavy grillages composed of built up steel girders. Grillages transferred loads between the building columns and the caissons.

The distance between the caisson grillages and the first floor varied between 8 ft and 30 ft.
This region was braced by reinforced concrete walls with thicknesses varying from 1 ft to 2.5 ft. Many of the WTC 7 steel columns were embedded in these walls, and supporting steel braces were made composite by the addition of shear studs along the height of the embedment.

Areas between the concrete walls were backfilled with compacted gravel fill and then covered with a concrete slab on grade or framed slab to form closed cells and bring the structure up to the required elevation. In some cases, the area was left unfilled and used to house fuel tanks.
Grillage: A foundation of crisscrossing timber or steel beams, usually for spreading heavy loads over large areas.

Det verkar således som att det fanns ett utrymme på mellan ca 2,5 - 9 meter mellan floor 1 och den här ”grillage’-konstruktionen.

Var det utrymmet oåtkomligt menar du?
Citera
2019-10-10, 15:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Grillage: A foundation of crisscrossing timber or steel beams, usually for spreading heavy loads over large areas.

Det verkar således som att det fanns ett utrymme på mellan ca 2,5 - 9 meter mellan floor 1 och den här ”grillage’-konstruktionen.

Du har 54 minuter på dig nu att läsa ordentligt och editera ditt inlägg.. Annars återkommer jag ikväll och förklarar för dig som vanligt..
Citera
2019-10-10, 15:46
Avstängd
Citat:
Du har 54 minuter på dig nu att läsa ordentligt och editera ditt inlägg.. Annars återkommer jag ikväll och förklarar för dig som vanligt..
Det är du som propagerar för att NIST’s ”världsledande cd-firma” har gjort en adekvat och uttömmande studie av ett hypotetiskt ”blast scenario”, inte jag.

I dina kläder skulle jag välkomna varje tillfälle att klara ut de oklarheter som kritiker pekar ut.
Citera
2019-10-10, 18:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag hittar inget i rapporten om det här. Hur menar du att jag ska bevisa att jag inte gör det?

Du skrev (min fetning):
Citat:
Det kvittar vilka analyser som görs om utgångsläget är felaktigt. I det här fallet 4kg RDX (inte t.ex. nano-termit) apterat högre upp i byggnaden utan sprängmattor eller någon förklaring till exakt hur mycket pelaren hade försvagats innan eller varför inte sprängningar av svetsfogar/bultar övervägdes = avsevärt lättare att spränga bort.

Jag frågade (specifikt angående sprängmattorna):
Citat:
Källa?

Om du inte kan hitta källa för dina påståenden är det bara att erkänna att du hittade på - du behöver ju inte försöka skylla över det på mig...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-10-10 kl. 19:03.
Citera
2019-10-10, 19:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Såklart det var oåtkomligt - det står på raderna under det du fetmarkerade att området för "the grillage" var instängt bakom väggar av armerad betong och att området innanför väggarna fylldes med komprimerat grus som sedan övertäcktes med betongplattor.
This region was braced by reinforced concrete walls with thicknesses varying from 1 ft to 2.5 ft. Many of the WTC 7 steel columns were embedded in these walls, and supporting steel braces were made composite by the addition of shear studs along the height of the embedment.

Areas between the concrete walls were backfilled with compacted gravel fill and then covered with a concrete slab on grade or framed slab to form closed cells and bring the structure up to the required elevation. In some cases, the area was left unfilled and used to house fuel tanks.
Hade du läst hade du sluppit skammen..
Citera
2019-10-10, 22:18
Avstängd
Citat:
Du skrev (min fetning):

Jag frågade (specifikt angående sprängmattorna):

Om du inte kan hitta källa för dina påståenden är det bara att erkänna att du hittade på - du behöver ju inte försöka skylla över det på mig...
Menar du att jag inte kan utgå ifrån att inga sprängmattor fanns med i deras hypotetiska ”blast scenario” när inga sådana finns redogjorda för i rapporten?
Citera
2019-10-10, 22:24
Avstängd
Citat:
Såklart det var oåtkomligt - det står på raderna under det du fetmarkerade att området för "the grillage" var instängt bakom väggar av armerad betong och att området innanför väggarna fylldes med komprimerat grus som sedan övertäcktes med betongplattor.

Hade du läst hade du sluppit skammen..
Menar du att jag ska skämmas för att jag ber dig redogöra för vad du propagerar för? Jag är som sagt ingen expert på hur skyskrapor är konstruerade och vill veta hur du kommer fram till dina ståndpunkter.

Bra, då fanns det således inget utrymmer mellan lägsta våning och marken där laddningar kan ha apterats på bärande delar av strukturen.

Korrekt?
Citera
2019-10-10, 22:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Menar du att jag inte kan utgå ifrån att inga sprängmattor fanns med i deras hypotetiska ”blast scenario” när inga sådana finns redogjorda för i rapporten?
Du kan utgå ifrån vad du vill, men du kan inte påstå ”att det var så” när du egentligen inte har en aning.
Citera
2019-10-10, 22:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Menar du att jag ska skämmas för att jag ber dig redogöra för vad du propagerar för? Jag är som sagt ingen expert på hur skyskrapor är konstruerade och vill veta hur du kommer fram till dina ståndpunkter.
Nej jag menar att du ska läsa inläggen du kommenterar - då hade vi ju sluppit det här..

Hade du dessutom läst NISTs rapporter innan du påstod att de borde räknat på sprängningar under mark, ja då hade vi sluppit en väldig massa inlägg..,

Citat:
Bra, då fanns det således inget utrymmer mellan lägsta våning och marken där laddningar kan ha apterats på bärande delar av strukturen.

Korrekt?
Ja.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-10-10 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in