Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Det var verkligen inte jättesmart att berätta att hon var från Göta energi för att sedan stjäla damens värdesaker. Men jag gissar att stölder är ett sätt att finansiera drogberoendet och att beroendet är så starkt att hon skiter i konsekvenserna. Helt horribla bortförklaringar också förresten. Nu är Felicia förvisso 28 år men förhoppningen är att hennes mamma tar ett allvarligt samtal med henne och att hon får hjälp att bryta drogberoendet. Det borde bli fängelse för det här.
Problemet är att Anna själv har blivit anklagad av f. d. vänner att ha stulit från dom, så jag tror inte Felicias beteende är på grund av drogmissbruk utan ett inlärt beteende som hon har fått från mamma Book. Hon har antagligen sett sin egen mor ta saker från andra och säkert förklarat det med "äsch, de har så mycket", "det man inte saknar..." osv.
Detta är inte första gången Felicia stjäl från någon, snarare första gången det faktiskt kan få allvarliga konsekvenser. Hon räknade nog inte med att damen i fråga skulle kolla i sin necessär för att se om något saknades - hade damen inte gjort det så kanske det aldrig uppdagats att de saknats.
Oavsett så tror jag inte drogmissbruket är att skylla för hennes långfingrar.