2019-10-09, 03:58
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tydligen har hon varit tvungen att betala 6000 kronor för någon bil säger Lu*cas,angående att Felicia har ont om pengar.Då undrar man ju om företaget inte har sina bilar försäkrade,kanske har Felicia olovandes "lånat" en tjänstebil och sedan"kvaddat"den?

Jag tror att det handlar om en hyrbil. Troligen var det väl tänkt att hon skulle vara teamleader för något gäng precis som den där Bobby med hyrbil pga att hon är väl den ende med körkort men eftersom att hon körde för fort i jobbet så förändrades hennes tjänst och hon blev vanlig nasare istället. Hon hade hyrbil via företaget pga att hon inte äger egen bil.
Bobby kör förmodligen med sin egen bil i tjänsten. Jag tror inte företaget har egna bilar eftersom bilparken då skulle bli enorm och kostnaden för hög när de åker runt i hela landet. Troligen har Bobby enbart milersättning för att kuska runt i landet med sin egen bil.
Citera
2019-10-09, 06:58
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
När man läser fupen och förhören så reagerar hon precis som Anna skulle gjort,"jag kan inte göra något olagligt för jag har ett så känt efternamn",så patetiskt.Förstår att yngsta systern tagit bort Book i sitt efternamn.

Felicia har definitivt sett hur Anna betett sig medan hon växte upp och har säkert varit med när Anna själv stulit saker från vänner och bekanta. Antagligen så har hon där sett hur mamma Anna kommit undan med det gång på gång. Sanningen är att om damen i fråga inte varit alert och kollat i sin väska så hade Felicia antagligen kommit undan med stölden, så frågan är väl hur många gånger tidigare hon har gjort detta.

Skulle jag haft besök av Felicia Book så skulle jag nog kolla om jag saknade något.

Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Vad är det för företag hon har jobbat för?

Viafield, som flera företag (bland annat Göta energi) "outsourcar" sin försäljning till.
Senast redigerad av moralhora 2019-10-09 kl. 07:02.
Citera
2019-10-09, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Felicia har definitivt sett hur Anna betett sig medan hon växte upp och har säkert varit med när Anna själv stulit saker från vänner och bekanta. Antagligen så har hon där sett hur mamma Anna kommit undan med det gång på gång. Sanningen är att om damen i fråga inte varit alert och kollat i sin väska så hade Felicia antagligen kommit undan med stölden, så frågan är väl hur många gånger tidigare hon har gjort detta.

Skulle jag haft besök av Felicia Book så skulle jag nog kolla om jag saknade något.

Viafield, som flera företag (bland annat Göta energi) "outsourcar" sin försäljning till.

När Lazy F gick i skolan levde hon mycket på att vara märkvärdigare och bättre än alla andra då hon var Anna Books dotter, detta har framkommit på Annas tråd tidigare. Hur det skulle vara så mycket bättre?!
Citera
2019-10-09, 08:42
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det var verkligen inte jättesmart att berätta att hon var från Göta energi för att sedan stjäla damens värdesaker. Men jag gissar att stölder är ett sätt att finansiera drogberoendet och att beroendet är så starkt att hon skiter i konsekvenserna. Helt horribla bortförklaringar också förresten. Nu är Felicia förvisso 28 år men förhoppningen är att hennes mamma tar ett allvarligt samtal med henne och att hon får hjälp att bryta drogberoendet. Det borde bli fängelse för det här.

Problemet är att Anna själv har blivit anklagad av f. d. vänner att ha stulit från dom, så jag tror inte Felicias beteende är på grund av drogmissbruk utan ett inlärt beteende som hon har fått från mamma Book. Hon har antagligen sett sin egen mor ta saker från andra och säkert förklarat det med "äsch, de har så mycket", "det man inte saknar..." osv.

Detta är inte första gången Felicia stjäl från någon, snarare första gången det faktiskt kan få allvarliga konsekvenser. Hon räknade nog inte med att damen i fråga skulle kolla i sin necessär för att se om något saknades - hade damen inte gjort det så kanske det aldrig uppdagats att de saknats.

Oavsett så tror jag inte drogmissbruket är att skylla för hennes långfingrar.
Citera
2019-10-09, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Problemet är att Anna själv har blivit anklagad av f. d. vänner att ha stulit från dom, så jag tror inte Felicias beteende är på grund av drogmissbruk utan ett inlärt beteende som hon har fått från mamma Book. Hon har antagligen sett sin egen mor ta saker från andra och säkert förklarat det med "äsch, de har så mycket", "det man inte saknar..." osv.

Detta är inte första gången Felicia stjäl från någon, snarare första gången det faktiskt kan få allvarliga konsekvenser. Hon räknade nog inte med att damen i fråga skulle kolla i sin necessär för att se om något saknades - hade damen inte gjort det så kanske det aldrig uppdagats att de saknats.

Oavsett så tror jag inte drogmissbruket är att skylla för hennes långfingrar.

Håller fullständigt med dig! Snattat eller stulit detta var inte första gången och precis som du skriver hon har sannolikt lärt sig av sin mamma.
Detta kan vara en orsak till varför Felicia inte jobbar i sminkbutik som hon tidigare gjort misstänker att det försvann saker då likaså när mamma Anna kom och hälsa på!
Citera
2019-10-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Kanske dextrosol som många gillar att banka ut me tjack å cola.
Vore inte helt otroligt, till och med troligt, eftersom hon hade flera MDMA-tabletter i sin resväska samt i jackan hemma i Ankeborg.
Citera
2019-10-09, 12:32
Medlem
Kallixs avatar
Vet vi när och var rättegången kommer att ske?
Citera
2019-10-09, 13:13
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vet vi när och var rättegången kommer att ske?
Kanske Efternamn08 i alla fall vet var och hur man får fram den uppgiften?
Undrar om det blir Varbergs Tingsrätt som får ”äran”?
Citera
2019-10-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Kanske Efternamn08 i alla fall vet var och hur man får fram den uppgiften?
Undrar om det blir Varbergs Tingsrätt som får ”äran”?

Någon som tänker sitta med och lyssna om det hamnar när ens hemort?
Citera
2019-10-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Någon som tänker sitta med och lyssna om det hamnar när ens hemort?

ja jag ska banne mig göra det om det blir i Varberg för det är inte så långt från mig. Hur får man veta när det blir dags,?
Citera
2019-10-09, 15:56
Medlem
HansErics avatar
Målnummer : B1608-19

Har ringt Varbergs Tingsrätt och de har inte hunnit så långt att datum och tid är utsatt för huvudförhandlingen.
Telefon 0340-62 84 00
E-post varbergs.tingsratt@dom.se

Besöksadress

Östra Långgatan 7, 432 40 Varberg

Postadress
Box 121, 432 23 Varberg
Vem vill missa att se Felicia Book åtalad och dömd för grov stöld.

KARMA Anna KARMA
Senast redigerad av HansEric 2019-10-09 kl. 16:00.
Citera
2019-10-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
ja jag ska banne mig göra det om det blir i Varberg för det är inte så långt från mig. Hur får man veta när det blir dags,?

Blir det i Stockholm så är jag frågande om inte jag ska åka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in