2019-10-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Blir nästan illa berörd av hur man kan ha det.

I Afrika har jag inte sett att det är något konstigt, men att svenska ungdomar bor på vandrarhem, skjutsas runt och släpps av för att typ arbeta.

Känns som det är sista stoppet innan soptippen :-(

Hon som dessutom är dotter till en världsstjärna i samma klass som Celine Dion
Citera
2019-10-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Läst hela fupen nu, och du har rätt, hon försöker genom hela förhören skylla på hennes f.d medarbetare. Fan vilken sjuk familj detta är 😕

Förhör med Evelina, medarbetare:
”Evelina tillfrågas om hon har upplevt att Felicia har betett sig märkligt. Hon säger att Mikaela och Felicia har inte alls gått bra ihop. Evelina säger att det försvann saker när de bodde i Uddevalla tillsammans och det var småsaker såsom, mat, godis och cigaretter som det bara kunde vara Felicia som tagit. Evelina säger att igår morse så var Felicia väldigt angelägen om att vara Mikaela till lags som hon absolut inte har varit tidigare men Evelina vet inte varför.”

”Vart befann du dig i måndags eftermiddag?”

Jag var hemma, jag var sjuk, vi hämta upp resterande på tågstationen, vilket var Felicia, Luckas och Taha som vi hämtade, vi åkte till en mack för att de skulle byta om. Sen släppte vi av resterande jag och Taha åkte tillbaka till vandrarhemmet för vi var sjuka.
Vi var bara hemma och så det var inte mer än så”..

Förhör med Felicia Book:
När smyckena hittades så såg det ut såhär. (förevisas bilder över husrannsakan på vandrarhemmet)
Vad har du att säga om det?

Jag vet att jag hade tomma cigarettpaket i väskan. Jag har aldrig sett de här smyckena. Det som slog mig direkt nu, var att i förhör med Björn, var att det cannabis, som hittades i min väska, inte mitt och det var paketerat på samma sätt som halsbandet. Jag ville inte namnge den personen vars cannabis det är, och det vill jag inte nu heller. Det jag kan säga är att den personen var kvar på vandrarhemmet under dagen, och halsbandet är nu paketerat på samma sätt som cannabisen.”

Senare förhör med Felicia Book:
Berättar att mer misstänkt cannabis har hittats i Felizias väska, Felizia tillfrågas om hur hon förklarar det.
Felizia berättar att hon bor i ett rum med flera kollegor, här om veckan dök det upp i hennes kollegas väska. När hon skulle städa sin väska för någon vecka sedan så flög det ut ur hennes kollegas väska. Det var en liten bit hasch som såg ut som den som i så fall skulle ligga i dosetten i Felizias väska. Det har hänt att en annan person har gömt sina saker, sina droger och annat sådant i kollegors väskor.

Felizia tillägger att om polisen gör en husrannsakan på boendet där hon bor för tillfället så kommer de att finna mer saker. Saker som styrker att det har hamnat cannabis i Felizias väska.
Det har varit någon på boendet idag, en person skulle ha jobbat idag men sa i morse att den här personen skulle stanna hemma. Efter att de hade ätit lunch så körde Felizias chef tillbaka Felizias kollega för att hon skulle vara hemma idag och inte jobba. Det är allt Felizia vet.
Felizia tillfrågas om vem den personen är.
Felizia vill inte säga någonting om det. Det beror på att det är en person som Felizia jobbar med, och Felizia vill inte få några problem i efterhand.”

Samma trötta bortförklaringar som man läser i alla FUP:ar gällande stölder;
"Någon annan måste ha lagt det i min väska".

Hon är rökt. Domstolarna är vana vid hjärndöda bortförklaringar.
Citera
2019-10-08, 16:06
Medlem
Felicia svarar i förhöret på frågan vad hon har i jobbväskan att hon hade bland annat läkemedel samt sötningsmedel. Vem har med sig en påse med sötningsmedel i jobbväskan när man går runt och säljer elabonnemang? Blir hon inbjuden på kaffe så ofta så hon måste ha med sig sötningsmedel 🙄?

Kan det möjligtvis ha missats att undersöka om innehållet verkligen var bara sötningsmedel?
Citera
2019-10-08, 16:20
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Har Anna Book gått försvarat Felicia ännu?

"Det är brottsoffrets fel"

"Åldringen får skylla sig själv som har värdesaker".

Nej men det kommer nog snart
Citera
2019-10-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
Felicia svarar i förhöret på frågan vad hon har i jobbväskan att hon hade bland annat läkemedel samt sötningsmedel. Vem har med sig en påse med sötningsmedel i jobbväskan när man går runt och säljer elabonnemang? Blir hon inbjuden på kaffe så ofta så hon måste ha med sig sötningsmedel 🙄?

Kan det möjligtvis ha missats att undersöka om innehållet verkligen var bara sötningsmedel?

Kanske dextrosol som många gillar att banka ut me tjack å cola.
Citera
2019-10-08, 20:31
Medlem
Felicia Books FUP blev dagens kvällslektyr. Lite imponerad ändå av att polisen agerat snabbt och genomfört en grundlig förundersökning. I ett sunt samhälle leder en grov stöld mot en åldring till flerårigt fängelsestraff och när tjuven dessutom är narkoman och inte ens vågar erkänna sitt brott skall ett extra hårt straff utdömas. Tyvärr lär hon väl slippa undan betydligt lindrigare än så.
Citera
2019-10-08, 20:40
Medlem
Kommer Märsta-Anna gå på sin dotters rättegång? =)
Citera
2019-10-08, 20:57
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Ändå vill jag påstå att mor Anna kallade det att Felicia hade ”tjänstebil”, vilket ju är en något förskönande omskrivning.
Hon hade tjänstebil tills hon blev av med körkortet. Stod också något i fupen om att hon behövt betala en summa för en bil på företaget.
Citera
2019-10-08, 22:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Det var verkligen inte jättesmart att berätta att hon var från Göta energi för att sedan stjäla damens värdesaker. Men jag gissar att stölder är ett sätt att finansiera drogberoendet och att beroendet är så starkt att hon skiter i konsekvenserna. Helt horribla bortförklaringar också förresten. Nu är Felicia förvisso 28 år men förhoppningen är att hennes mamma tar ett allvarligt samtal med henne och att hon får hjälp att bryta drogberoendet. Det borde bli fängelse för det här.
Citera
2019-10-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Här kommer fup:en. Bam bam bam som Anna hade sagt

https://minfil.com/39lbU97anf/Varber...9_Aktbil_7_pdf

Tack så mycket för fupen Assault.
Ja,det är mycket jag tänker och reagerar på,t ex det här med att Felicia uppger att hon fått en "käkskada" för två år sedan hos tandläkaren och därför måste äta starka receptbelagda mediciner.
Var väl då hon och Anna fick nya tänder på Brottbykliniken,och Felicia blev "marknadschef"?
De hyllade sin tandläkare tills det tog ett abrupt slut,varför?
Kan det vara så att Anna och/eller Felicia stal eller inte ville betala tandläkarkostnaderna och därför kör med att Felicia blivit skadad?
Känns som en typisk grej de skulle kunna göra.Intressant är att systern Pia är god vän med tandläkare Jelena.

Är egentligen sorgligt med Felicia hur lågt hon sjunkit,men hon har liksom aldrig haft en chans med en mamma som Anna.Mamma Anna gödde henne som barn så hon blev ett väldigt tjockt barn för att i tonåren genomgå en gastric bypassoperation ihop med sin mamma,hur sjukt är inte det?
Lägg därtill att hon är uppvuxen med alla värderingar som Anna har,det tycks vara ok att snatta,stjäla från vänner,ljuga,göra dramatiska utspel och att alltid skylla på andra och att ta på sig offerkoftan.Hon har säkert haft ett helvete som växt upp med en narcissistisk mamma.

När man läser fupen och förhören så reagerar hon precis som Anna skulle gjort,"jag kan inte göra något olagligt för jag har ett så känt efternamn",så patetiskt.Förstår att yngsta systern tagit bort Book i sitt efternamn.
Citera
2019-10-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Hon hade tjänstebil tills hon blev av med körkortet. Stod också något i fupen om att hon behövt betala en summa för en bil på företaget.

Tydligen har hon varit tvungen att betala 6000 kronor för någon bil säger Lu*cas,angående att Felicia har ont om pengar.Då undrar man ju om företaget inte har sina bilar försäkrade,kanske har Felicia olovandes "lånat" en tjänstebil och sedan"kvaddat"den?
Citera
2019-10-09, 02:21
Medlem
Vad är det för företag hon har jobbat för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in