Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
Ontologiska påståenden, också transcendenta sådana, normativa utsagor, också sådana som hävdas härröra från transcendens, uppmaningar till förändring, också sådana som hävdas härröra från transcendens är vanliga globalt och historiskt. Det är ovanligt att någon ställer sig till dem med en principiellt avfärdande inställning. Denna din ovanliga inställning borde snarare göra att du ifrågasätts, betvivlas, och du borde egentligen inte protestera när så sker.
Det är du som är kufen, fatta det.
Min uppenbarelse och min religion gör gällande att du kommer hamna i helvetet om du inte lyder mina uppenbarade regelverk och det är min gud som är den största.
Nu måste du alltså acceptera detta utan att avkräva mig någon som helst argumentation för varför det skulle vara så.
Är det en värld vi ska leva i?
Är det inte så att du konstant avfärdar andra religioners ontologiska och/eller transcendenta påståenden och hävdar att det är avgudar?
För övrigt, nej, det är inte jag som är kufen. Jag är rationell, du är vidskeplig och reflexivt försvarar din vidskepelse när du efterfrågas vara stringent i dina metoder för att avgöra sanning.
Edit en gång till. Det är så kul när du blir skitnödig och vill vända det till att det är jag som borde ifrågasättas och betvivlas. Vad ska ifrågasättas? Mitt ifrågasättande? Det är ju majoriteten av mina inlägg. Hur känslig är din tro för kritik egentligen?