2019-10-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Är det tomt bakom och man ligger precis på hastighetsgränsen så släpper man självklart ut den som är på väg in på vägen. Problemet uppstår inte om folk håller hastighetsgränserna, så enkelt är det.

Än en gång så hittar du på grejer. Jag släpper in en bil som kommer från höger när det är tomt så långt bak jag kan se, sen blir vi ikappkörda av en bil som kör alldeles för fort. Jag njuter då av att se personen som kör åt helvete för fort bakom, och ligger alldeles för nära och riskerar båda våras liv samtidigt som han stänger in mig och inte ger mig möjligheten att sakta in, lida men jag flyttar nig så fort det bara är möjligt ändå.

jag hjälper en bil in på vägen när ingen bil bakom är inom synhåll, jag håller hastigheten varken över eller under, jag kör fullt lagligt och flyttar mig så fort jag kan. Bilen som kommer upp bakom kör för fort, håller inte avstånd och bryter alltså mot minst två olika lagar. Ändå tycker du att bilen bakom är en bra förare samtidigt som jag är orsaken till problemet. Heja

Ursäkta dubbel svar men din text är fascinerande.

Fattar du inte vad jag menar med motsägelsefullt?

Flyttar så fort du kan. Jovars...

Tomt på vägen en sekund och en Audi i röven nästa sekund.
Citera
2019-10-07, 16:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Eller så svänger hasse till höger och allt är frid och fröjd.
Det är lättare att få folk att svänga till höger. Än att sätta 2miljoner människor på aggressionsterapi.
Och du kräver att folk ska följa lagen för att du ska få bryta mot den. (köra för fort)
Citera
2019-10-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammyb0y
Ja. Men tråden handlar om de som tror att vänstra filen tillhör dem och att detta är ok så länge man inte kör för fort. Vilket är helt fel och ger böter om man stöter på en polis som har koll på reglerna.

Att folk tar upp Audiägare som ligger och trycker i röven är bara för att de känner sig träffade av TS.
Nej läser man tråden så verkar den till stor del handla om folk som blir ledsna i ögat över att de inte obehindrat kan blåsa på i vänsterfilen i den hastighet de behagar och som själva medverkar till att farliga trafiksituationer uppstår.
Senast redigerad av pf10 2019-10-07 kl. 16:42.
Citera
2019-10-07, 17:14
Bannlyst
Citat:
Vilka är dessa personer?
Och varför kör dom sakta i vänster fil?

Gillar dom att irritera folk och skapa trafikolyckor?

Har jag glömt nåt?

Såssar och/eller självutnämnda poliser eller så har de på något sätt lyckats missa att vänsterfilen är för snabbare trafik. I Tyskland förekommer detta fenomen i princip inte.
Citera
2019-10-07, 17:22
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Det rimliga är givetvis att jag som hamnar bakom i vänsterfilen släpper på gasen, knyter näven i fickan och sedan ökar farten när personen framför svänger tillbaka in i högerfilen efter dessa 4 lastbilar. Det är inte så att min dag är förstörd bara för att resan tog en minut längre än jag hade hoppats. Och SKULLE dagen vara förstörd p.g.a. detta så är det en brist hos mig.

Värre är det med folk som omotiverat ligger kvar i vänsterfil även när högerfil är tom, men att det görs omkörningar i enlighet med hastighetsbegränsningen är inte ett problem. Dampiga hetsförare är ett problem.

Jag kör lastbil så det är något jag har lagt märke till 😊 Palla bry sig småsaker!
Citera
2019-10-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej läser man tråden så verkar den till stor del handla om folk som blir ledsna i ögat över att de inte obehindrat kan blåsa på i vänsterfilen i den hastighet de behagar och som själva medverkar till att farliga trafiksituationer uppstår.

Det handlar det svenska folkets förfall.

Snart är det som i USA att du kör hur fan du vill i vilken fil du nu känner för.

Jämför med Tyskland och fundera hur vi vill ha det.
Citera
2019-10-07, 21:53
Medlem
Prodelins avatar
Citat:

Snart är det som i USA att du kör hur fan du vill i vilken fil du nu känner för.

Jantelagen är stark hos många svennar så jag tror det kommer leva kvar med trotsande bilister i vänsterfilen som inte flyttar på sig.
Citera
2019-10-07, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Men nej. Situationen är inte pga snigeln. DEN ÄR PGA DEJ.
Snigeln kör förvisso sakta men han är ofarlig. Du däremot som inte håller avstånd och kör för fort är en risk.

Snigeln ska ju ju inte ligga i vänster fil och blockera.
Att ligga och blockera andra är ju provocerande.

Varför ligga där och provocera folk när man vet hur dom reagerar.

Åå om jag petar hunden lite i röven så blir han arg.
Det är nog bäst att jag petar hunden i röven för jag gillar att jävlas med hundar
Citera
2019-10-07, 23:19
Medlem
Citat:
Om någon lyckas köra om dig i högerfilen, betyder det i regel att du ligger i vänstra filen utan anledning.

Dvs, du kör inte om någon. Inte enligt ditt exempel med släpvagnar och lastbilar.

Jag släpper alltid förbi folk som håller högre tempo. Skiter fullständigt om de kör 200.

Javisst, ibland innebär det att jag bara snabbt svänger ut i högerfil i några sekunder.

I det fallet jag nämner där jag inte tänker gå in mellan två långsamma fordon och tvingas bromsa går det oftast inte att köra om nej. Men ibland finns det små marginaler att göra vansinnesomkörningar på insidan i sådant fall, med extremt liten marginal till framförvarande fordon. Poängen är att man inte kan förvänta sig att ett fordon ska kasta sig in i högerfil så fort man kommer i sin olagliga fart. Denna person har rätt att köra om fler fordon och gå in i högerfil när det är möjligt att hålla laglig hastighet eller något över utan att direkt behöva bromsa. Kommer flera bilar och ska köra om är det inte alltid möjligt att bara ”studsa” till högerfältet och tillbaka.
Senast redigerad av grobiankungen 2019-10-07 kl. 23:26.
Citera
2019-10-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
I det fallet jag nämner där jag inte tänker gå in mellan två långsamma fordon och tvingas bromsa går det oftast inte att köra om nej. Men ibland finns det små marginaler att göra vansinnesomkörningar på insidan i sådant fall, med extremt liten marginal till framförvarande fordon. Poängen är att man inte kan förvänta sig att ett fordon ska kasta sig in i högerfil så fort man kommer i sin olagliga fart. Denna person har rätt att köra om fler fordon och gå in i högerfil när det är möjligt att hålla laglig hastighet eller något över utan att direkt behöva bromsa. Kommer flera bilar och ska köra om är det inte alltid möjligt att bara ”studsa” till högerfältet och tillbaka.

Nej, det är klart. Jag förespråkar ej vansinneskörningar. Så länge man kör om någon så är det ok att vistas i vänstra.

Problemet är de som av bekvämlighet stannar i vänster trots det finns plats i höger. Dessa personer ska inte heller gnälla om någon kör om på höger eller blinkar med helljus.

Jag tänker inte tvinga någon att köra för fort, men de som kan tänka sig att anpassa sig efter majoriteten i trafiken får inse att en stor del av era medtrafikanter gärna ligger i "skyltat+20 kmh".

Hur vida detta är jättefarligt, olagligt och ajabaja kan diskuteras, men räkna med att det förekommer.

Jag accepterar att folk är som folk är och släpper förbi dessa, om situationen tillåter. Det finns ingen anledning för mig att leka polis/retas/jävlas.
Citera
2019-10-08, 12:38
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Snigeln ska ju ju inte ligga i vänster fil och blockera.
Att ligga och blockera andra är ju provocerande.

Varför ligga där och provocera folk när man vet hur dom reagerar.

Åå om jag petar hunden lite i röven så blir han arg.
Det är nog bäst att jag petar hunden i röven för jag gillar att jävlas med hundar

Precis, det är syftet med dessa människor, de vill provocera andra i trafiken för dom mår bra själva av det, oftast handlar det om bittra misslyckade människor i grunden som vill ha ut sin ångest på andra.

En normal frisk människa släpper fram andra och försöker samarbeta i trafiken.
Citera
2019-10-08, 17:16
Medlem
Citat:

Snarare svenska polisens förfall. Prova att kör djävulen och nosa andra bilister i baken i USA så får vi se hur långt du kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in