Citat:
Ursprungligen postat av
flammer
Nu vet man ju varken in eller ut, men beslutet ifråga om kontaktförbud känns ju som ett svagt motiv i sig. Även om KL hade ett intresse i det ärendet (vilket vi inte vet) så finner jag det alltför långsökt att ett misslyckande att ge JN och eventuellt indirekt MN ett tjuvnyp (relativt ett mordförsök) skulle stå i proportion till vad som sedan inträffade.
Det är möjligt att utgången i vårdnads-/bodelningstvisten skulle givit upphov till starka hat- och hämndkänslor, vilket är mer logiskt som ett självständigt motiv. I så fall kan, i den mån KL var involverad, kanske kontaktförbudsärendet ha spelat in på marginalen på så vis att blotta förekomsten av ytterligare en förlust (om än tidigare i tiden) stuckit i ögonen på den som förlorat allt och vunnit inget.
I den mån kontaktförbudsärendet spelat in så är det nog närmare 1% av hatet/hämnden/motivet, så jag ser egentligen inte så stor vits att fortsätta gräva i det som ett medel att försöka fastslå KL:s motiv. Vill man fastslå KL:s motiv så finns det redan ett, i min mening, mycket starkare och naturligare motiv.
Tycker faktiskt det känns lite synd att JN får en massa fokus, alltså för hennes egen skull.
Jag fattar hur du menar men underskatta inte hur stort en motgång (evtl då kontaktförbudet) kan blåsas upp av en människa som förlorat i princip allt. Lägg på alkoholism och någon mental ohälsa.
Folk har skjutit i USA för mindre, när de fått sparken från jobbet som exempel.
Tänk ett varv till vad syftet med SHs anklagelser mot JN kan vara.
Hittat massa märkligheter kopplat till SH. Måste sammanställa på nåt vettigt sätt när jag sitter framför dator. Nu mobilen.