2019-10-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Bra research. Lägger till gifte sig 1985 idag ensamboende en dotter 32 år.

Tack. Hittat lite mer men får rapportera imorgon. Det är koppling till bolag på cypern och mysko patent i USA m.m

En lite märklig herre den här SH misstänker jag.

Återkommer.
Senast redigerad av Avel 2019-10-07 kl. 23:11.
Citera
2019-10-07, 23:02
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ifall KL och FO håller i trådarna tillsammans/ samarbetar skulle det vara lågiskt med gemensam hämndaktion, eller?
Men det återstår att bevisa, deras kontakt nuförtiden specifikt?
Allt är väl möjligt men känns bara långsökt att de är kumpaner i något så futtigt som att ge ett tjuvnyp med ett besöksförbud och sen eskalerar det till mordförsök, delvis för att förstnämnda plan gick i stöpet.

---

Talade någon tidigare i tråden om Ekerö ridklubb eller liknande? Vill minnas det iaf. Verkar som om SH iaf har en koppling dit. Behöver ju inte betyda något.
Edit, hittade: (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Senast redigerad av flammer 2019-10-07 kl. 23:13.
Citera
2019-10-07, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hittat lite mer men får rapportera imorgon. Det är koppling till bolag på cypern och mysko patent i USA m.m

En lite märklig herre den här SH misstänker jag.

Återkommer.
3 300 vänner!
Citera
2019-10-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Nu vet man ju varken in eller ut, men beslutet ifråga om kontaktförbud känns ju som ett svagt motiv i sig. Även om KL hade ett intresse i det ärendet (vilket vi inte vet) så finner jag det alltför långsökt att ett misslyckande att ge JN och eventuellt indirekt MN ett tjuvnyp (relativt ett mordförsök) skulle stå i proportion till vad som sedan inträffade.

Det är möjligt att utgången i vårdnads-/bodelningstvisten skulle givit upphov till starka hat- och hämndkänslor, vilket är mer logiskt som ett självständigt motiv. I så fall kan, i den mån KL var involverad, kanske kontaktförbudsärendet ha spelat in på marginalen på så vis att blotta förekomsten av ytterligare en förlust (om än tidigare i tiden) stuckit i ögonen på den som förlorat allt och vunnit inget.

I den mån kontaktförbudsärendet spelat in så är det nog närmare 1% av hatet/hämnden/motivet, så jag ser egentligen inte så stor vits att fortsätta gräva i det som ett medel att försöka fastslå KL:s motiv. Vill man fastslå KL:s motiv så finns det redan ett, i min mening, mycket starkare och naturligare motiv.

Tycker faktiskt det känns lite synd att JN får en massa fokus, alltså för hennes egen skull.

Jag fattar hur du menar men underskatta inte hur stort en motgång (evtl då kontaktförbudet) kan blåsas upp av en människa som förlorat i princip allt. Lägg på alkoholism och någon mental ohälsa.
Folk har skjutit i USA för mindre, när de fått sparken från jobbet som exempel.

Tänk ett varv till vad syftet med SHs anklagelser mot JN kan vara.

Hittat massa märkligheter kopplat till SH. Måste sammanställa på nåt vettigt sätt när jag sitter framför dator. Nu mobilen.
Citera
2019-10-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jesus och herre gud! SH med denna meritlista hamnar i denna tråden på flashback! Och har en gång valt KL som sin käresta, dock troligen? Duktigt folk med huvudet sprickande av akademiska kunskaper som aldrig haft sunt förnuft eller tappat på vägen.... till framgång?

Väldigt mycket luft och uppblåst meritlista. Håller på att kika närmare på det. Försöker förstå hur han kan vara i relation med KL. Börjar klarna lite när jag läser mer om honom. Återkommer.
Citera
2019-10-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Allt är väl möjligt men känns bara långsökt att de är kumpaner i något så futtigt som att ge ett tjuvnyp med ett besöksförbud och sen eskalerar det till mordförsök, delvis för att förstnämnda plan gick i stöpet.

---

Talade någon tidigare i tråden om Ekerö ridklubb eller liknande? Vill minnas det iaf. Verkar som om SH iaf har en koppling dit. Behöver ju inte betyda något.

Kolla hans Facebook. Där sitter han till häst.
Citera
2019-10-07, 23:13
Medlem
Citat:
3 300 vänner!

Var, på Facebook?
Citera
2019-10-07, 23:14
Avslutad
Timeout. Vet att du kan mycket om hundar. Kan du inte lägga upp en bild på den aktuella rasen som KL hade?.
Citera
2019-10-07, 23:22
Medlem
Citat:
Timeout. Vet att du kan mycket om hundar. Kan du inte lägga upp en bild på den aktuella rasen som KL hade?.

Cocker Spaniel. Googla Lady & Lufsen. Tjejhunden...
Citera
2019-10-07, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Var, på Facebook?
Det är vad jag kan se men jag får väl backa på det för det verkar otroligt.
Citera
2019-10-07, 23:23
Medlem
Citat:
Det är vad jag kan se men jag får väl backa på det för det verkar otroligt.

Jag har inte Facebook så ser bara det som Google ser.
Citera
2019-10-07, 23:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
FEL!

Rikspolischef Thornberg (fd Säk) kan ses som en generaldirektör på en statlig myndighet. Dan Eliasson var han inte ens utbildad polis.

Sedan 2015 gäller en ny organisation där 21 myndigheter slogs ihop till en. Myndighetsstyrelserna är borta och Rikspolischefen svarar inför Justitiedepartementet. Regleringsbrev med tillhörande budget ges av regeringen inför varje nytt budgetår.

Säkerhetspolisen som inte ingår i ovan nämnda organisation lyftes ur den gamla organisationen och svarar nu direkt under regeringen.

I vilket annat land som helst så hade den svenska socialdemokratiska regeringen skrikit polisstat vid en sådan förändring.

Skillnaden må inte vara så stor men är viktig att hålla isär.
Dumpar den här infon här så vi får samlat lite mer.
VAD? Basade Perni för SU när Kjell Fahlgren jobbade där och hjälpte Karin???
Karin mailar Kjell 2 juni 2016 och ber om hjälp.
Kan någon kolla upp detta?
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Varför "minns" Jan Pernvi (f.d hårt kritiserad åklagare) detta först nu, 3 veckor senare..?
Varför la Pernvi då ner ärende 1 och 2 SAMTIDIGT fastän det gått flera månader emellan dessa..?
Varför kollade Pernvi inte ens upp KL i ärende 1 fastän HOL redan då hintat att KL kunde vara bakom, och KL själv har nu fått bekräftat genom Pernvi:s uttalande i AB, att hon inte förhördes i frågan.
Dessutom basade då Pernvi för SU:s operationer vid denna tidpunkt om uppgifterna stämmer.

Om tågordningen stämmer blir ärendena då:
1: 2 snubbar nitar HOL i trapphuset sent 2015 efter att ha viftat med en mobil- de talade svenska u.a
2: 1 snubbe går till snuten med info om att han skulle få betalt för att röja HOL ur vägen dec 2015.
3: 1 okänd snubbe "mordhotar" anställd i zoo-affär ang KL:s hund "Ester runt 2016 ? (not nedan)
4: 1 okänd snubbe brottas med HOL för att sen skjuta honom med 3 skott 6/9-19 i samma trapphus.

Jan Pernvi minns detta mycket vältajmat med f.d Danske banks Estlandschef som just hittats död i Estland i en mega-ärende där HOL också varit inblandad som advokat, summorna är hisnande, intressant är också hur dagsblaskorna undviker denna nyhet alt ger den mycket litet utrymme:
https://www.di.se/live/danske-banks-fore-detta-estlands-vd-hittad-dod/

(not)
När "Ester" blev känd i tråden tillsammans med KL:s "provisoriska" ombud i Södertälje, gav jag förslaget att den personens foton från bl.a Linkedin skulle visas för personalen i zoo-affären. C:a 2-3 tim efter inlägget raderades samtliga foton på Linked in samt en del andra foton på personen i fråga.

Tråden borde ta hjälp av fb:are som sysslar med värdepapper, för hela denna cirkus känns allt mer som en stor rökridå, och varför tystades då misshandeln i trapphuset ned helt för att sen dessutom läggas ned..

Det här är mycket mer än ett "familjeärende"....
Senast redigerad av Timeout 2019-10-08 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in