2019-09-25, 23:25
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Det finns ingenting som tyder på att de som visade en mobil för Henrik och symboliskt misshandlade honom efter att ha blivit ofredade var där för att döda honom.
Slarvigt uttryckt av mig. "Vill honom illa" åtminstone. Poängen i mitt inlägg kvarstår.
Citera
2019-09-25, 23:28
Medlem
Citat:
Det finns ingenting som tyder på att de som visade en mobil för Henrik och symboliskt misshandlade honom efter att ha blivit ofredade var där för att döda honom.

Du menar att de två personerna försvarade sig mot hans knuff med en symbolisk spark i huvudet? Två mot en?
Citera
2019-09-25, 23:36
Medlem
vittne-xs avatar
Varför "minns" Jan Pernvi (f.d hårt kritiserad åklagare) detta först nu, 3 veckor senare..?
Varför la Pernvi då ner ärende 1 och 2 SAMTIDIGT fastän det gått flera månader emellan dessa..?
Varför kollade Pernvi inte ens upp KL i ärende 1 fastän HOL redan då hintat att KL kunde vara bakom, och KL själv har nu fått bekräftat genom Pernvi:s uttalande i AB, att hon inte förhördes i frågan.
Dessutom basade då Pernvi för SU:s operationer vid denna tidpunkt om uppgifterna stämmer.

Om tågordningen stämmer blir ärendena då:
1: 2 snubbar nitar HOL i trapphuset sent 2015 efter att ha viftat med en mobil- de talade svenska u.a
2: 1 snubbe går till snuten med info om att han skulle få betalt för att röja HOL ur vägen dec 2015.
3: 1 okänd snubbe "mordhotar" anställd i zoo-affär ang KL:s hund "Ester runt 2016 ? (not nedan)
4: 1 okänd snubbe brottas med HOL för att sen skjuta honom med 3 skott 6/9-19 i samma trapphus.

Jan Pernvi minns detta mycket vältajmat med f.d Danske banks Estlandschef som just hittats död i Estland i en mega-ärende där HOL också varit inblandad som advokat, summorna är hisnande, intressant är också hur dagsblaskorna undviker denna nyhet alt ger den mycket litet utrymme:
https://www.di.se/live/danske-banks-fore-detta-estlands-vd-hittad-dod/

(not)
När "Ester" blev känd i tråden tillsammans med KL:s "provisoriska" ombud i Södertälje, gav jag förslaget att den personens foton från bl.a Linkedin skulle visas för personalen i zoo-affären. C:a 2-3 tim efter inlägget raderades samtliga foton på Linked in samt en del andra foton på personen i fråga.

Tråden borde ta hjälp av fb:are som sysslar med värdepapper, för hela denna cirkus känns allt mer som en stor rökridå, och varför tystades då misshandeln i trapphuset ned helt för att sen dessutom läggas ned..

Det här är mycket mer än ett "familjeärende"....
Citera
2019-09-25, 23:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Den gången handlade enbart att ge HOL en varning,lägg ner det du gör mot KL,annars kommer vi tillbaka och avslutar det vi påbörjade
Citera
2019-09-25, 23:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad gäller detta?

"2014-09-16 Yttrande frivården Fridhemsplan, ej kommit på kallelser."
Det är vid förberedelser för en rättegång där hon står åtalad för misshandel, bitit en person, och våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, slagit en polis.
Vid båda tillfällen blev Karin LOBad och Frivården ska utreda hennes liv och göra en bedömning... men hon uteblir varje gång vad jag kan se.
Citera
2019-09-25, 23:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja så har de väl tyckt. Att kalla till förhör, speciellt om en annan person än HOL också varit inne på stationen innan (tema exfrun önskar HOL skjuten). torde vara det minsta man kan begära. Herregud..
Minns att hon är så kallad "toppjurist" och säkert välkänd bland polisen då hon har suttit både åklagare och domare. Henne utreder dom nog inte gärna...
Citera
2019-09-25, 23:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är vid förberedelser för en rättegång där hon står åtalad för misshandel, bitit en person, och våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, slagit en polis.
Vid båda tillfällen blev Karin LOBad och Frivården ska utreda hennes liv och göra en bedömning... men hon uteblir varje gång vad jag kan se.
Ja, det var vad jag undrade. Är det före rättegång (personutredning) eller efter domslut (beslut frivårdskontakt).
Citera
2019-09-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ja, det var vad jag undrade. Är det före rättegång (personutredning) eller efter domslut (beslut frivårdskontakt).

Före rättegången. Delar av personutredningen redovisas i den s k ”personalian” under aktuell rättegång
Citera
2019-09-25, 23:56
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Minns att hon är så kallad "toppjurist" och säkert välkänd bland polisen då hon har suttit både åklagare och domare. Henne utreder dom nog inte gärna...

Tvärtom!
Citera
2019-09-25, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Före rättegången. Delar av personutredningen redovisas i den s k ”personalian” under aktuell rättegång
Rent allmänt vet jag vad det är. Jag undrar om KL via dagboksbladet alltså (mitt citat innan) och vilken rättegång (alt dom) det då handlade om.
Citera
2019-09-26, 00:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag tror ärligt talat att det mest är i Henrik Olssons fantasier som hans fru eller någon annan vill döda honom. De enda uppgifterna som styrker att någon vill döda Henrik Olsson kommer från Henrik Olsson själv. Ingen skulle ta Henrik Olssons vittnesmål på allvar om han var yrkeskriminell. Jag ser inget skäl att göra det nu heller.

Tack för kvällens asgarv
HOL har sån fantasi så han uppfinner att han blir skjuten med 3 skott
Citera
2019-09-26, 00:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja före personutredning som hon inte kommer till och efter ifall hon ska ha vård inom frivården.
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/frivard/behandling-i-frivard/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in