Citat:
Ursprungligen postat av
MrNoShow
Ubåtsteorin har jag fortfarande litet svårt att släppa trots allt.
Bogvisiret har inte blivit jättekraftigt deformerat. Osannolikt att m/s estonia har frontalkrockat med någon större ubåt så som bl.a. beskrivs i konspirationstexten på "itdemokrati.nu". Inte heller tror jag att en ubåt skulle kunna parkera i ytvattenläge mitt framför m/s estonia i nåt försök att blockera färdvägen så som spekulerats i denna tråd. Det skulle ha blivit jävla hårda smällar i så fall och även färjans bulb borde vara rejält repig.
Om färjan kolliderade med en ubåt så tror jag istället att det kan ha gått till så att de båda farkosterna färdades i samma riktning. M/s estonia kan ha kommit ikapp en ubåt och råkat köra på densamma bakifrån. Om estonia färdades i hastigheten ca 15 knop och ubåten i ca 10 knop så blir det inte en särskilt hård smäll men ändå tillräckligt för att åstadkomma en skada framtill på färjans bogvisir och slå av visirets infäsningar. Någon våg i sjön kan samtidigt ha lyft upp de bakre regionerna på ubåten så att den kolliderade endast med bogvisiret men inte med färjans bulb.
Väldigt märkligt sammanträffande om de två farkosterna kolliderade, men världen är liten ibland och skit händer.
Världen är inte alls liten, i fallet estonia.
Skurkstat som fraktar stulen mil.mtrl, fruktar på en gång att ryssen kanske sänkte schabraket just pga smugglingen. OCH valde då att starta damage control, modell hard core.
OM Estonia träffade en ubåt bakifrån, på liknande kurs, så hade estonias Bulb mosat till ubåten. Visiret hade knappast blivit inblandat..