2019-10-06, 21:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Det är verkligen inte så i Sverige idag att det bara är att be soc att placera ett barn. Du ska bara veta hur svårt sånt är om det är förälderns initiativ! Och adoption existerar knappt i Sverige. Föräldrar kan böna och be om omhändertagande vilket soc ser som bevis på hur bra föräldern i fråga är. Det som kan leda placering däremot är ovilja att ha med soc att göra.

Du har rätt i att det ses som bra föräldraskap att söka hjälp.
Jag funderar dock på varför hon inte delade vårdnaden med sonens pappa i så fall.
Han kan ju knappast ha varit en värre förälder än en mördande mamma.
Citera
2019-10-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MijailovicFanClub
Det är inte synd om henne men hennes beteende är ytterst naturligt. Hon kunde inte försörja sin avkomma själv så hon hade ihjäl barnet, nu är hon barnlös och kan lättare få en man som kan ta hand om henne och framtida avkomma. Naturen har sin gång. Brott finns inte i naturen. Bara i människans förvirrade världsbild där vi tar saker som rätten till liv för givet. Pojken hade inte mer rätt att leva än den rätt modern gav honom. Hur är det annorlunda att döda en fyraåring och göra abort? I grunden är det samma handling. I naturen är det inte ovanligt att däggdjurshonor dödar och äter upp sin egen avkomma. Den egna överlevnaden prioriteras före avkommans överlevnad. Det är bara naturligt.

Nej det finns inget naturligt alls i det.
Det naturliga är att man älskar och är rädd om sitt barn.

Speciellt när man spenderat flera år tillsammans är det ännu sjukare.

Man kan lämna bort barnen om man inte klarar av de.

Man blir förbannad på mamman även om hon förmodligen inte är frisk i huvudet.
Citera
2019-10-07, 00:38
Medlem
Loviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Tänker utanför ramen??
Trevligt att du uppskattar såna inlägg men det gör nog inte merparten...vidrigt!! Skäms på dig
Givetvis är det ett bedrövligt sätt att se på det men det utesluter inte att människor gör det, eller?

Ge mig en sund tanke som stödjer att mörda sitt barn eller någon annan?
Man är fattig?
Man är trött?
Man lider av psykisk ohälsa?
Är det de rimliga svaren för dig, och du tycker att jag ska skämmas?

Jag behöver väl inte tycka som merparten och känner absolut ingen press att göra det. Varför ska jag det?

Låt oss säga att mamman mördade för att hon ville befrias från ansvaret, bördan. Då är det hennes avsikt, motivet.
För att döda för att uppnå det så måste hon anse att det är en möjlighet.

Hon måste se på livet, döden, sin egen rättighet, barnets mindre rätt, på ett visst sätt, för att kunna klara detta. Hon såg inte det alternativ som en frisk människa skulle, att man söker en lösning utöver dödande.
Hon tänker utanför ramen av vad man "ska" e!ler "får".
Citera
2019-10-07, 08:14
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovik
Givetvis är det ett bedrövligt sätt att se på det men det utesluter inte att människor gör det, eller?

Ge mig en sund tanke som stödjer att mörda sitt barn eller någon annan?
Man är fattig?
Man är trött?
Man lider av psykisk ohälsa?
Är det de rimliga svaren för dig, och du tycker att jag ska skämmas?

Jag behöver väl inte tycka som merparten och känner absolut ingen press att göra det. Varför ska jag det?

Låt oss säga att mamman mördade för att hon ville befrias från ansvaret, bördan. Då är det hennes avsikt, motivet.
För att döda för att uppnå det så måste hon anse att det är en möjlighet.

Hon måste se på livet, döden, sin egen rättighet, barnets mindre rätt, på ett visst sätt, för att kunna klara detta. Hon såg inte det alternativ som en frisk människa skulle, att man söker en lösning utöver dödande.
Hon tänker utanför ramen av vad man "ska" e!ler "får".

Lovar att det är en nynihilistisk tonårssnubbe som kommenterar och att det inte är en parallel till hur mamman tänkte.
Citera
2019-10-07, 09:56
Medlem
Ni som inte är mödrar och har småbarn. Ni kan inte sätta er in i hur EXTREMT stark skyddsmekanism man besitter inför sitt barn, som kommer med en naturlig instinkt. En arg moder som vill skydda sitt barn i en farlig situation är bland den farligaste människa som finns. Man är beredd att gå hur långt som helst för att skydda sitt barn i en panikartad situation som innebär fara.

Jag undrar verkligen vad som gick fel. Jag tror absolut inte på yttre faktorer eller att någon 3person har påverkad detta. Det är omöjligt.

Jag är helt övertygad om att detta är något som skett helt spontant i stundens hetta där modern har tappat spärrarna där barnet har triggat henne för länge och det slog slint.

Jag satt och diskuterade med ett gäng mammor för ett tag sen att man kan "förstå" att det händer och sker att barn får örfilar, knuffar och att det kan gå för långt. För i bland blir man så otroligt provocerad att ingenting i den stressen när allt gått för långt hjälper. Att det kan vara lätt hänt att man går över den där gränsen.
Nu finns det i min värld inga ursäkter att man ger ett barn en örfil då man har ett snsvar. Känner man at man håller på att tappa den där spärren, då går man ut på tex balkongen, toaletten, andas och räknar till 10 och tar nya tag.

Men vissa har inte samma impulskontroll eller den där spärren vid en extremt pressad situation, vilket jag kan förstå även om man som sagt har det där ansvaret.

Jag tror helt klart som en förälder skrev sen innan, detta är den där 11:te gången som bara blev för mycket och mamman tappade det och inte kunde hejda sig själv. Och har hon tex Diagnos som Borderline som är en personlighetstörning, och även den diagnosen som är den mest förekommande diagnosen där barnmord skett ifrån föräldrar. Så har man inte samma impulskontroller och spärrar, samma sak gällande adhd.

Nu är deta givetbis inte en ursäkt och anledning, men det är en förklaring därimot på vad som kanske gjorde att det brast denna gång.

Jag lider verkligen med anhöriga och det lilla barnet som blev fråntaget sitt liv. Och jag tror faktiskt att denna mamma mår fruktansvärt dåligt och kommer säkerligen inte kunna leva med sig själv efter detta. Jag är ganska säker på att detta är en tragedi för exakt alla inblandade. och Hoppas att alla kan få sinnesro en dag.

Jag ser fram emot att få följa denna historia. Det måste finnas så många mer som sitter på så mycket information och skvaller om denna familj och allt runt om.... hjälp oss att förstå.
Citera
2019-10-07, 10:35
Medlem
Om det visar sig att det var en olyckshändelse, hur förklarar ni era mordteorier, hur säger ni förlåt ?
Citera
2019-10-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Om det visar sig att det var en olyckshändelse, hur förklarar ni era mordteorier, hur säger ni förlåt ?

Om det är en olyckshändelse har mamman brustit i ansvar vilket fall som helst så inga förlåt ges!!
Citera
2019-10-07, 10:40
Medlem
Hur VET Du det så säkert ?
Citera
2019-10-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Om det är en olyckshändelse har mamman brustit i ansvar vilket fall som helst så inga förlåt ges!!
Olyckshändelse? När hon medgett att hon använt "visst våld"?. Att man lyfter undan ett barn, eller använder lite kraft för att fösa in ett barn i dess rum eller något liknande, är inte ett "visst våld". Det känns som om hon förgått sig med barnets död som följd. Känns inte som en olyckshändelse.
Citera
2019-10-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Olyckshändelse? När hon medgett att hon använt "visst våld"?. Att man lyfter undan ett barn, eller använder lite kraft för att fösa in ett barn i dess rum eller något liknande, är inte ett "visst våld". Det känns som om hon förgått sig med barnets död som följd. Känns inte som en olyckshändelse.

Nej jag hoppas personligen att det finns ett eget helvete för dom som skadar barn där evigheten fylls av plåga. Det är några puckon som vill få det till olyckshändelse svarade lite snällt dessa
Citera
2019-10-07, 11:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Ni som inte är mödrar och har småbarn. Ni kan inte sätta er in i hur EXTREMT stark skyddsmekanism man besitter inför sitt barn, som kommer med en naturlig instinkt. En arg moder som vill skydda sitt barn i en farlig situation är bland den farligaste människa som finns. Man är beredd att gå hur långt som helst för att skydda sitt barn i en panikartad situation som innebär fara.

Jag undrar verkligen vad som gick fel. Jag tror absolut inte på yttre faktorer eller att någon 3person har påverkad detta. Det är omöjligt.

Jag är helt övertygad om att detta är något som skett helt spontant i stundens hetta där modern har tappat spärrarna där barnet har triggat henne för länge och det slog slint.

Jag satt och diskuterade med ett gäng mammor för ett tag sen att man kan "förstå" att det händer och sker att barn får örfilar, knuffar och att det kan gå för långt. För i bland blir man så otroligt provocerad att ingenting i den stressen när allt gått för långt hjälper. Att det kan vara lätt hänt att man går över den där gränsen.
Nu finns det i min värld inga ursäkter att man ger ett barn en örfil då man har ett snsvar. Känner man at man håller på att tappa den där spärren, då går man ut på tex balkongen, toaletten, andas och räknar till 10 och tar nya tag.

Men vissa har inte samma impulskontroll eller den där spärren vid en extremt pressad situation, vilket jag kan förstå även om man som sagt har det där ansvaret.

Jag tror helt klart som en förälder skrev sen innan, detta är den där 11:te gången som bara blev för mycket och mamman tappade det och inte kunde hejda sig själv. Och har hon tex Diagnos som Borderline som är en personlighetstörning, och även den diagnosen som är den mest förekommande diagnosen där barnmord skett ifrån föräldrar. Så har man inte samma impulskontroller och spärrar, samma sak gällande adhd.

Nu är deta givetbis inte en ursäkt och anledning, men det är en förklaring därimot på vad som kanske gjorde att det brast denna gång.

Jag lider verkligen med anhöriga och det lilla barnet som blev fråntaget sitt liv. Och jag tror faktiskt att denna mamma mår fruktansvärt dåligt och kommer säkerligen inte kunna leva med sig själv efter detta. Jag är ganska säker på att detta är en tragedi för exakt alla inblandade. och Hoppas att alla kan få sinnesro en dag.

Jag ser fram emot att få följa denna historia. Det måste finnas så många mer som sitter på så mycket information och skvaller om denna familj och allt runt om.... hjälp oss att förstå.

Nja, alla mammor har faktiskt inte den instinkten. Tyvärr får man väl lov att säga. Det är likadant i djurens värld - de flesta djurmammor har en stark beskyddarinstinkt, men vissa kan utan problem bara överge sina ungar...
Citera
2019-10-07, 11:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet

Återigen: nu har polis och åklagare gått ut i officiella handlingar, med att de utreder ett MORD. Då är det inte svenska folket som ska be om ursäkt, om det nu inte var ett mord...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in