2019-10-07, 12:48
  #817
Medlem
Ni som säger olycka? Hur tänker ni? Hon har ju redan erkänt att hon har utövat våld. Det måste som sagt ha svartnat och hon tappat sina spärrar. Eftersom hon själv direkt ringde 112 och berättade vad som hänt så har hon väl "vaknat till" när hon lugnat ner sig. Oavsett vad anledning bakom detta så är hon ju skyldig och fungerar inte som en normalt fungerande förälder.

Kommer man att kunna få ta del av FUP tror ni? Jag vill verkligen veta vad som hänt. Det vrider sig i hela min mage, eftersom man själv har barn i samma ålder så känner jag så med i detta fall. Hoppas att hon kommer få lida resten av sitt liv. 0
Citera
2019-10-07, 12:53
  #818
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Ni som säger olycka? Hur tänker ni? Hon har ju redan erkänt att hon har utövat våld. Det måste som sagt ha svartnat och hon tappat sina spärrar. Eftersom hon själv direkt ringde 112 och berättade vad som hänt så har hon väl "vaknat till" när hon lugnat ner sig. Oavsett vad anledning bakom detta så är hon ju skyldig och fungerar inte som en normalt fungerande förälder.

Kommer man att kunna få ta del av FUP tror ni? Jag vill verkligen veta vad som hänt. Det vrider sig i hela min mage, eftersom man själv har barn i samma ålder så känner jag så med i detta fall. Hoppas att hon kommer få lida resten av sitt liv. 0
väcks åtal så får vi ta del av FUP om nån hostar upp cashen det kostar att få ut.
Citera
2019-10-07, 12:57
  #819
Medlem
Så då har det redan bevisats att hon medvetet dödade sin son. Vilken Media står det i ?
Bevisen alltså, inget annat.
Citera
2019-10-07, 13:00
  #820
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Olyckshändelse? När hon medgett att hon använt "visst våld"?. Att man lyfter undan ett barn, eller använder lite kraft för att fösa in ett barn i dess rum eller något liknande, är inte ett "visst våld". Det känns som om hon förgått sig med barnets död som följd. Känns inte som en olyckshändelse.
Jo, det känns som olyckshändelse. Flera i sammanhanget har kännt detta.
Pojken råkade kanske slå huvudet mot något ,blev medvetslös, så olyckligt så att han efter ett tag dog. Kanske hon gick därifrån , kom tillbaka efter en stund , och där låg han.
Vänta med att döma.
__________________
Senast redigerad av 1900-talet 2019-10-07 kl. 13:04.
Citera
2019-10-07, 13:07
  #821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Så då har det redan bevisats att hon medvetet dödade sin son. Vilken Media står det i ?
Bevisen alltså, inget annat.


Nej? vad pratar du om? Vad hon har berättat och vilka bevis det finns är två olika saker.
Det framkommer i varenda tidning att hon har erkänt att hon utövat "viss våld"
Citera
2019-10-07, 17:22
  #822
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Återigen: nu har polis och åklagare gått ut i officiella handlingar, med att de utreder ett MORD. Då är det inte svenska folket som ska be om ursäkt, om det nu inte var ett mord...
Man öppnar en mordutredning om man inte kan utesluta det och få till mer resurser för utredningen det innebär inte att det är ett mord. För att det ska vara ett mord krävs uppsåt. Jo folk ska be om ursäkt sitta här och döma när man inte vet vad som hänt. Tvilling flickorna som dog i sömnen i lunginflammation var misstänkta för mord. Helt oskyldiga ändå sitter folk och dömer. De förstår inte att de insjuknade i sömnen under natten. Ett förtidigt födda spädbarn som är 3 månader orkar vakna och skrika vid en lunginflammation kan utbryta med ett väldigt snabbt förlopp man kan gå från normal temp till över förti på några minuter en spädbarns kropp klarar inte de. Nej man ska ge fan i och sitta och döma utan fakta. Detta kan ha varit en lätt knuff som gick väldigt illa och då är det inte frågan om ett mord.
Citera
2019-10-07, 17:26
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Man öppnar en mordutredning om man inte kan utesluta det och få till mer resurser för utredningen det innebär inte att det är ett mord. För att det ska vara ett mord krävs uppsåt. Jo folk ska be om ursäkt sitta här och döma när man inte vet vad som hänt. Tvilling flickorna som dog i sömnen i lunginflammation var misstänkta för mord. Helt oskyldiga ändå sitter folk och dömer. De förstår inte att de insjuknade i sömnen under natten. Ett förtidigt födda spädbarn som är 3 månader orkar vakna och skrika vid en lunginflammation kan utbryta med ett väldigt snabbt förlopp man kan gå från normal temp till över förti på några minuter en spädbarns kropp klarar inte de. Nej man ska ge fan i och sitta och döma utan fakta. Detta kan ha varit en lätt knuff som gick väldigt illa och då är det inte frågan om ett mord.

Så lite våld mot barn är ok enligt dig? Jävla äckel
Citera
2019-10-07, 17:40
  #824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Man öppnar en mordutredning om man inte kan utesluta det och få till mer resurser för utredningen det innebär inte att det är ett mord. För att det ska vara ett mord krävs uppsåt. Jo folk ska be om ursäkt sitta här och döma när man inte vet vad som hänt. Tvilling flickorna som dog i sömnen i lunginflammation var misstänkta för mord. Helt oskyldiga ändå sitter folk och dömer. De förstår inte att de insjuknade i sömnen under natten. Ett förtidigt födda spädbarn som är 3 månader orkar vakna och skrika vid en lunginflammation kan utbryta med ett väldigt snabbt förlopp man kan gå från normal temp till över förti på några minuter en spädbarns kropp klarar inte de. Nej man ska ge fan i och sitta och döma utan fakta. Detta kan ha varit en lätt knuff som gick väldigt illa och då är det inte frågan om ett mord.
Likväl mammans fel då hon erkänt våld mot sitt barn. Ett barn som sedan dog. Om hon knuffat barnet nedför trappan, slängt det i väggen eller sparkat ihjäl barnet gör ingen större skillnad. Rätten kanske kallar det dråp, mord eller vållande. I vilket fall som helst har hon dödat sitt eget barn och förtjänar all spott och spe hon får.
Citera
2019-10-07, 17:42
  #825
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Man öppnar en mordutredning om man inte kan utesluta det och få till mer resurser för utredningen det innebär inte att det är ett mord. För att det ska vara ett mord krävs uppsåt. Jo folk ska be om ursäkt sitta här och döma när man inte vet vad som hänt. Tvilling flickorna som dog i sömnen i lunginflammation var misstänkta för mord. Helt oskyldiga ändå sitter folk och dömer. De förstår inte att de insjuknade i sömnen under natten. Ett förtidigt födda spädbarn som är 3 månader orkar vakna och skrika vid en lunginflammation kan utbryta med ett väldigt snabbt förlopp man kan gå från normal temp till över förti på några minuter en spädbarns kropp klarar inte de. Nej man ska ge fan i och sitta och döma utan fakta. Detta kan ha varit en lätt knuff som gick väldigt illa och då är det inte frågan om ett mord.

Jag upprepar, att OM det är så att polisen måste sätta brottsrubriceringen "mord" för att få tillräckliga resurser, så borde detta ändras. Nu i dessa tider, när det är så lätt för vanligt folk att få läsa sådana dokument, genom att de sprids på nätet. Ordet "mord" fungerar som ett rött skynke - och det ska det göra också, när det handlar om ett avlidet barn!!!

Nåja, det var väl inte TVILLINGFLICKORNA som var misstänkta för mord..? Fast jag vet vilket fall du menar. Jag tror att flickorna, även om de inte blev mördade utan dog av sjukdom, hade haft en bättre chans hos föräldrar/fosterföräldrar som varit mer engagerade och uppmärksamma. Faktiskt. Det fanns en hel del brister i det hemmet - fallet var inte så svartvitt som du vill ha det till nu.
Citera
2019-10-07, 18:02
  #826
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Så lite våld mot barn är ok enligt dig? Jävla äckel
Det skrev jag inte- LÄS EN GÅNG TILL!!
Citera
2019-10-07, 18:09
  #827
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag upprepar, att OM det är så att polisen måste sätta brottsrubriceringen "mord" för att få tillräckliga resurser, så borde detta ändras. Nu i dessa tider, när det är så lätt för vanligt folk att få läsa sådana dokument, genom att de sprids på nätet. Ordet "mord" fungerar som ett rött skynke - och det ska det göra också, när det handlar om ett avlidet barn!!!

Nåja, det var väl inte TVILLINGFLICKORNA som var misstänkta för mord..? Fast jag vet vilket fall du menar. Jag tror att flickorna, även om de inte blev mördade utan dog av sjukdom, hade haft en bättre chans hos föräldrar/fosterföräldrar som varit mer engagerade och uppmärksamma. Faktiskt. Det fanns en hel del brister i det hemmet - fallet var inte så svartvitt som du vill ha det till nu.
Ja så klart det inte var dom som var misstänkta. Men de dog på natten. Menar du att foster föräldrar vaknar på natten för att barnen blir plötsligt sjuka utan att börja skrika? De kanske inte var världens bästa föräldrar men till deras död är de helt oskyldiga.
Citera
2019-10-07, 18:35
  #828
Medlem
Att diskutera andra fall kan ni väl göra i relevant tråd. Respektlöst att jämföra fall till fall eller ens ta upp det här.
Nej det är ingen olyckshändelse. Återigen.. Mamman har erkänt att hon utövat viss våld. Sen om barnet av det råkade bryta nacken av att tex trilla i en trapp eller fått andra sviter olyckligtvis som inte var meningen och en riktig jäkla otur, så är ju oavsett mamman skyldig i såfall. Hade hon inte utövat våld hade heller ingen "olyckshändelse" kunnat ske i detta fall.
Så ta du din olyckshändelse och försvara någon annan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in