Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Man öppnar en mordutredning om man inte kan utesluta det och få till mer resurser för utredningen det innebär inte att det är ett mord. För att det ska vara ett mord krävs uppsåt. Jo folk ska be om ursäkt sitta här och döma när man inte vet vad som hänt. Tvilling flickorna som dog i sömnen i lunginflammation var misstänkta för mord. Helt oskyldiga ändå sitter folk och dömer. De förstår inte att de insjuknade i sömnen under natten. Ett förtidigt födda spädbarn som är 3 månader orkar vakna och skrika vid en lunginflammation kan utbryta med ett väldigt snabbt förlopp man kan gå från normal temp till över förti på några minuter en spädbarns kropp klarar inte de. Nej man ska ge fan i och sitta och döma utan fakta. Detta kan ha varit en lätt knuff som gick väldigt illa och då är det inte frågan om ett mord.
Jag upprepar, att OM det är så att polisen måste sätta brottsrubriceringen "mord" för att få tillräckliga resurser, så borde detta ändras. Nu i dessa tider, när det är så lätt för vanligt folk att få läsa sådana dokument, genom att de sprids på nätet. Ordet "mord" fungerar som ett rött skynke - och det ska det göra också, när det handlar om ett avlidet barn!!!
Nåja, det var väl inte TVILLINGFLICKORNA som var misstänkta för mord..?

Fast jag vet vilket fall du menar. Jag tror att flickorna, även om de inte blev mördade utan dog av sjukdom, hade haft en bättre chans hos föräldrar/fosterföräldrar som varit mer engagerade och uppmärksamma. Faktiskt. Det fanns en hel del brister i det hemmet - fallet var inte så svartvitt som du vill ha det till nu.