2020-02-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Den som missbrukar något är ju psykiskt störd, det normala är att vara rädd om sig själv, och rädd om andra.
Sen att en pappa inte bryr sig om sitt eget barns mor, är märkligt.

Alex***ra har väl inte haft det lätt.
Ingen pappa.
Hennes egen mamma var ju inte mycket att hänga i julgranen vad jag förstått och hon blev avvisad/utkastad när hon var 15 år bara.
Hela familjen tror på det mediala och hokus pokus.
A börjar med droger vilket knappast gjorde ”rösterna” mildare.
Jag tror att rösterna är miljö och drogrelaterade, men jag är inte psykiatriker och har aldrig träffat A. Jag kan ha fel.
Pappan till barnet var inte heller något att ha vad det verkar och mostern verkar lika flummig som alla andra i familjen.
En normal anhörig hade slagit larm när A dillade om att hon hörde E skrika och inte låtit henne gå hem med ensam med E i det skicket.
Men, oavsett varför eller hur det var med rösterna och hennes trasiga uppväxt så hade hon flera möjligheter att be om hjälp innan det spårade ur totalt.
Det är A som är ansvarig för sonens död.

Vad jag inte fattar är hur det kunde gå så illa trots alla varningslampor som lyste.
Citera
2020-02-21, 10:15
Medlem
Jag mailade tingsrätten och frågade vilken dag som var beräknad att vara sista rättegångsdagen. Jag fick detta till svar:
”Den 28 februari 2020 är inställd, tingsrätten har ingen ny dag för fortsatt förhandling i dags läget.”

Är det någon som kan förklara lite bättre? Är det inte förhandlingar varje dag, tills det är färdigt? Eller är de färdiga och det var meningen att domen skulle komma 28:e? Eller har någonting hänt?
Edit: Eller är det annat målnr. för rättegång jämfört med häktning?
Senast redigerad av anniesbrev 2020-02-21 kl. 10:19.
Citera
2020-02-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag mailade tingsrätten och frågade vilken dag som var beräknad att vara sista rättegångsdagen. Jag fick detta till svar:
”Den 28 februari 2020 är inställd, tingsrätten har ingen ny dag för fortsatt förhandling i dags läget.”

Är det någon som kan förklara lite bättre? Är det inte förhandlingar varje dag, tills det är färdigt? Eller är de färdiga och det var meningen att domen skulle komma 28:e? Eller har någonting hänt?
Edit: Eller är det annat målnr. för rättegång jämfört med häktning?

P7 är väl klar men har det gjorts en utvidgad rättspsykiatrisk undersökning på henne? Hon ligger på rättspsyk nu, visst?
Annars kanske det är det (undersökning) som pågår?
Citera
2020-02-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
P7 är väl klar men har det gjorts en utvidgad rättspsykiatrisk undersökning på henne? Hon ligger på rättspsyk nu, visst?
Den är redan gjord, men nu minns jag ju att advokaten ville att den skulle göras om. Så är det säkert. Tack för att du skingrade dimman.
Citera
2020-02-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
En desperat ensamstående mamma som tänkt ta sitt eget liv men fegat ur efter att hon dödat barnet?

Troligen.

Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Sen att en pappa inte bryr sig om sitt eget barns mor, är märkligt.

Knappast.
Citera
2020-02-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Varför gör du mamman direkt till offer när hon är misstänkt för att vara förövare? Vi måste bryta tystnaden och våga berätta att långt ifrån alla mammor är bra föräldrar, vilket detta fall kan komma att visa. Andra kvinnor mördar sina män medan de sover eller förgiftar dem. All statistik visar på att mammor och kvinnor är precis lika våldsbenägna som pappor och män är när det gäller våld i nära relationer.

Det verkar som att du har gått på propagandan från NCK vid Uppsala universitet där man även bedrev rasbiologisk forskning och samlade skallar m.fl. likdelar för att man trodde vissa mänskliga raser var bättre än andra.

Och män är så mycket bättre som bara skiter i barnen eller?
Citera
2020-02-21, 11:08
Medlem
Citat:
Nytt svar från tingsrätten:
”Tingsrätten är inte färdig med målet ännu, det kommer att kallas till en ny dag för fortsatt huvudförhandling, under tiden sitter vederbörande häktad i väntan på dom. Det kommer att ta några veckor till innan målet är avgjort.”
Citera
2020-02-21, 11:54
Medlem
Citat:
Alex***ra har väl inte haft det lätt.
Ingen pappa.
Hennes egen mamma var ju inte mycket att hänga i julgranen vad jag förstått och hon blev avvisad/utkastad när hon var 15 år bara.
Hela familjen tror på det mediala och hokus pokus.
A börjar med droger vilket knappast gjorde ”rösterna” mildare.
Jag tror att rösterna är miljö och drogrelaterade, men jag är inte psykiatriker och har aldrig träffat A. Jag kan ha fel.
Pappan till barnet var inte heller något att ha vad det verkar och mostern verkar lika flummig som alla andra i familjen.
En normal anhörig hade slagit larm när A dillade om att hon hörde E skrika och inte låtit henne gå hem med ensam med E i det skicket.
Men, oavsett varför eller hur det var med rösterna och hennes trasiga uppväxt så hade hon flera möjligheter att be om hjälp innan det spårade ur totalt.
Det är A som är ansvarig för sonens död.

Vad jag inte fattar är hur det kunde gå så illa trots alla varningslampor som lyste.
Ja, så är det säkert. Med hennes svåra liv menar jag.
I slutänden är det bara hon som har utfört den hemska gärningen.
Citera
2020-02-21, 16:59
Medlem
Citat:
Inte troligt, med tanke på att hon har restriktioner. Om du vill veta säkert så kontakta tingsrätt, häkte eller rättspsyk, eller nåt sånt.
Mål nr
B 2309-19
Tack!
Citera
2020-02-22, 08:13
Medlem
Citat:
Nytt svar från tingsrätten:
”Tingsrätten är inte färdig med målet ännu, det kommer att kallas till en ny dag för fortsatt huvudförhandling, under tiden sitter vederbörande häktad i väntan på dom. Det kommer att ta några veckor till innan målet är avgjort.”
Precis, emedan det bestämdes att en ny RPU ska göras kunde de troligen ej genomföra sista rättegångsdagen 28/2 eftersom den inte skulle vara klar tills dess.

https://svt.se/nyheter/lokalt/halland/rattpsykiatriska-undersokningen-tas-om
Citera
2020-02-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minosa
Precis, emedan det bestämdes att en ny RPU ska göras kunde de troligen ej genomföra sista rättegångsdagen 28/2 eftersom den inte skulle vara klar tills dess.

https://svt.se/nyheter/lokalt/halland/rattpsykiatriska-undersokningen-tas-om
Tack!
Citera
2020-02-22, 08:42
Medlem
Det verkar som om vissa myndigheter gör skillnad mellan svenskar och utlänningar , Alexandra har ju finskt påbrå ,eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in