2019-10-05, 17:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AspectOfCheeta
Hon blev absolut inte utsatt för våld i den relationen hon var i med D*niel, känner båda dom mycket väl.. Det var D som flyttade först, han skaffade en ny tjej och tog ett återfall och hamnade sedan på ett familjehem i Malmö.. Hon var kvar, men valde att flytta vidare sen.

Dessutom när hon var tillsammans med D*aniel så skulle jag inte påstå att hon var tillsammans med ”fel män”, han skötte sig väldig exemplariskt, hade ändrat sitt liv innan det och var Sveriges bästa och välbetalda säljare på Bisnode. Väldigt framgångsrik och uppskattad person. Det gick fruktansvärt bra för han, dom bodde i en fin lägenhet centralt och hade det ”flott”. Sedan tröttnade han på henne och träffade då Sanna under sitt återfall, var i den svängen en kort period och blev sedan placerad i Malmö på familjehem.

Det är kvinnan som är misstänkt för brott inte D, så varför ens diskutera och försöka svart måla han! Han var en fin förälder. I denna situation så finns det bara en som bör svartmålas i slut ändan.

Det är MGM:s personlighet jag försöker förstå och tyvärr blir det att människor i hennes omgivning kommer upp på tal också. Det är svårt att undvika och var inte meningen att smutskasta någon annan.
Jag är mycket ledsen å pappans vägnar att han förlorade sin pojke.
Citera
2019-10-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag menade förstås inte att du skulle skriva några namn. Man kan beskriva ett fall i stora drag, utan att bryta mot någon sekretess.
Tack för svar . Men tvivlar på att det skulle hjälpa. En av dem tog sitt liv i förtvivlan över ensamheten och isoleringen, Soc. utsatte personen för mot dennes vilja. Dödsannonsen stod i tidningen, jag läste den..
Detta fick jag veta av personens kollega.

Den andra har sekretess !
Det är Soc.förvaltning. i båda fallen.
Senast redigerad av 1900-talet 2019-10-05 kl. 20:30.
Citera
2019-10-06, 02:59
Medlem
Lazienkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Självklart kan man det. Har haft livförsäkringar på alla mina barn tills de blev 25. Man kan t o m ha en s k gravidförsäkring med förlossningstillägg,för ofödda barn om något skulle hända t ec vid förlossningen.

Det brukar vara väldigt svårt att teckna livförsäkringar på personer under 18 år.

Däremot ingår det en ersättning vid dödsfall i de flesta (alla?) gravid- och barnförsäkringar som brukar ligga på 50.000:- i ersättningsbelopp.
Citera
2019-10-06, 07:31
Medlem
Det är inte alls svårt ! Det var vanligt förr också.
Citera
2019-10-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Skulle man verkligen föredra att sitta på rättspsyk istället för ett vanligt fängelsestraff alla dagar i veckan?

Något säger mig att så är det i normalfallet inte... Men bevisa mig gärna fel Sveriges rättssystem är knappast perfekt i något avseende så avser inte att försvara det.

Poängen är väl att man i så fall sitter på Rättspsyk tills man friskförklarats. Vad skulle du välja, 18 år på en Hinseberg eller 1-2 år på Rättspsyk? Spelar man sjuk, så kan man ju se till att ”tillfriskna” relativt snabbt!
Senast redigerad av Florman 2019-10-06 kl. 10:51.
Citera
2019-10-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Poängen är väl att man i så fall sitter på Rättspsyk tills man friskförklarats. Vad skulle du välja, 18 år på en Hinseberg eller 1-2 år på Rättspsyk? Spelar man sjuk, så kan man ju se till att ”tillfriskna” relativt snabbt!

Ja om det är så enkelt så väljer man såklart rättspsyk, men hur lätt/svårt är det att simulera något sådant då? Gissar att folk försöker och misslyckas ganska frekvent
Citera
2019-10-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Ja om det är så enkelt så väljer man såklart rättspsyk, men hur lätt/svårt är det att simulera något sådant då? Gissar att folk försöker och misslyckas ganska frekvent

Det kan ju hända och det lär inte vara lätt att spela att man är psykiskt sjuk, men förmodligen så har ju felbedömningar skett i de fall folk faktiskt tillfrisknar snabbt, fentanylmamman är ett exempel på det. Tillfrisknade snabbt och gjorde akademisk karriär direkt efter vistelsen på psyket.

Man kan ju se det som att man har inget att förlora med sin skådespelarinsats!
Citera
2019-10-06, 11:32
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det kan ju hända och det lär inte vara lätt att spela att man är psykiskt sjuk, men förmodligen så har ju felbedömningar skett i de fall folk faktiskt tillfrisknar snabbt, fentanylmamman är ett exempel på det. Tillfrisknade snabbt och gjorde akademisk karriär direkt efter vistelsen på psyket.

Man kan ju se det som att man har inget att förlora med sin skådespelarinsats!
Är inte rättpsyk på tårna mot fake-individer? Låter skitjobbigt att i dessa kamera övervakande tider att bluffa 24/7. Men vad vet jag ,mitt arma luder?
Citera
2019-10-06, 11:37
Medlem
MijailovicFanClubs avatar
Det är inte synd om henne men hennes beteende är ytterst naturligt. Hon kunde inte försörja sin avkomma själv så hon hade ihjäl barnet, nu är hon barnlös och kan lättare få en man som kan ta hand om henne och framtida avkomma. Naturen har sin gång. Brott finns inte i naturen. Bara i människans förvirrade världsbild där vi tar saker som rätten till liv för givet. Pojken hade inte mer rätt att leva än den rätt modern gav honom. Hur är det annorlunda att döda en fyraåring och göra abort? I grunden är det samma handling. I naturen är det inte ovanligt att däggdjurshonor dödar och äter upp sin egen avkomma. Den egna överlevnaden prioriteras före avkommans överlevnad. Det är bara naturligt.
Citera
2019-10-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Är inte rättpsyk på tårna mot fake-individer? Låter skitjobbigt att i dessa kamera övervakande tider att bluffa 24/7. Men vad vet jag ,mitt arma luder?

Det har givetvis varit en debatt och diskussion om detta, så medvetenheten finns. Men när en psykiater väl klubbat igenom diagnosen, så är bluffen förseglad. Man tycker psykdoktorerna ska klara av att se igenom bluffar, men många med personlighetsstörningar är också väldigt manipulativa.
Citera
2019-10-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MijailovicFanClub
Det är inte synd om henne men hennes beteende är ytterst naturligt. Hon kunde inte försörja sin avkomma själv så hon hade ihjäl barnet, nu är hon barnlös och kan lättare få en man som kan ta hand om henne och framtida avkomma. Naturen har sin gång. Brott finns inte i naturen. Bara i människans förvirrade världsbild där vi tar saker som rätten till liv för givet. Pojken hade inte mer rätt att leva än den rätt modern gav honom. Hur är det annorlunda att döda en fyraåring och göra abort? I grunden är det samma handling. I naturen är det inte ovanligt att däggdjurshonor dödar och äter upp sin egen avkomma. Den egna överlevnaden prioriteras före avkommans överlevnad. Det är bara naturligt.

Så alla med Soc bidrag borde alltså mörda sina barn? Du är verkligen en idiot
Citera
2019-10-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MijailovicFanClub
Vilket fantastiskt korkat inlägg! Jag tror du lyckades slå rekord i detta delforum faktiskt.

F ö är abort lagligt fram till en viss vecka i graviditeten. Att ta livet av en fyraåring är inget mindre än en handling som bör straffas med livstids fängelse. Att ge sig på en försvarslös liten unge när man har garantansvar borde det vara dödsstraff på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in