2019-10-06, 20:45
Medlem
JonasFBs avatar
Ok, ni som är mer insatta och mer bevandrade i hur kvällstidningar kan och vågar påstå vissa saker;
- Hur säkra är vi på att FO är misstänkt GM (och troligen sökt) av polisen?

Vi har ju 08:s initiala ”idé” och senare har vi sett att kvällstidningar angett att polisen misstänker och söker en MGM som även uteblivit från rättegång. Vilket då ”enkelt” härletts till just FO. Som jag har tolkat det. (Och då struntar jag helt i 08:s utsaga om vad poliser sagt till honom.)

Är detta korrekt eller *vet* vi mer?
Och hur pass säkra är tidningarnas uppgifter?
- Dvs, vad är den bästa indikationen eller bästa beviset att polis misstänker FO?

Annat (igen).
Om polis misstänker FO (eller annan) lär de väl ha visat foto för BO och frågat om denne känns igen? Eller? Dvs, om det är FO, borde väl polis ha fått det bekräftat av BO, och, inte otroligen, via DNA-analys.
- Vad vet vi om detta? Är det känt om polis har ”bevis” i någon form? Eller rent av ”gått bet” och fått negativt svar vid ev fotokonfrontation.
Citera
2019-10-06, 20:48
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Vad tror ni det är som gör att Olafsen är misstänkt för att vara skytten?
Artikeln i Dagens Industri och Picasso2s grävande övertygade mig.

Tidskriften Dagens Juridik skrev i en artikel den 18/9 att mannen som söktes för inblandning i skjutningen HOL var dömd för flera brott. Han hade dömts i december förra året till 6 mån. fängelse för rån, men domen var bara en deldom. Mannen dök inte upp till den fortsatta förhandlingen och häktades då i sin utevaro.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-eftersokt-man-haktad-i-sin-utevaro-for-annat-brott/

Samma dag fixade Picasso2 häktningsframställan på FO. Han/hon tog en rövare och bad om FOs häktningspapper.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2019-10-06, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Ok, ni som är mer insatta och mer bevandrade i hur kvällstidningar kan och vågar påstå vissa saker;

Vi har ju 08:s initiala ”idé” och senare har vi sett att kvällstidningar angett att polisen misstänker och söker en MGM som även uteblivit från rättegång. Vilket då ”enkelt” härletts till just FO. Som jag har tolkat det. (Och då struntar jag helt i 08:s utsaga om vad poliser sagt till honom.)

- Dvs, vad är den bästa indikationen eller bästa beviset att polis misstänker FO?

Annat (igen).
Om polis misstänker FO (eller annan) lär de väl ha visat foto för BO och frågat om denne känns igen? Eller? Dvs, om det är FO, borde väl polis ha fått det bekräftat av BO, och, inte otroligen, via DNA-analys.
- Vad vet vi om detta? Är det känt om polis har ”bevis” i någon form? Eller rent av ”gått bet” och fått negativt svar vid ev fotokonfrontation.
Det som vi vet genom media är att HOL sagt att han inte kände igen GM.
Citera
2019-10-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019
Men snälla ni! Kan vi inte bara bena upp det här något? Kanske tom vara överens om en del?

1. Sen NÄR började man inhämta fakta från en kriminell man som varken har arbete eller hem? Som dessutom har egna intressen att skydda.
2. Oavsett vem som ligger bakom vad, sen NÄR började vi tycka att en kvinna gör rätt när hon försummar sina barn? Oavsett det handlar om att hon super eller umgås med ”fel” folk?
3. De domar som ligger fastställda är inte tagna ur luften, de är heller inte verifierade av någon som påstår sig vara än den ena än den andra. De är fastställda domar. Okej?
4. Vi kan alla förstå, vilken sida vi än står på, att den ena har sitt arbete kvar, förekommer ej i domar och har fått vårdnaden av barnen. Den andra har inte sitt arbete kvar, fått vårdnaden tagen ifrån sig och verkar uppenbarligen ha problem med både alkohol och polis.
5. Jag är övertygad om att alla som träffat, umgåtts eller haft affärer med de båda, fått sett en sida de båda vill uppvisa. Jag tror också att alla vi som haft kontakt, sett eller varit involverade när det gäller sådant man INTE vill ska komma fram så får man en HELT annan bild! Dvs, vi som pratat med dessa två (HOL och KL) i olika frågor kan ganska snabbt se vem som är ute efter den andra, vem som lever (försöker leva) sitt liv utan att påverka andra.

Om jag själv hade funnit mig:
utan arbete
Utanbostad
blivit av med mina barn (både pga att soc tagit de ifrån mig, men också för att de inte ville umgås med mig.
Titta på mitt umgänge som helt plötsligt gått från vänner till kriminella
Fått flera domar på mig
Problem med alkohol
”Bara” detta hade fått mig att undra vad jag gjort rätt, vad hände? Är det rimligt att tro att detta är ett verk skapat av någon annan?!

Lite rim och reson!

Word. Tydligt och bra. Tyvärr har de ju liiite svårt att fatta vissa men tycker det blivit bättre i tråden idag. Jag ignorerar nu de som repetativt stångar sin panna blodig om bögar, hjälten Fulen och den hemske HOL. Enda chansen att komma vidare.
Strongt av alla som motat trollen i grind så här långt.
Citera
2019-10-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB

Annat (igen).

Orkar inte leta fram ursprungstexten men det här ska vara från FOs fup/dom(ar).

Alltså citat i Expressen och text i fup/dom ska stämma och då är det match. Lätt att kolla för den som orkar.

Citat från Expressen:

-Ingenting, det blev lite tjafs, verbalt. Jag ville ha tillbaka mina pengar, sa han i polisförhör i samband att han åtalades för rån.

Han har utretts av Kriminalvården, med slutsatsen:
”Risken för återfall i brott bedöms som förhöjd och det föreligger ett behov av övervakning och insatser.”
Själv ville mannen inte medverka i utredningen.
”NN ville när utredaren kontaktade honom på häktet inte berätta om sitt liv, och menade att han förföljdes av myndigheter och att det var fel på samhället.”
Citera
2019-10-06, 21:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019
Men snälla ni! Kan vi inte bara bena upp det här något? Kanske tom vara överens om en del?

1. Sen NÄR började man inhämta fakta från en kriminell man som varken har arbete eller hem? Som dessutom har egna intressen att skydda.
2. Oavsett vem som ligger bakom vad, sen NÄR började vi tycka att en kvinna gör rätt när hon försummar sina barn? Oavsett det handlar om att hon super eller umgås med ”fel” folk?
3. De domar som ligger fastställda är inte tagna ur luften, de är heller inte verifierade av någon som påstår sig vara än den ena än den andra. De är fastställda domar. Okej?
4. Vi kan alla förstå, vilken sida vi än står på, att den ena har sitt arbete kvar, förekommer ej i domar och har fått vårdnaden av barnen. Den andra har inte sitt arbete kvar, fått vårdnaden tagen ifrån sig och verkar uppenbarligen ha problem med både alkohol och polis.
5. Jag är övertygad om att alla som träffat, umgåtts eller haft affärer med de båda, fått sett en sida de båda vill uppvisa. Jag tror också att alla vi som haft kontakt, sett eller varit involverade när det gäller sådant man INTE vill ska komma fram så får man en HELT annan bild! Dvs, vi som pratat med dessa två (HOL och KL) i olika frågor kan ganska snabbt se vem som är ute efter den andra, vem som lever (försöker leva) sitt liv utan att påverka andra.

Om jag själv hade funnit mig:
utan arbete
Utanbostad
blivit av med mina barn (både pga att soc tagit de ifrån mig, men också för att de inte ville umgås med mig.
Titta på mitt umgänge som helt plötsligt gått från vänner till kriminella
Fått flera domar på mig
Problem med alkohol
”Bara” detta hade fått mig att undra vad jag gjort rätt, vad hände? Är det rimligt att tro att detta är ett verk skapat av någon annan?!

Lite rim och reson!
Du kan inte begära rim och reson av Karins supporterklubb men jag och många andra håller helt med dig.
Karin har skapat allt detta själv med sitt drickande... men dom som inte vill läsa en dom eller ta till sig att hon har dömts flera gånger för saker i samband med LOBar och att alla SoL utredningar pekar i en och samma riktning får nog gå på TFF möte.

En eloge till alla som orkar gång på gång försöka rätta alla i TFF, tyvärr utan någon större verkan.
Helt otroligt att några kan vända på fakta på det här viset. https://www.youtube.com/watch?v=F-OgXq4Lqyw
Citera
2019-10-06, 21:22
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ni kommer i slutändan inse att jag har rätt. Bara att vänta ut tills ni ältat Karin klart och kan se det ur ett större perspektiv.

Trevlig kväll.
Rätt i att KL känner FO?
Rätt i att det var FO som sköt?
Eller att skulden egentligen ligger på HOL?
Eller att FO var där på ”artighetsvisit” och blev skjuten?
Eller vad?

Jag tolkar dig som att du svängt i ”skuldfrågan”, så iaf jag kommer ha svårt att veta om du ”hade rätt” eller ej. Men varsågod, och ge din teori klart och tydligt. Jag lyssnar gärna.
Citera
2019-10-06, 21:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men HALLÅ!!! du får vara tydlig med att du skriver det som sarkasm, skarp ironi, för vi har folk i tråden som greppar minsta halmstrå för att få till det du skrev som sanningen.

Edit: Allt det med flaskan började i så fall 2006-2007 och ändå är dom gifta i 6-7 år till

Jag kan tänka mig att grunden för supandet lades på nationerna när hon pluggade i Uppsala på 90-talet.
Citera
2019-10-06, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu finns en bild på FO tillgänglig (oskyldig eller ej)så håll utkik i buskarna. Kopplingen FO-KL måste förstärkas nu när Fulens och 08s dimma och ridåer lättnar.

SHs anmälan av JN är ett hett spår ändock. Inte som fokus på JL utan på KL

Får försöka få fram den fupen här i veckan. Fick KL SH att anmäla osv. Är KL anstiftare till falskanmälan här för att trakassera MN-HOL?
(Hur är KL så insatt i ärendet hotmejl, via FO?)

Kyrkan NewYou.nu nåt som nån skribent nämnde efter Fulen indikerat kyrkan där FO och KL träffats.
Ännu ett villospår?

Domen från Borås år 2000 dyker upp här i veckan. Ännu en kvinnomisshandel? Förstärker idén om FO som gränslöst våldsam?

Kan fuparna till KLs domar ge oss en ännu bättre bild av hur gränslöst hon kan bete sig?

Vad hände vid den där barrikaden i poliskvinnans lgh, går det att få fram några underlag från ärendet?

Osv.

Varit för mkt fokus på Fulen nu.
FO måste kopplas närmare till KL innan de evtl kan avfärdas.
Haha, dina frågor påminde om en tv-serie, fylld med intriger. Du lät som en hallåa.
Kan man skönja nåt mer bakom utspelet och kommer vi få veta vilken relation KL har till FO? Kommer den verbalt vulgära fule att äntligen lämna bärande uppgifter?
Och vad händer med portföljen versus startpistolen:
Missa inte den spännande fortsättningen nu på måndag.

Och nu över till...
Hot och våld.
Vet inte om jag fick det rätt (korrigera annars) men det är mycket våld mot kvinnor. Det är även hemfridsbrott samt skadegörelse 1998. Vem/vad framkommer inte som sagt.

Samt Förgripelse mot tjänsteman (kammaråklagare PH) 2017 där han då tyckte hon skulle köra upp en dildo i fittan.

Citera
2019-10-06, 21:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Orkar inte leta fram ursprungstexten men det här ska vara från FOs fup/dom(ar).

Alltså citat i Expressen och text i fup/dom ska stämma och då är det match. Lätt att kolla för den som orkar.

Citat från Expressen:

-Ingenting, det blev lite tjafs, verbalt. Jag ville ha tillbaka mina pengar, sa han i polisförhör i samband att han åtalades för rån.

Han har utretts av Kriminalvården, med slutsatsen:
”Risken för återfall i brott bedöms som förhöjd och det föreligger ett behov av övervakning och insatser.”
Själv ville mannen inte medverka i utredningen.
”NN ville när utredaren kontaktade honom på häktet inte berätta om sitt liv, och menade att han förföljdes av myndigheter och att det var fel på samhället.”
Jag skrev om det tidigare i dag. Här är länken till hela inlägget då jag citerade 2 där. (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det blev ju bara en Deldom för ett vittne uteblev och då kunde inte den delen avhandlas så den biten skulle upp senare och då uteblev Olafsen. Det är det som pressen har skrivit om.

Det som står i domen är detta om det åtalet.
Det antecknas att misstankarna om rån och bedrägeri den 6 februari 2017 enligt justerad stämningsansökan av den 28 augusti 2018, vilken före justeringen avsåg åtal för rån, utpressning och bedrägeri, med Carolin* Hellgre* som målsäganden återstår att pröva i målet.

Dagens Juridik
Advokatskjutningen: Eftersökt man häktad i sin utevaro – för annat brott
Publicerad: 2019-09-18
Mannen som enligt Aftonbladet söks är en kriminellt belastad man, som saknar fast adress. Han är, visar Dagens Juridiks kartläggning, dömd för flera brott och dömdes senast i december förra året till sex månaders fängelse för bland annat rån.

Dök inte upp till förhandlingen
Domen var dock en deldom, eftersom ett vittne inte dök upp till förhandlingen avgjordes inte samtliga åtalspunkter. Den kvarvarande punkten, som gäller bedrägeri, skulle istället avgöras i fredags – och till förhandlingen dök nu vittnet upp – men inte den tilltalade mannen. Förhandlingen ställdes då in.

Den åtalade mannen, den man som söks med anledning av skjutningen av Henrik Olsson Lilja, häktades då, i sin utevaro och har ännu inte gripits.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-eftersokt-man-haktad-i-sin-utevaro-for-annat-brott/

Jag har inte länken till den Fupen, men Picasso har den kanske. Jag kan inte hitta den fupen i tråden heller.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-06 kl. 21:35.
Citera
2019-10-06, 21:32
Medlem
Helt otroligt,

Om ni tror att FO är skytten så varför måste motivet vara att göra det åt Karin? FO kan ha egna motiv.
Citera
2019-10-06, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag kan tänka mig att grunden för supandet lades på nationerna när hon pluggade i Uppsala på 90-talet.
När hon läste där verkar det som att hon hyrde rum utav en äldre kvinna på sysslomansgatan 27 Uppsala. (1990).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in