2019-09-13, 19:15
Medlem
Någon som har och kan lägga upp domen i vårdnadstvisten?
Citera
2019-09-13, 19:16
Medlem
Sleipner08s avatar
Något måste vara riktigt fel! Det är aldrig en persons fel att 2 träter. Men detta får mig stt undra:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Citera
2019-09-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då får vi hoppas att hennes tidigare kollegor tar och läser domarna mot henne och inser att dom har blivit hjärntvättade av Karin och inte går på fler lögner från fyllot.

Ser fram emot att hon kanske till slut kommer att behandlas som alla andra och inte som någon fd domare av varken åklagare och resten av rättsväsendet.
Hon har haft frisedel tillräckligt länge nu.

Delar helt din uppfattning med tanke på den information som framkommit i media och av de olika postade domarna som bl a du också bidragit med,tack.
Någonstans har man ju ändå en grundtanke om att vi alla skall bli lika behandlade inför lagen.

Kan inte se annat än att HOL är brottsoffret här och att KL med sin historik är huvudmisstänkt som anstiftare till mordförsöket.Är väl troligast att skytten finns i hennes umgängeskrets,och jag hoppas att polisen snart får ett genombrott i fallet.
Citera
2019-09-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Självklart i samband med skilsmässa!
Jag vet inte om det ens har varit aktuellt med par som fortfarande vill vara gifta med varandra. Vad tror du?

Vid skilsmässa kan part ansöka om tvångsförsäljning av bostaden. I tingsrätt. Äktenskapsbalken 7 kap 8 §.

Samäganderättslagen är också en möjlighet. Där nämns auktion, men mäklare som säljer liknande lägenheter kan också bli ett alternativ.

Det är märkligt att en advokat inte gör en ansökan till tingsrätten med en transparent bodelning när de inte kan enas, utan ser på sin egen skilsmässa som en affärsjuridisk transaktion. Där han är smartast och ska vinna över en kvinna som blivit ett vrak i jämförelse med det hon en gång var.

Det pedagogiska med detta bråk är att det pågått under en tid bostadspriser bara ökar och ökar. Det normala är ju att en part inte vill sälja men blir tvungen. Det går att köpa som alla andra och betala marknadspris på en öppen marknad med alla andra spekulanter på lägenheten. Det blir utgift för mäklare. De pengar som skulle ha flutit in hade gett KL 60% och HOL 40%. Med matematiska beräkningar, där part får ut sin andel minus det banken ska ha. I detta fall hade KL inga skulder.

HOL har en skuld till banken som är endast hans ansvar/problem. Att övertyga banken att få nytt lån med endast lägenheten som säkerhet, utan KLs kontantandel tror inte jag på. Det är motivet, till denna segdragna "vårdnadstvist" om denna lägenhet. Ett motiv som blir starkare ju mer åren går och priset på bostäder eskalerar.

HOL betalar ett högt pris för sin önskan att äga denna lägenhet, och det är sedelärande. Det som är uppenbart är att advokater och jurister kan glömma all juridik, och inte ens ha koll på skillnaden mellan vad som är tvingande lag, formalia och friheten att avtala i princip vad som helst om parterna är överens. Nu är de inte överens, och därför är KL med all rätt mycket arg över att många av hennes rättigheter i bodelningen avtalas bort, i ett avtal där bara en part är nöjd och belåten.

(Om KL vet vad hon ska göra för att vända skutan, behöver HOL en advokat som Thomas Nilsson.)

Har bekanta som var sambos, när det visade sig att de inte passade ihop tvingade ena partern fram en försäljning av villan tack vare samägandelagen. Min fråga ställdes eftersom samägandelagen hittills inte nämnts och jag undrade om äktenskap regleras av andra lagar, typ Äktenskapsbalken.
Citera
2019-09-13, 19:21
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Japp. Men Sleipner påstår motsatsen

Allt annat snack om utskrivning från NKS är fel han ligger kvar på NKS

Henrik Olsson Lilja har fått besked om när han får åka hem från sjukhuset men är för närvarande kvar.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/stodet-till-olsson-lilja-vid-sjuksangen-ett-mirakel/
Citera
2019-09-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ja alla kan supa sig till en alkoholism.
Tyvärr verkar numera kvinnor vara dom som ökar mest bland alkoholister och grunden till det kan vara vindunkarna, baginbox fyllon.

Det börjar med några glas för att coola ner efter jobbet och det blir sakta men säkert mer och mer.
Karin har fungerat inom rättsväsendet en längre tid, men sen ser man att hon sakta men säkert slutar fungera. Hon tar tex inte jobbet hos regeringen för hon skulle helt enkelt inte klara av det.

Sen går det rejält utför och hennes barn far illa så socialtjänsten ger HOL ultimatum.
Tar inte han hand om barnen och skyddar dom så blir dom omhändertagna enligt LVU.

Dom som påstår att han har gjort allt för att få vårdnaden är så helt fel ute för han trodde att Karin skulle lugna ner sig och att dom skulle kunna ha en fungerande delad vårdnad efter skilsmässan.

Men dom utredningar som gjordes visade klart och tydligt att Karin inte var kapabel att ta hand om sina egna barn och hon fick vid flera tillfällen inte ens umgås med dom.
Barnen ville heller inte umgås med henne och speciellt inte efter att hon angrep dom fysiskt.
Barnen ställde som villkor för umgänge med Karin att hon skulle vara nykter.
Men det lyckas hon inte med och på den vägen är det...

Det jag inte förstår är varför hon inte valde att lägga in sig för alkoholbehandling eller testade antabus. Frågan är om hon har väldigt svåra alkoholproblem när hon är ifrån HOL? Har sett kvinnor supa som en reaktion på något som är fel. I ett vacuum händer inte mycket och hon verkar ha valt att fortsätta som levande död. Med förbehåll för att ingen vet hur hon lever. Ligger hon på sitt inackorderingsrum och funderar över livet eller har hon den flottaste lägenheten som ingen känner till?

Hur man kan krympa sitt liv till ingenting, det övergår mitt förstånd. Tror inte det har med alkohol att göra, utan riktigt grovt självskadebeteende, där alkohol bara är en del i det. Det är onekligen fascinerande ändå och skrämmande hur nära lösdriveriet kan ligga någon som medvetet eller omedvetet tappar greppet om sitt liv, oavsett förutsättningar och utgångsläge.
Citera
2019-09-13, 19:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske det. Men hon kan ju inte ha varit lika galen tidigare, då hon ju hade en framgångsrik karriär.

Ja, precis som du skriver här så har K fungerat väl i många år. Annars skulle hon aldrig ha kommit så långt i sin karriär som hon gjorde.
Citera
2019-09-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det jag inte förstår är varför hon inte valde att lägga in sig för alkoholbehandling eller testade antabus. Frågan är om hon har väldigt svåra alkoholproblem när hon är ifrån HOL? Har sett kvinnor supa som en reaktion på något som är fel. I ett vacuum händer inte mycket och hon verkar ha valt att fortsätta som levande död. Med förbehåll för att ingen vet hur hon lever. Ligger hon på sitt inackorderingsrum och funderar över livet eller har hon den flottaste lägenheten som ingen känner till?

Hur man kan krympa sitt liv till ingenting, det övergår mitt förstånd. Tror inte det har med alkohol att göra, utan riktigt grovt självskadebeteende, där alkohol bara är en del i det. Det är onekligen fascinerande ändå och skrämmande hur nära lösdriveriet kan ligga någon som medvetet eller omedvetet tappar greppet om sitt liv, oavsett förutsättningar och utgångsläge.

Man var finns fakta angående detta alkoholmissbruk före 2017 ?
Citera
2019-09-13, 19:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Fast uppgifterna som dessa kommer ifrån är ju ifrån användaren som fritt verkar klippa och klistra från någon dom som han vägrar lämna ut med hänvisning till barnen.
Så KL skulle då alltså bankat huvudet i en dörrpost eller något för att framkalla en liten blödning i hjärnan och sedan åka in för en hjärnröntgen?
Jag har barnens bästa i mitt fokus och det är för mycket om barnen i domen för att jag ska vilja lägga ut den här.
Tror säkert att vänner till båda barnen är inne och läser här och varför ska dom läsa om sådant som det egentligen borde vara sekretess på? Har inte barnen fått lida nog nu?

Jag brukar vara betrodd i trådarna och vill du inte tro det jag skriver så är det upp till dig.
Men jag kopierar av delar utan att förfalska någonting, men det underliga är att någon annan verkar sitta på domen och då kopierar in när blödningen i hjärnan ska ha skett och det är helt fel datum
Så välj vem du vill tro på?

Jag har delat domen med en annan som jag litar på så att det jag lägger in kan verifieras.
Citera
2019-09-13, 19:30
Medlem
Citat:
Jag har barnens bästa i mitt fokus och det är för mycket om barnen i domen för att jag ska vilja lägga ut den här.
Tror säkert att vänner till båda barnen är inne och läser här och varför ska dom läsa om sådant som det egentligen borde vara sekretess på? Har inte barnen fått lida nog nu?

Jag brukar vara betrodd i trådarna och vill du inte tro det jag skriver så är det upp till dig.
Men jag kopierar av delar utan att förfalska någonting, men det underliga är att någon annan verkar sitta på domen och då kopierar in när blödningen i hjärnan ska ha skett och det är helt fel datum
Så välj vem du vill tro på?

Jag har delat domen med en annan som jag litar på så att det jag lägger in kan verifieras.

Det är väl bara att stryka över personnummer etc. Namnen finns redan i tråden.
Citera
2019-09-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Det är väl bara att stryka över personnummer etc. Namnen finns redan i tråden.
Timeout väljer att inte lägga ut domen. Men den som önskar kan rekvirera den från tingsrätten. Och lägga ut den i sin helhet om man känner att man har behov av det. Inga problem. Jag anser att man skall respektera en användares beslut. Av samma skäl väljer jag att inte lägga ut aktbilagorna.
Citera
2019-09-13, 19:38
Medlem
Tack sleipner för din envishet ang utskrivningen. Det är inte lätt att följa med i all motsägande info både i tråden och media.

Orsaken till att jag tog upp utskrivningen var egentligen inte om han var kvar eller ej.
Mina tankar handlade om hur allvarlig skadorna var.
Viss info har indikerat allvarliga skador, levern kass osv.

Eftersom han uppgavs utskriven efter en knapp vecka så verkade skadorna inte så allvarliga.
Man är väl knappast nästan död ena dan och hemma dan därpå.
Men om han nu är kvar på sjukhuset en vecka till så är vi kanske tillbaka vid en rejäl skada.

Varför är detta intressant då?
Jo, det handlar ju om brottet och gärningsmannen.
Var det ett allvarligt mordförsök, eller bara ett hot med lite skott i mjukdelar.
Vittnesuppgifter i media med snack om massor av blod kan man inte ta som säkra.

Men det kanske finns folk som vet om skadorna, och inte bara upprepar från tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in