2019-10-06, 19:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Men den rättsvidriga bodelningen och BOs besök på ett ställe där det finns gay folk? Som drev stackars snälla kvinnan till flaskan och våld mot alla möjliga som poliser/vänner med skjorta på sig 🙈. Att hon super när hon är med barn är väl bara en naturlig följd av allt hemskt den stackars lilla rådmannen fått utstå? Jävla skitsamhälle som inte straffar BO för det
Men HALLÅ!!! du får vara tydlig med att du skriver det som sarkasm, skarp ironi, för vi har folk i tråden som greppar minsta halmstrå för att få till det du skrev som sanningen.

Edit: Allt det med flaskan började i så fall 2006-2007 och ändå är dom gifta i 6-7 år till
Senast redigerad av Timeout 2019-10-06 kl. 19:45.
Citera
2019-10-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Jo men nu är det så att skyldig blir man först efter att det skett förundersökning, åklagaren åtalat, den åtalade fått advokat och saken prövats i domstol-(ar)

Man kan givetvis ha en uppfattning rörande en persons eventuella skuld , men man är oskyldig till dess brottet är bevisat och fastställt i domstol.

Och enligt Expressens skriverier kan tidningens uppfattning förefalla vara den att hon är skyldig i anledning av brott hon inte begått.

Hon kan kanske samla lite energi
och stämma Expressen för förtal eller grovt förtal i så fall. Sen om det är läge för det just nu är ju en annan femma.
Citera
2019-10-06, 20:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag är till och med osäker på om KL och FO känner varandra. Jag tror inte att man ska fästa sig ens vid det just nu. Det är väl okej att fortsätta gräva om honom men vi ska nog inte ta för givet att det finns något som binder de två tillsammans?
Det enda intressanta är att FO söks som misstänkt skytt.
OM dom känner varandra vet vi inte, trots försök från ett troll att påstå detta.
Citera
2019-10-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om du tror att Expressen inte har på fötterna när dom skriver en sån sak är du mer än lovligt korkad. En tidning kan inte gå ut med den uppgiften om den inte stämmer för då blir dom stämda!
Åklagaren som som la ner är väl känd för att lägga ner mål där Karin är inblandad. Fundera på den du!

"Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning."
Barnen hade varit tvungna att vittna och dom hade fått utstå nog med skit.

Nä, dom hänvisar till källskydd så dom klarar sig från stämning. Så Expressen kan skriva i vilken riktning dom vill angående tidigare misstankar och vinkla samt vrida på texten. EN förundersökning som läggs ner för att barnen inte skall fara illa är helt enkelt tjänstefel och en ursäkt för att åklagaren inte fann några bevis.
Citera
2019-10-06, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Nä, dom hänvisar till källskydd så dom klarar sig från stämning. Så Expressen kan skriva i vilken riktning dom vill angående tidigare misstankar och vinkla samt vrida på texten. EN förundersökning som läggs ner för att barnen inte skall fara illa är helt enkelt tjänstefel och en ursäkt för att åklagaren inte fann några bevis.
SU lägger ned förundersökningar i parti och minut. Här finns att läsa om det. (om än långt).
https://www.jo.se/Global/Inspektionsprotokoll/Inspektionsprotokoll%202598-2018.pdf
Citera
2019-10-06, 20:31
Medlem
Citat:

Fetade. Kan ju vara den som gällde ”falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare” som lades ned då HOL inte orkade förstora det ännu mer, för barnens skull.

Sen hade de nog svårt att bevisa vad som verkligen hänt ja och om hon hade larmat falskt eller ej. De sparade lite pengar på att inte orka reda i ”skiten” mer. Arbetstimmarna ansåg de kunde gå till nåt mer prioriterat.
Citera
2019-10-06, 20:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Rätta mig gärna, med källhänvisning, om jag har fel. Är det inte KL själv som sett till att det hamnat i detta läget genom att motsätta sig allt och förhala hela processen? Jag har inte sett att HOL själv har drivit processen åt detta hållet utan mer eller mindre tvingats in i en utdragen process.
Att tvisten dras ut tidsmässigt och det gynnar HOL kan inte lastas HOL då det är KL själv som väljer det. Om KL istället varit mer förhandlingsvillig istället för processvillig hade uppgörelsen till och med varit i hennes fördel pga utelämnandet av delar av hennes tillgångar.
Ja det är KL själv som har förhalat allt och HOL har tvingats utstå detta i många år.
KL har inte bara förhalat allt med HOL, hon har även förhalat när hon ska upp i rätten för misshandel, våld mot tjänsteman och ett mål till med två fall av våldsamt motstånd. Där deltog hon inte ens i rätten.

Det är bara att kolla dom sammanställda dagboksbladen där allt ligger i ordning efter datum och där varje mål har en egen färg så det blir lätt att se.
I gult mål är Karin frisk och kan komma in med handlingar, ÄKTENSKAPSSKILLNAD, VÅRDNAD mm.

Parallellt löper grönt mål och där är Karin så sjuk så hon kan inte komma in med handlingar i tid och huvudförhandlingen, huf, ställs in flera gånger, MISSHANDEL AL (130801) VÅLD MOT TJÄNSTEMAN + VÅLDSAMT MOTSTÅND (150321).

Räkna antalet advokater som antingen har avträtt eller som Karin har sparkat.
Dom två blå målen är KLANDER AV BODELNING... hur orkar hon där?
https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf
Citera
2019-10-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det enda intressanta är att FO söks som misstänkt skytt.
OM dom känner varandra vet vi inte, trots försök från ett troll att påstå detta.

Går polisen endast på Flashback-rykten vad gäller FO då är vi riktigt illa ute med polisväsendet i det här landet. E08 lurade upp hela polismyndigheten och pressen på läktaren och sen höll Fulen hov i tråden i ett par dagar.

Njaa, någon liten koppling till ärendet har de hittat själva polisem och vi får hoppas de kommer vidare med det spåret å det snaraste.
Citera
2019-10-06, 20:37
Medlem
Citat:

Men snälla ni! Kan vi inte bara bena upp det här något? Kanske tom vara överens om en del?

1. Sen NÄR började man inhämta fakta från en kriminell man som varken har arbete eller hem? Som dessutom har egna intressen att skydda.
2. Oavsett vem som ligger bakom vad, sen NÄR började vi tycka att en kvinna gör rätt när hon försummar sina barn? Oavsett det handlar om att hon super eller umgås med ”fel” folk?
3. De domar som ligger fastställda är inte tagna ur luften, de är heller inte verifierade av någon som påstår sig vara än den ena än den andra. De är fastställda domar. Okej?
4. Vi kan alla förstå, vilken sida vi än står på, att den ena har sitt arbete kvar, förekommer ej i domar och har fått vårdnaden av barnen. Den andra har inte sitt arbete kvar, fått vårdnaden tagen ifrån sig och verkar uppenbarligen ha problem med både alkohol och polis.
5. Jag är övertygad om att alla som träffat, umgåtts eller haft affärer med de båda, fått sett en sida de båda vill uppvisa. Jag tror också att alla vi som haft kontakt, sett eller varit involverade när det gäller sådant man INTE vill ska komma fram så får man en HELT annan bild! Dvs, vi som pratat med dessa två (HOL och KL) i olika frågor kan ganska snabbt se vem som är ute efter den andra, vem som lever (försöker leva) sitt liv utan att påverka andra.

Om jag själv hade funnit mig:
utan arbete
Utanbostad
blivit av med mina barn (både pga att soc tagit de ifrån mig, men också för att de inte ville umgås med mig.
Titta på mitt umgänge som helt plötsligt gått från vänner till kriminella
Fått flera domar på mig
Problem med alkohol
”Bara” detta hade fått mig att undra vad jag gjort rätt, vad hände? Är det rimligt att tro att detta är ett verk skapat av någon annan?!

Lite rim och reson!
Citera
2019-10-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Vad tror ni det är som gör att Olafsen är misstänkt för att vara skytten?

Polisen jagar efter en skytt i Mellansverige enligt Aftonbladet. Hittar inte den artikeln men Expressen refererar.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sparet-efter-skytten-som-attackerade-olsson-lilja/

Enligt Dagens Juridik är det en man som häktats i ett annat mål.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-eftersokt-man-haktad-i-sin-utevaro-for-annat-brott/

Någon som jag inte minns tog fram häktningsbeslutet från den dagen och det visade sig vara FO. Hittar inte det nu men tingsrättens beslut finns längre bak i tråden.

Långt innan dess utpekades FO som skytten. Tror det var 08 som tyckte att signalementet stämde på FO.

Så vi kan nog utgå att polisen jagar FO.
Citera
2019-10-06, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Går polisen endast på Flashback-rykten vad gäller FO då är vi riktigt illa ute med polisväsendet i det här landet. E08 lurade upp hela polismyndigheten och pressen på läktaren och sen höll Fulen hov i tråden i ett par dagar.

Njaa, någon liten koppling till ärendet har de hittat själva polisem och vi får hoppas de kommer vidare med det spåret å det snaraste.
Japp, men polisen var först med anstiftan till mordförsök. Där befinner sig FB.
Citera
2019-10-06, 20:40
Medlem
Gissningsvis har Karin betett sig störande i sitt hem och med trivialt våld, typ ofredande och ringa misshandel, blivit utkastad i trappen av Henrik. Istället för att ta en promenad och nyktra till så ringde Karin 112 och överdrev. Det vore skadligt för alla inblandade att dra saken vidare så det var bra att åklagaren inte gjorde det (därmed inte sagt att det inte var tjänstefel). Karin hade dragit en bättre/mer sann historia nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in