Citat:
Ursprungligen postat av
Erzebet
Nä, dom hänvisar till källskydd så dom klarar sig från stämning. Så Expressen kan skriva i vilken riktning dom vill angående tidigare misstankar och vinkla samt vrida på texten. EN förundersökning som läggs ner för att barnen inte skall fara illa är helt enkelt tjänstefel och en ursäkt för att åklagaren inte fann några bevis.
Men snälla ni! Kan vi inte bara bena upp det här något? Kanske tom vara överens om en del?
1. Sen NÄR började man inhämta fakta från en kriminell man som varken har arbete eller hem? Som dessutom har egna intressen att skydda.
2. Oavsett vem som ligger bakom vad, sen NÄR började vi tycka att en kvinna gör rätt när hon försummar sina barn? Oavsett det handlar om att hon super eller umgås med ”fel” folk?
3. De domar som ligger fastställda är inte tagna ur luften, de är heller inte verifierade av någon som påstår sig vara än den ena än den andra. De är fastställda domar. Okej?
4. Vi kan alla förstå, vilken sida vi än står på, att den ena har sitt arbete kvar, förekommer ej i domar och har fått vårdnaden av barnen. Den andra har inte sitt arbete kvar, fått vårdnaden tagen ifrån sig och verkar uppenbarligen ha problem med både alkohol och polis.
5. Jag är övertygad om att alla som träffat, umgåtts eller haft affärer med de båda, fått sett en sida de båda vill uppvisa. Jag tror också att alla vi som haft kontakt, sett eller varit involverade när det gäller sådant man INTE vill ska komma fram så får man en HELT annan bild! Dvs, vi som pratat med dessa två (HOL och KL) i olika frågor kan ganska snabbt se vem som är ute efter den andra, vem som lever (försöker leva) sitt liv utan att påverka andra.
Om jag själv hade funnit mig:
utan arbete
Utanbostad
blivit av med mina barn (både pga att soc tagit de ifrån mig, men också för att de inte ville umgås med mig.
Titta på mitt umgänge som helt plötsligt gått från vänner till kriminella
Fått flera domar på mig
Problem med alkohol
”Bara” detta hade fått mig att undra vad jag gjort rätt, vad hände? Är det rimligt att tro att detta är ett verk skapat av någon annan?!
Lite rim och reson!