Citat:
Ursprungligen postat av
Runber
Av det jag såg av Laver Cup förra året och detta år så är det enl. min åsikt och även Eurosport ren och skär uppvisningstennis, att sedan skådespelarna, (förlåt tennisspelarna) försöker göra rätt för det digra arvodet är en annan sak, väl mkt överspel ibland bland aktörerna
Sa kommentatorerna det? Jag fulstreamade lite på engelska, och där var det påtagligt att även kommentatorerna liksom var med i spelet, och pratade som om det hela var hur viktigt som helst.
Vet som sagt inte vad jag ska säga om saken. Rent skådespeleri har jag lite svårt att tro på, men har lika svårt att fatta att de verkligen kan bry sig som om det vore en riktig turnering. En Nadal måste ju enbart bry sig om att sluta året som No. 1, plus att vinna WTF.
Kan tänka mig att det är rätt kul för dem, att hänga med alla andra stjärnor. Och då kanske man blir lite pumpad också.
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Dom tränade ju , det var då Pim Pim blev sugen på comeback , Pim Pim vann första med 2 break, men sedan vann Micke med 14-12 2:a set tiebreak ( dom spela bara 2 set)
Så han verkar kunna returnera servkanoner Micke också 😂
De där siffrorna låter ju förvisso som att Ymer inte lyckades bryta serven på Pim Pim en enda gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spenatkungen
Ja, jag vet att de kör så i dubbel, men jag är inte förtjust i dubbelmatcher. Däremot kan jag tycka att långdragna singelmatcher kan bli tröttsamt. "Serveklockan" var dock en bra ide', men tyvärr är det sällan den nya tidsregeln följs.
De två senaste finalerna i Wimbledon och USO visade återigen varför man aldrig bör ta bort bäst av fem set-formatet.
Sen finns det statistik som visar att det tar
längre tid nu med serveklockan. Detta för att man normalt sätter igång klockan först efter en liten stund, när applåderna lagt sig.
Tycker inte klockan funkar särskilt väl. Såg just Tsitsipas få en varning på matchbollen. Du kan även kolla matcher med Federer och se att även han väldigt ofta drar över tiden just på viktiga "pressure points", typ vid set- och matchbollar och så. Väldigt ofta över 20 sekunder (vilket på den tusen var gränsen i GS) i slutfaserna av viktiga matcher. Har aldrig stört någon. Hade heller inte stört någon i finalen Nadal - Medvedev om man
inte haft klocka, men nu blir vissa som helt besatta av den, och det blir allt de kollar på/pratar om.