2020-03-20, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Halep var ju grym på det här!

https://twitter.com/Simona_Halep/sta...71022662713345

Najs.

Halep var bra på det där här också:

https://www.youtube.com/watch?v=P7qXCpoIFyc

Kolla dock in Osaka (1:20) och Sloane Stephens (5:00). De verkar typ som de aldrig sett en boll i hela sitt liv.

Rafa är annars en djävel på det där, dock med en tennisboll snarare än en toarulle. Får se om nån annan hoppar på "challengen".
Citera
2020-03-21, 10:15
Citat:
Laver cup har iaf uttalat sig nu. Dom flyttar sig inte en tum. US Open verkar inte helt glada över ändringen heller, då franska öppna i så fall hamnar en vecka efter US Open, och på en annan kontinent. Så det verkar som att amerikanerna håller sin position stadigt och hoppas väl att fransmännen ska lägga sig och tassa iväg med svansen mellan benen.

Alltså, som jag skrev tidigare tycker jag det är rätt lönlöst att utförligt debattera schemaläggning nu. Den som lever får se. Finns för många osäkerhetsmoment att ta hänsyn till att det ändå bara blir spekulation. Men:

Det du skriver är knappast särskilt rättvisande. "Dom flyttar sig inte en tum." I själva verket skrev de följande:
This announcement came as a surprise to us and our partners – Tennis Australia, the USTA and the ATP. It raises many questions and we are assessing the situation. At this time, we want our fans, sponsors, broadcasters, staff, volunteers, players and the great city of Boston to know that we intend to hold Laver Cup 2020 as currently scheduled.
Läser man mellan raderna är det rätt tydligt att de ser över möjligheterna att flytta sig. "We are assessing the situation." Sen säger man alltså inte att "det inte kommer på fråga" att flytta, utan att planen "at this time" är att köra som planerat. Det där har man ju hört i Sverige också på senaste tiden: nej för fan, inga planer på att stänga skolor, helt onödigt. En dag senare: Nu stänger vi skolorna!

Var även nån intervju med en polare till Federer som sa att han inte kunde föreställa sig att Fed/Laver Cup inte skulle vara öppna för en flytt vid en clash.

Vi får se, som sagt, men LC är ett jippoevent som snällt lär få följa efter vad slamsen beslutar. (Och vi vill fan inte se en upprepning av 1977, när Borg skippade FO för att spela nån pajasgrej nån annanstans med mer pengar, eller vad fan det var.)

Även US Open överväger flytt:
The USTA is continuing to plan for the 2020 US Open and is not at this time implementing any changes to the schedule.

These are unprecedented times, though, and we are assessing all of our options, including the possibility of moving the tournament to a later date.
Givetvis är de missnöjda med att FO körde sitt eget race. Man kan tycka vad man vill om det, men det är ändå slamsen som är viktigast, och då FO ligger tidigast går det att förstå att de var först med att handla. Inte schysst att agera unilateralt, kan man tycka, men har man power så har man. Det funkar ju, just nu har vi ett fixat datum för FO, sen får de andra förhålla sig till det som de vill: det finns ingenting de kan göra. LC kan ju köra på, men ingen bryr sig.

Möjligt att USO kan senareläggas något, men knappast med mycket. Och risken kvarstår att ingen mer GS spelas i år.

Rättvist för övrigt att Djokovics veckor som nummer 1 nu inte räknas.
Citera
2020-03-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Alltså, som jag skrev tidigare tycker jag det är rätt lönlöst att utförligt debattera schemaläggning nu. Den som lever får se. Finns för många osäkerhetsmoment att ta hänsyn till att det ändå bara blir spekulation. Men:

Det du skriver är knappast särskilt rättvisande. "Dom flyttar sig inte en tum." I själva verket skrev de följande:
This announcement came as a surprise to us and our partners – Tennis Australia, the USTA and the ATP. It raises many questions and we are assessing the situation. At this time, we want our fans, sponsors, broadcasters, staff, volunteers, players and the great city of Boston to know that we intend to hold Laver Cup 2020 as currently scheduled.
Läser man mellan raderna är det rätt tydligt att de ser över möjligheterna att flytta sig. "We are assessing the situation." Sen säger man alltså inte att "det inte kommer på fråga" att flytta, utan att planen "at this time" är att köra som planerat. Det där har man ju hört i Sverige också på senaste tiden: nej för fan, inga planer på att stänga skolor, helt onödigt. En dag senare: Nu stänger vi skolorna!

Var även nån intervju med en polare till Federer som sa att han inte kunde föreställa sig att Fed/Laver Cup inte skulle vara öppna för en flytt vid en clash.

Vi får se, som sagt, men LC är ett jippoevent som snällt lär få följa efter vad slamsen beslutar. (Och vi vill fan inte se en upprepning av 1977, när Borg skippade FO för att spela nån pajasgrej nån annanstans med mer pengar, eller vad fan det var.)

Även US Open överväger flytt:
The USTA is continuing to plan for the 2020 US Open and is not at this time implementing any changes to the schedule.

These are unprecedented times, though, and we are assessing all of our options, including the possibility of moving the tournament to a later date.
Givetvis är de missnöjda med att FO körde sitt eget race. Man kan tycka vad man vill om det, men det är ändå slamsen som är viktigast, och då FO ligger tidigast går det att förstå att de var först med att handla. Inte schysst att agera unilateralt, kan man tycka, men har man power så har man. Det funkar ju, just nu har vi ett fixat datum för FO, sen får de andra förhålla sig till det som de vill: det finns ingenting de kan göra. LC kan ju köra på, men ingen bryr sig.

Möjligt att USO kan senareläggas något, men knappast med mycket. Och risken kvarstår att ingen mer GS spelas i år.

Rättvist för övrigt att Djokovics veckor som nummer 1 nu inte räknas.

Det var iofs några dagar sen, så de kan ju ha ändrat. Eller så berodde det på att jag läste en andrahandskälla i någon nätblaska.

Tycker iaf att fransmännen agerade rätt arrogant med sin flytt.

Sen var mitt inlägg inte direkt menat som en start på en utförlig debatt i ämnet.
Senast redigerad av suppose 2020-03-21 kl. 10:42.
Citera
2020-03-21, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Thiem är så pass nära honom i nivå där nu så att om inte Nadal gör en helt perfekt turnering är österrikaren där direkt. Mycket hänger nog på motivationen. Rent spelmässigt kommer han inte att tappa än på några år.

Folk pratar som om det största hotet mot Nadal på FO/grus vore Thiem och inte Djokovic. Nonsens. Möts Djokovic och Thiem i en semi i FO sätter jag mina pengar på serben alla dar i veckan.

Jo, jag vet att Thiem slagit honom där två gånger nu. Men första gången var under ett av Djokovics skitår, och andra gången var det en femsetare i en orkan. Och Djokovic har redan slagit honom på grus, en gång i FO och en gång i Rom med 6-0, 6-1. Djokovic är en bättre spelare, helt enkelt (no shit).

Nadal har tappat ett set mot Thiem i FO, på tre möten. Mot Djokovic har han förlorat där, och även spelat flera stenhårda matcher. Dessutom låter det ibland som om Thiem var nån ungdom som bara blev bättre och bättre för varje år. I verkligheten fyller han 27 i år: vid den åldern hade Borg redan pensionerat sig och Nadal vunnit ungefär 10 grand slams. Skulle inte förvåna mig om han ryker mot Tsitsipas, Medvedev eller nån helt annan om FO nu blir av.

(Inte för att han är ofarlig: men för mig förblir favoriterna till FO: 1) Nadal 2) Djokovic 3) Thiem.)
Citera
2020-03-21, 11:01
Citat:
Det var iofs några dagar sen, så de kan ju ha ändrat. Eller så berodde det på att jag läste en andrahandskälla i någon nätblaska.

Tycker iaf att fransmännen agerade rätt arrogant med sin flytt.

Tror de skrev så rätt omedelbart, men skit samma. Absolut, arrogant agerat. Men de förstår ju att det är ingen som kan göra något åt det. Lite som när Trump beslutar nåt kontroversiellt, och sen är det en del som ropar nä men så får han väl inte göra! Men han gjorde det ändå, och ingen kan göra nåt.

Lite som frankkk skriver här ovan, att det "förstås inte funkar att hålla på så", och att det måste finnas en "samsyn". Fina ord som jag i princip håller med om, men i realiteten är det så att FOs flytt redan "funkat". Lite spelare och andra turneringar som sagt nä men vad gör ni!!!??, men nu är flytten ett fait accompli och det är bara att acceptera. Ingen som kan göra något. Kommer inte bli något slags "straff", och om USO eller Wimbledon vill flytta får de hitta ett annat datum.

Darwinistiskt, oschysst, och unilateralt, men det är så världen fungerar ibland.

Kan också noteras att ingen av de big 3 protesterat eller sagt något. De är ju annars normalt inte sena att säga om något inte passar dem. Vi kan komma ihåg att Djokovic tex drog från Kalifornien till Europa direkt efter Indian Wells och gick ut och sa att Miami Open blir säkert inställt redan innan det beslutet var officiellt. Så där körde han totalt över Miami (kan inte detaljerna helt, och läste också att han hursomhelst tänkt skippa Miami för att spara på kroppen).

Sen borde Laver Cup avskaffas helt, särskilt nu när vi har ATP Cup, som dessutom har rankingpoäng.

Citat:
Sen var mitt inlägg inte direkt menat som en start på en utförlig debatt i ämnet.

Det var ingen pik åt dig. Folk får givetvis debattera hur mycket de vill, är ju det tråden är till för. Jag gör det ju här just nu. Finns ju heller inte så mycket som händer annars på tennisfronten, mer än lite skadeupdates på Federer och Halep som kickar toarullar. Jag bara menar att osäkerhetsmomenten är så stora rätt nu att vad vi än tror kan hända kanske blir helt annorlunda. FO har spikat sin flytt, men givetvis blir inte det något om inte läget förbättrats då.
Senast redigerad av fryskyl 2020-03-21 kl. 11:04.
Citera
2020-03-21, 11:57
Medlem
Citat:
Najs.

Halep var bra på det där här också:

https://www.youtube.com/watch?v=P7qXCpoIFyc

Kolla dock in Osaka (1:20) och Sloane Stephens (5:00). De verkar typ som de aldrig sett en boll i hela sitt liv.

Rafa är annars en djävel på det där, dock med en tennisboll snarare än en toarulle. Får se om nån annan hoppar på "challengen".

Fotboll är ingen populär sport i Japan och USA (generellt sett).
Citera
2020-03-21, 12:07
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Hur länge har han haft skadan egentligen?

Tycker att han småhaltat i ett par år. Har t.ex. synts när han promenerat mot bänken vid sidbytena.

“My right knee has been bothering me for a little while” tyckte jag lät som en riktig underdrift från Schweizaren. (Min fetning.)

Faktiskt ingen aning kan bara spekulera, Wimbledon var iaf helt fit(undivker att prata om skador och slänger ej in handduken). Basel tog nog rätt hårt, där han slog ut greken, men ville år titel 10 där. Sen förmodar ja att de blev för mkt i Nov, hoppade väl över Paris med? Efter Nitto då han slog ut serben sedan fick en tuff match mot greken igen, eller Zverev? minns ej

Läste nyligen att de kanske blir två gräss turrar innan Wimbledon, Halle och den andra är de sturtgart den kallas eller mercedes cup? Nån av dem, hans vän på Tommy Haas jobbar där, tror han även jobbar nånstans i USA i nån turenering som nåt vet ej vad riktigt.
Hel fit i Juli iaf vilket brukar vara prio ett Får bara hoppas det blir av med viruset som är igång o sabbar allt

https://www.youtube.com/watch?v=nd5--EqzLPY
Citera
2020-03-21, 12:12
Medlem
Citat:
Folk pratar som om det största hotet mot Nadal på FO/grus vore Thiem och inte Djokovic. Nonsens. Möts Djokovic och Thiem i en semi i FO sätter jag mina pengar på serben alla dar i veckan.

Jo, jag vet att Thiem slagit honom där två gånger nu. Men första gången var under ett av Djokovics skitår, och andra gången var det en femsetare i en orkan. Och Djokovic har redan slagit honom på grus, en gång i FO och en gång i Rom med 6-0, 6-1. Djokovic är en bättre spelare, helt enkelt (no shit).

Nadal har tappat ett set mot Thiem i FO, på tre möten. Mot Djokovic har han förlorat där, och även spelat flera stenhårda matcher. Dessutom låter det ibland som om Thiem var nån ungdom som bara blev bättre och bättre för varje år. I verkligheten fyller han 27 i år: vid den åldern hade Borg redan pensionerat sig och Nadal vunnit ungefär 10 grand slams. Skulle inte förvåna mig om han ryker mot Tsitsipas, Medvedev eller nån helt annan om FO nu blir av.

(Inte för att han är ofarlig: men för mig förblir favoriterna till FO: 1) Nadal 2) Djokovic 3) Thiem.)

Haha snacka om att vinkla fakta. Djokovic slog Nadal när Nadal hade en riktigt skitperiod i sin karriär. Djokovic var favorit i den matchen. Så dålig form var Rafa i. Dessutom som torskade till och med Djokovic mot Wawrinka det året.

Thiem är tvåa på gruset och han slår Djokovic utan tvekan, det har han redan visat. Djokovic behöver höja sig ett snäpp om han vill vinna FÖ igen. Just nu så ligger han snäppet efter Thiem och en hel nivå efter Rafa.
Citera
2020-03-21, 12:32
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha snacka om att vinkla fakta. Djokovic slog Nadal när Nadal hade en riktigt skitperiod i sin karriär. Djokovic var favorit i den matchen. Så dålig form var Rafa i. Dessutom som torskade till och med Djokovic mot Wawrinka det året.

Thiem är tvåa på gruset och han slår Djokovic utan tvekan, det har han redan visat. Djokovic behöver höja sig ett snäpp om han vill vinna FÖ igen. Just nu så ligger han snäppet efter Thiem och en hel nivå efter Rafa.

Så vinklat var det knappast, men visst, jag nämner gärna att Nadal var värdelös 2015. Men Novak har också spelat en femsetare mot Nadal i Paris, samt som sagt pressat honom vid flera tillfällen. Thiem pressade Nadal i två set i senaste upplagan, det är allt.

Thiem har inte en enda master på grus. Djokovic har ett antal. Djokovic har dessutom vunnit FO, där han utklassade en 22(?)-årig Thiem i semin.

Klart Thiem har en bra chans, men du låter som det vore något helt spikat: "han slår Djokovic utan tvekan, det har han redan visat". Med den logiken hade Federer slagit Nadal i Wimbledon 2008 också. Han har slagit Djokovic där två gånger, båda gångerna under lite annorlunda förhållanden. Det tillåter oss inte att säga med säkerhet att han är klar favorit mot en all-time great som Djokovic. Som sagt, mina pengar är på serben, sen får andra gärna satsa på Thiem istället.
Citera
2020-03-21, 14:20
Medlem
Citat:
Så vinklat var det knappast, men visst, jag nämner gärna att Nadal var värdelös 2015. Men Novak har också spelat en femsetare mot Nadal i Paris, samt som sagt pressat honom vid flera tillfällen. Thiem pressade Nadal i två set i senaste upplagan, det är allt.

Thiem har inte en enda master på grus. Djokovic har ett antal. Djokovic har dessutom vunnit FO, där han utklassade en 22(?)-årig Thiem i semin.

Klart Thiem har en bra chans, men du låter som det vore något helt spikat: "han slår Djokovic utan tvekan, det har han redan visat". Med den logiken hade Federer slagit Nadal i Wimbledon 2008 också. Han har slagit Djokovic där två gånger, båda gångerna under lite annorlunda förhållanden. Det tillåter oss inte att säga med säkerhet att han är klar favorit mot en all-time great som Djokovic. Som sagt, mina pengar är på serben, sen får andra gärna satsa på Thiem istället.

Nog var ditt inlägg vinklat. Det behöver vi inte diskutera ens. Thiem har slagit Djokovic de två senaste åren, så han är favorit om de möts igen.

Djokovic spelade fem set mot Nadal när spanjoren spelade med ett dåligt knä. Säger egentligen allt om hur överlägsen Rafa är. Inte ens då så klarade Djokovic av att stänga det.

Isner har också spelat fem set mot Nadal i FÖ. Säger inte så mycket egentligen om man ska vara helt rättvis.

Masters säger inte ett skit förövrigt. GS, en helt annan sak.

Kasta bort dina pengar du, precis som du gjorde förra året...
Senast redigerad av terribilis 2020-03-21 kl. 14:23.
Citera
2020-03-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Faktiskt ingen aning kan bara spekulera, Wimbledon var iaf helt fit(undivker att prata om skador och slänger ej in handduken). Basel tog nog rätt hårt, där han slog ut greken, men ville år titel 10 där. Sen förmodar ja att de blev för mkt i Nov, hoppade väl över Paris med? Efter Nitto då han slog ut serben sedan fick en tuff match mot greken igen, eller Zverev? minns ej

Var kan man se videos på harskutten med nya knät då?

Under tiden nöjer jag mig med att se en klassisk vinst mot Davydenko
https://www.youtube.com/watch?v=ftF2tx18NE8

CHUM JETZT!
Citera
2020-03-23, 22:01
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
]Var kan man se videos på harskutten med nya knät då[/b]?

Under tiden nöjer jag mig med att se en klassisk vinst mot Davydenko
https://www.youtube.com/watch?v=ftF2tx18NE8

CHUM JETZT!

Wow Instagram har de mesta bara att söka där Fed rehab etc (vågar ej länka nåt). Davydenko vilken duktig spelare, lätt värd en GS samt Nalbandian om ej the big 3 varit med i bilden så lätt. Lika gamla iaf, vet du året på denna samt varför han slutade?

https://www.atptour.com/en/players/a...erer/D402/F324

Denna klassikern är fin oxå då serben hade Boris som tränare . Helt stumma båda två (serben vansinnig) av hans ny uppfunna teknik

https://www.youtube.com/watch?v=1iUJ1nLnCI0
Senast redigerad av abandoftrust 2020-03-23 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in