2019-10-02, 01:00
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Såg inte denna matchen, men annars har jag fått uppfattningen att Murray slår till bollen bättre och bättre och i takt med det slår han lite bättre spelare. Men fortfarande mycket kvar när det gäller att röra sig fritt.

Ja självklart, han säger att han saknar att vara med the big 3, och vill gärna vara med i Laver Cup nästa år. Snubblade över det här nya ATP Cup, osäker på hur det fungerar men förstår att det är nåt med länder och poäng inblandat. Där gälldes Murrays "frysta" rank 400 ca åt England iaf.
Citera
2019-10-02, 20:11
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Sicken vecka för Micke. Vinster över Ivashka, Donskoy, Bedene, Tsonga och Barerre. Släpper inte ett enda set. Det känns som att Micke är som allra bäst på snabba underlag. På en snabb inomhusbana får han ut mer av sitt spel.
Citera
2019-10-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Sicken vecka för Micke. ... Släpper inte ett enda set
Så har han heller inte mött nån Pim-Pim under den veckan
Citera
2019-10-02, 20:47
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tycker faktiskt att den lite mer avslappnade attityden i Laver Cup är bra. Gillar faktiskt den turneringen. Man får se lite möten, speciellt i dubbel som man annars aldrig får se. Det är klart mycket roligare än någon sketen uppvisningsturnering. Jag tycker den har en bra balans, spelarna vill vinna men det är inte lika allvarligt som på ATP-touren.

Såg lite mer av Laver Cup i år och det var helt OK. Jag tror nog intresset kommer växa med åren och en vacker dag kanske Laver Cup får en liknande status inom tennisen som Ryder Cup har i Golf. Det är väl det som är målet.

Tennisen går verkligen in för nya turneringar. ATP Cup som går av stapeln i januari kanske kan bli något. Lottningen såg ut som ett fotbolls VM eller Champions League.

https://www.youtube.com/watch?v=y80eRNgX30A&t=737s
Citera
2019-10-02, 21:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson

Legenden Pim Pim... Med en sån där slägga till serve är han förmodligen en mardröm att möta på snabba underlag även när han är 50 år. Det måste sitta i generna. Hans pappa var ju också en storservare.
Citera
2019-10-02, 22:05
Medlem
Citat:
Legenden Pim Pim... Med en sån där slägga till serve är han förmodligen en mardröm att möta på snabba underlag även när han är 50 år. Det måste sitta i generna. Hans pappa var ju också en storservare.

Ja, explosivitet är till största del genetiskt. Får man till rätt teknik och är explosiv, då utvecklar man en jävla serve.

Sedan gäller det att använda hjärnan också, vilket jag tycker Johansson gör, han kan variera sina servar också. Finns en del som kan serva väldigt hårt men de har ingen variation eller taktisk skicklighet. Rumänen Marius Copil är ett ganska bra exempel på en sådan spelare. Han servar otroligt hårt men han servar inte så bra.
Citera
2019-10-03, 13:19
Bannlyst
Citat:
Såg lite mer av Laver Cup i år och det var helt OK.

Tycker också att det är ett trevligt upplägg, satt som klistrad hela helgen. Sen är jag faktiskt förtjust i det där med Super Tie-break, kanske dags att införa det på den vanliga touren?
Citera
2019-10-03, 13:41
Medlem
Av det jag såg av Laver Cup förra året och detta år så är det enl. min åsikt och även Eurosport ren och skär uppvisningstennis, att sedan skådespelarna, (förlåt tennisspelarna) försöker göra rätt för det digra arvodet är en annan sak, väl mkt överspel ibland bland aktörerna
Citera
2019-10-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Tycker också att det är ett trevligt upplägg, satt som klistrad hela helgen. Sen är jag faktiskt förtjust i det där med Super Tie-break, kanske dags att införa det på den vanliga touren?

Nej det är det verkligen inte. Poängsystemet i tennis ska inte ändras. Mer än att tie-breaks ska spelas i alla set.

Det finns redan super tie-break i dubbel förövrigt. Så gillar man det snabbare formatet så kan man kolla på dubbelmatcher.
Citera
2019-10-04, 12:28
Medlem
Nadal har tydligen fortfarande problem med handleden och hoppar av Shanghai. Återstår att se hur mycket spel det blir för honom resten av säsongen med andra ord. Hans fokus lär väl mest ligga på gruset nu känns det som.
Citera
2019-10-04, 18:22
Medlem
Pim-Pim är förstaseedad i förkvalet! Det var då inte många namn i det startfältet man känner till. Friberg och Renard, och så möjligen Arvid Nordquist (kaffeproducenten?) Men ingen annan. Nog ska han klara det här förkvalet, Pim-Pim. Markus Eriksson är inte med, han kanske redan är klar för den riktiga kvalturneringen.
Citera
2019-10-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson

Dom tränade ju , det var då Pim Pim blev sugen på comeback , Pim Pim vann första med 2 break, men sedan vann Micke med 14-12 2:a set tiebreak ( dom spela bara 2 set)
Så han verkar kunna returnera servkanoner Micke också 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in