2019-11-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Nån som har koll på matematiken nu när vi vet förutsättningarna? 2-0 i set till Berrettini. Vem kan gå vidare osv?

Spelar ingen roll. Thiem är vidare och den som vinner mellan Fed/Djo är också vidare.
Citera
2019-11-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Spelar ingen roll. Thiem är vidare och den som vinner mellan Fed/Djo är också vidare.
Enkelt och bra, tack.
Citera
2019-11-14, 18:58
Medlem
abandoftrusts avatar
Segt att jobba en sån här kväll med matchen man väntat mest på typ sen Wimbledon, fick bli komp kl 22:00 så hoppas på en 3 settare så man hinner se lite, men de mest troliga är väl serben i 2 raka, hursom är man nöjd om man får se lite
Citera
2019-11-14, 22:27
Medlem
abandoftrusts avatar
Underbart. Förbanelsen är bruten. "Rollator Gubben" plockar ner världsettan och gör Nadal etta. Tennis året kunde ej slutat bättre
Citera
2019-11-14, 22:28
Medlem
Var hittade gubben det spelet? Nu är han ju favorit till rubbet. Men kan han hålla sån nivå två matcher till, tveksamt.
Citera
2019-11-14, 22:33
Medlem
DeadLikeMes avatar
Perfekt utförd match av Federer. Lite tråkigt för oss som tittade att han servade nästintill felfritt. Även tråkigt att publiken är så ensidig som vanligt i England, vilket gör att man börjar heja lite på Djokovic.
Citera
2019-11-14, 22:34
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Var hittade gubben det spelet? Nu är han ju favorit till rubbet. Men kan han hålla sån nivå två matcher till, tveksamt.

Spelar för mig ingen roll han fick sin Wimbledon revanch, de lär nog boosta självförtroeendet med
Citera
2019-11-14, 22:41
Medlem
Mirka pussade Edberg efter vinsten!
Citera
2019-11-14, 22:53
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Underbart. Förbanelsen är bruten. "Rollator Gubben" plockar ner världsettan och gör Nadal etta. Tennis året kunde ej slutat bättre

Den gode dg slog till igen!

dg = den gamle = Federer

Alltså blir: "den gode dg" = "den gode den gamle". Vilket inte är korrekt svenska, och därmed ännu roligare.

Bakgrund: Det var en flashback-legend som en gång myntade uttrycket: "Den gode DG". Ingen fattade någonting, det var så härligt långsökt och dumt så jag la det på minnet!

"Rollator-gubben" är också kul!

Jag vet att jag dragit upp storyn med "den gode dg" tidigare, med uttrycket förtjänas att rubbas in i folks medvetande. Alla borde kalla Fed för antingen rollator-gubben eller "den gode dg".
Senast redigerad av Belavia 2019-11-14 kl. 22:59.
Citera
2019-11-14, 23:04
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Den gode dg slog till igen!

dg = den gamle = Federer

Alltså blir: "den gode dg" = "den gode den gamle". Vilket inte är korrekt svenska, och därmed ännu roligare.

Bakgrund: Det var en flashback-legend som en gång myntade uttrycket: "Den gode DG". Ingen fattade någonting, det var så härligt långsökt och dumt så jag la det på minnet!

"Rollator-gubben" är också kul!

Jag vet att jag dragit upp storyn med "den gode dg" tidigare, med uttrycket förtjänas att rubbas in i folks medvetande. Alla borde kalla Fed för antingen rollator-gubben eller "den gode dg".

Hehehehehe, Känns rättvist på nåt sätt i hela kroppen. Första vinsten sedan 2015, som han har plågat honom. Strongt gjort måste sätta sig mentalt denna vinsten
Citera
2019-11-14, 23:05
Medlem
Det var ju något överraskande att RF lyckades gräva fram den tennisen efter att ha sett ganska tam ut i föregående matcher.

Men håller med om att man känner lite med Novak, han har sällan publiken med sig. Federer har i princip alltid 90% publikstöd oavsett var han spelar och mot vem. Djokovic är ju ändå den med bäst resultat överlag på senare år. Stort att kalla Fed GOAT i intervjun innan match trots det.
Citera
2019-11-14, 23:24
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Hehehehehe, Känns rättvist på nåt sätt i hela kroppen. Första vinsten sedan 2015, som han har plågat honom. Strongt gjort måste sätta sig mentalt denna vinsten

Jag har inte stenkoll på ställningen i grupperna, men visst kan bli så att den gode dg möter Nadal i semi?

I så fall kommer nog Fed göra slarvsylta med Nadal. Atp-slutspel är inte spanjorens grej riktigt.

Rollator-gubben kanske kan ta hem det här nu. Bara två matcher kvar, varav en mot Nadal kanske(=kassaskåpssäker vinst).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in