2019-10-05, 02:26
Medlem
Lyzzas avatar
https://www.amazon.com/Hi-Again-Musi.../dp/B073YLT451 Va???
2019-10-05, 02:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Hans blogg eller vad det heter finns inte kvar för han hade inte råd/ vett/ tid att betala avgiften.

I den stod det allt som han fått för sig ända sedan han jobbade på skolan. Många utläggningar om det projekt som kom till hans skola för att utbilda elever och lärare i hälsa.

Han försökte, efter genomgången utbildning att erbjuda företagare och anställda på Gotland att delta i utbildning som han själv skulle hålla i. Ingen var sugen så det blev inget. Verkar som han var ökänd redan då.

Någon större vänkrets verkar han inte haft. Han var påstridig och lite av en samhällshaverist redan då. Klagade på allt som inte var som han själv tyckte. Skulle ändra på mycket. Mulleskolan, tennisregler ja det var mycket han högljutt uttalade sig om.

Skrev brev till Drottning Silvia med flera som han såg i tidningarna. Politiker, idrottsstjärnor osv. fick brev om hans fantastiska syn på världen. De skulle hjälpa honom att fixa triber och en massa annat.
Det var innan alla blev trannis.

Familjen ville inte vara med på hans resa så han skiljde sig. De ville inte bo i tält och ha sexpartys.
Odla saker och det skulle inte finnas skolor, folk skull kunna allt ändå.

Har för mig att första inlägget var från 2008. Rätta mig om jag har fel.
Så länge har det alltså pågått. Galenskapen.

Hans mor lämnade familjen för att det blivit fel i huvudet på Lennarts pappa, man kan undra vad? Det verkar ha satt många spår i huvudet på honom. Redan på gymnasiet (eller högskolan) blev han föremål för inkallning av skolledningen för att ha blivit helt tokig då det blev slut med en tjej, (elev?) . Verkar ha varit lite åt stalkinghållet redan där. Han verkar ha en väldigt skev syn på kvinnor, sex och vad som är acceptabelt av samhället.

Ja det vara lite av vad jag kommer på just nu. En miljon saker han sagt och gjort så detta är en piss i Nilen.
Jo han var en mycket sjuk man. Jag hoppas han lever ff.
2019-10-05, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Sagan om Lennart började med ett Youtubeklipp, inspelat en sommardag i bar överkropp i trädgården till den lilla lägenhet som Lennart bodde i efter att han börjat bli så pass konstig i vardagen att hans fru lämnade honom. Han mor skänkte honom pengar och han kunde köpa en liten lägenhet. Där startade hans uppladdningar på Youtube, först på engelska, därav "hi again" och "bye again". Syftet var från början att skaffa sig sex genom att "möta kvinnor" via sin kanal. Han spelade in sliskiga videos i sitt badrum, smekte sig över kroppen och runkade under en period i cam på sajten Cam4. Här borde han ha märkt att något inte stod rätt till. Framförallt när han i webcam körde upp en golvklubba i pastejköket och flinade förföriskt mot kameran. Under den här perioden blev han även inkallad till psykiatriska mottagningen på Gotland. Frun låg bakom. Hon oroade sig. Lennart slog ifrån sig. " - Det är inget fel på mig". Man röntgade hjärnan. Resultatet påstods vara bra.

Vid den här tiden har han dessutom börjat svamla om behovet av ett nytt system. Han har redan haft kontakt med utomjordingar som kommunicerat med honom genom blubb-blubb-ljud i hans dator och morsekodsblinkningar i hans golvlampa. Aliens hade även brutit sig in hans bostad och stulit saker, bland annat ett busskort och hans kontrakt på bostaden.

Det var efter detta som allting eskalerade. Han fick ett infall och sålde sin lägenhet till kraftigt underpris, la alla pengarna för affären på sitt bankkonto och lät betalkortet glöda. Bland annat fick han för sig att han skulle bo i husvagn, så en sådan inskaffades. Han hade emellertid inte bil och det var ju ett problem så en sådan inköptes via Blocket. En Mercedes. Utan dragkrok. När han insåg den lilla malören försökte han köpa en dragkrok och en hylsnyckelsats på Mekonomen. Han blev utskrattad, både av killen i kassan och av folket på hans Youtubekanal. Även här borde han ha stannat upp och funderat över hur en utbildad lärare på Gotland kunde gå från hus och fru och barn och arbete till att köpa en skrotig husvagn att bo i på en campingplats.

Affären med husvagnen rann ut i sanden. Den stod och möglade på en campingplats och senare magasinerad i något industriområde. Under tiden åkte Lennart runt i sin Mercedes för att onanera, basta, träna på gym och äta gott. Han hade även börjat få upp ögonen för "den andra fjädern", vilket först var den ryska sjuksköterskan O. och sedan även den drygt tjugoåriga gymnasietjejen S. Han skickade handskrivna brev fyllda av snusk och skamliga förslag, han ringde och han dök upp hemma hos kvinnorna. Polis kontaktades och kontaktförbud utfärdades. Även här borde Lennart ha funderat om rimligheten i en relation mellan en 54-årig man och en tjugoårig kvinna, framförallt när han åker på stryk av tjejens far och bror när Lennart vid ett tillfälle smyger i buskarna hemma hos S.

Nu hade Lennart fått blodad tand. Han skulle bli politiker. Han startade åtminstone i fantasin partiet Manligt Initiativ som skulle verka för att vi skulle bo mer i triber och styras av ett matriarkat och att män skulle erbjuda camsex till sugna kvinnor, fast på kvinnans villkor. Hennes njutning ska styra. Han författade ett svamligt partiprogram, tog på sig sandaler och hatt, plockade fram sin gamla cykel och sitt hobbytält och spenderade nästkommande månader på vägarna. Målet var att starta en folkrörelse och avsluta turnén på politikerveckan i Almedalen. Han cyklade från Visby till Malmö och tillbaka igen under sommardagarna. På kvällarna onanerade han i sitt tält, öste upp videor på sitt Youtubekonto och vräkte i sig pizza och starköl på diverse olika landsortspizzerior. Pengarna rann genom fingrarna. Återigen, stannade Lennart upp och funderade på hur en gift och stadgad gymnasielärare från Visby under loppet av ett år hamnade i ett enmanstält i Skåne med kuken i näven? Icke. Nya djärva planer smeds.

Bilen fanns kvar så efter den misslyckade tältrunkturnén gav han sig åter ut på vägarna, denna gång i bil. Målet var att "träffa ungdomar", alltså limma på småtjejer. Resan slutade i Vretstorp där ett antal lokala förmågor spöade upp honom och demolerade hans bil. Han sprang som en hare genom skogen och tuppade av i något skyddsrum under natten, innan han på morgonen kvicknade till och polisanmälde. När nu den här senaste resan förlöpte så illa kände Lennart att han skulle unna sig en stunds rekreation och bad som tröst. Han tog sig därför till Djupadalsbadet utanför Kumla. Här väckte han genast uppmärksamhet genom att flåsa och stirra på kvinnor och onanera i bastun. Han la även ut bilder på pillefjetten på nätet och skickade oönskade runkfilmer till bland andra S. Detta blev han sedan dömd för. Men dagen var inte slut där. En uppretad fritidschef fick syn på hans snuskerier och klippte till honom. Filmklippet hamnar på tuben och sedan är det tyst i tre dagar. Under den här perioden har en mörbultad Lennart åter sökt sig till Göteborg, åkt hem till S för att stå och stirra i buskarna utanför hennes hus och återigen åkt på smörj. Polis, övernattning i poliscell och utvisning från staden. En moloken medelålders man med blåklockor runt ögonen filmar sig själv när han väntar på bussen till Stockholm. Återigen, en gift och stadgad man rör sig under loppet av ett år från villaliv med familjen till att runka i tält och slåss med främlingar, insmord i pizzaflott och med båda ögonen inramade av blåklockor. Läge att självrannsaka?

Och då har vi bara kommit till augusti 2017. Det återstår ett helt år av galenskaper där en allt mer utmärglad Lennart flyr hem till sin 85-åriga mamma, kallbadar fem gånger om dagen, Wim Hoff-andas, dricker sitt eget urin och dansar naken i tantens kök när han poppar popcorn. Och när han inte runkar och dricker kiss klär han sig i kvinnokläder och stjäl sin mammas smink. Men där är vi inte ännu. Det återstår ännu ett år av galenskap innan polisen kommer hem och hämtar honom med tvångströja och i sällskap av en läkare för vidare befordran till mentalanstalten.

Det fanns två miljoner tillfällen när Lennart kunde ha stannat upp, reflekterat, reagerat, bara sett sig själv i spegeln. Står man där med fläskläpp och blåtira efter att ha spenderat hela sommaren med att göra sig själv till åtlöje inför hela Norden, har man inte då ett ansvar att stanna upp och andas en smula och reflektera över vart man är på väg? Psykosen slog inte till dag ett. Det var en lång startsträcka på ett par års tid mellan golfklubban i rumpan på Cam4 och nakenstretching med fullt stånd på mammas lägenhetsbalkong. Det var två år mellan svullandet på pizzeriorna och vattenfastan. Det var två år mellan att hans värdepapper stals av utomjordingar och hans insikt att han var den näste Buddha reinkarnerad och började kalla sig själv Lord Maitreya. Naturligtvis förstår jag att Lennart, skvatt galen som han var sommaren 2018, var helt oförmögen att förstå sin egen problematik. Men sommaren 2017? 2016? Skilsmässan från frun kom ju inte direkt out of the blue. Sparken från jobbet. Barnen som inte ville ha kontakt med honom. Allt detta är väckarklockor för i stort sett alla människor.

Jag menar att Lennart bär det största ansvaret själv. Visst kunde psykvården agerat snabbare men vill vi ha ett samhälle där psykvården agerar direkt när någon är lite annorlunda? De som bär allra minst ansvar är trollen på Youtube och Flashback. Tvärtom var det ju folk härifrån, framförallt Lyzza tror jag, som satte igång med orosanmälningar och därigenom startade den tunga vårdmaskinen. Det var ju trollen som till slut fick stopp på vansinnet som Lennart skapat och eskalerat.

Att det skulle sluta såhär var givet. Det spekulerades här på forumet redan när sjukvården hämtade honom att han kunde vara kapabel att ta livet av sig om han tillfrisknade såpass att han började inse vad han ställt till med. Det dröjde emellertid mycket längre än vad jag själv trodde att det skulle göra. Och han verkar inte ha tillfrisknat. Även i sista videon ligger han i sängen och svamlar om behovet av ett nytt system under sin alien-lampa. Det är oundvikligt att det skulle sluta såhär.

Författaren till detta inlägg refererar till normalsvensken Arne Andersson som varje morgon inspekterar att väggarna inte rört sig och med ett belåtet leende därefter slår på P1 för ekonominyheter innan morgonduschen. Väl i morgonduschen funderar Arne som vanligt igen på jobbet och om man kanske borde vikta w4 parametern bättre i företagets nya aisystem samtidigt som han drömmer om vilken prestation det skulle bli och hur mycket hans lön på 60 skulle lyfta till 80 direkt. Till skillnad från Lennart onanerar inte Arne publikt. På storbildsteven när Arnes frun inte är hemma spelas analsexfilmer som Arne verkligen gillar. Efter duschen sätter Arne på kostymen och slipsen och skor och pussar sina nära och kära och åker till sitt jobb vars utsläpp av koldioxid hundra år senare blev slutet för Arne Anderssonss utsläpp ...
Senast redigerad av luckybuddhaluke 2019-10-05 kl. 07:32.
2019-10-05, 07:45
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Lennart Bladh finns inte längre med i Ratsit.

Ni vet vad det betyder.
2019-10-05, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Lennart Bladh finns inte längre med i Ratsit.

Ni vet vad det betyder.

Men helvete vad tragiskt.

Han finns kvar på sidor som Mr.Koll, merinfo etc men Ratsit är kanske den som uppdateras först.

Sjukt egentligen, om det är så att det rör sig om suicid, att det är efter han kommit in i vårdsystemet som han tar livet av sig. Går ju bara att spekulera i hur det hade gått om han fått köra på sitt eget race, såklart, men ändå.

Stackars hans ex-familj.
2019-10-05, 08:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Man kan även tänka sig en "allmän systemkollaps", då han inte levt helt hälsosamt de sista(?) åren: hypomani/mani i flera år, socialt marginaliserad, relativt fattig, hot/våld/rättsprocesser och stress, depression (?), kraftig avmagring, uttorkning (?), medicinering intramuskulärt etc.

Vi får se vad vi får veta, men suicid rimmar inte riktigt väl med den Lennart jag "känner". Kanske, om medicinen fått riktigt fäste och han greppat vad han ställt till med. Tragiskt, för så himla hemska grejer rör det sig inte om (vad vi vet) så hade han haft ork och initiativförmåga hade han kunnat ligga lågt och börjat ett nytt liv i någon liten bruksort eller utomlands...

Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2019-10-05 kl. 09:19.
2019-10-05, 09:13
Medlem
Hur dog han? Självmord? När kommer mer info?

RIP Lennart Bladh, du var ljuset i mitt liv under Tour de Runk.
2019-10-05, 09:40
Medlem
KapatKontos avatar
Om han faktiskt skulle vara död så undrar jag vad det är för mongon some oneline:ar "Lennart är död" utan att ge ut mer bakgrund och info, vilket de uppenbarligen sitter på. Skriv ordentligt eller skriv inte alls.

Än så länge är det bara den borttagna ratsitprofilen som är lite oroväckande. Tycker inte att det räcker hela vägen till en "officiell" dödsförklaring precis.

Den som lever får se!
2019-10-05, 09:43
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Fan det verkar stämma då ändå. Den där dödsannonsen var kanske inte vår Lennarts (men jag lutar väl åt det nu iallafall) men han verkar borta om uppgifterna stämmer. (långt ifrån första dödsbudet ang Lennart också för delen)

Men det verkar ju faktiskt som det ÄR vår Lennart iaf.
Sorgligt slut, Men på något sätt är man lite lättad att han dog under vård iallafall.
Vila i Frid, Ärofulle Lord med tröja.

Tror inte heller på självmord. Tippar på konsekvenser av hans kosthållning, Det måste vara lite chockartat att gå från någorlunda sunt gymnasielärarkos till batterivatten och två strimlade morötter till maträtt i ett år + .

Edit: Ja vi har blivit trollade i tråden förr ang Lennarts död. Vi har gått på det några gånger innan så avvakta ytterligare kanske. Nu är det försent för mig så jag får stå här i skamvrån om jag blivit LENNARTTROLLAD ännu en gång men men...den här gången känns det mer trovärdigt (tänker fortfarande att dödsannonsen faktiskt VAR hans)
Senast redigerad av GROKNAK.Ankbonden 2019-10-05 kl. 09:46.
2019-10-05, 10:04
Bannlyst
Baj ögän, gamle vän.

Att han har försvunnit från ratsig säger mig att det är the real deal den här gången. Folk försvinner inte därifrån hur som helst.

Tragiskt liv, väl beskrivet ovan av Arbetsskygg.

Du fick en hel jävla hög med losers att släppa allt för att följa din jotob, och den här skvallerkanalen jag skriver i nu. Vi kanske fick ett bätte liv på det viset, du fick det inte.

Du var ett unikum.

Du hade humor, du hade roligt, trots dina vanföreställningar. Det är ovanligt, i vanliga fall får man mycket ångest i samband med psykoser.

Jag hoppades in i det sista på en tillfriskning.

Nu kanske både Lennart och hans omgivning får frid.
Senast redigerad av Lennart-Bladh 2019-10-05 kl. 10:07.
2019-10-05, 10:16
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Kan inte tänka mig att han begått självmord. Det är han alldeles för egenkär för att göra. Möjligt att han reagerat på medicinen eller drabbats av annan ohälsa.

Abilify, om han tar det, verkar inget vidare.

https://www.fass.se/LIF/product?nplId=20040607006245

"blodproppar, eller blodpropp i släkten, eftersom man har sett ett samband mellan antipsykotiska läkemedel och bildning av blodproppar"

Du såg inte denna biverkning:

"plötslig oförklarlig död".

Det är alltså inte för att de är så jävla bra som denna typ av mediciner används. Vi har helt enkelt inte hittat något som fungerar lika bra mot psykoser.

Men jag tror ändå att Lennart ledsnade på att vara så sänkt, och inte såg någon utväg ur det. Det var obehagligt att se utifrån, och hur hemskt ska det inte då varit att ha levt i det i mer än ett år och tänka att så här ska det forsätta i många år till.

Vila i frid Lennart.
2019-10-05, 10:37
Det stämmer nog dessvärre att Lennart vikt in årorna. I torsdags fanns han med på ratsit, skriven i Älvsjö, nu är han borta från ratsit. Väldigt tråkigt att det skulle sluta så här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in