För två veckor sedan verkade han må bra i alla fall. Han berättar vad han gör om dagarna. Ligger inte enbart i sängen.
https://youtu.be/Cjo02MPOuc0?t=342
Jafar Ballebanga
för 2 veckor sedan
Har du fortarande kontakt med mantisarna?
1
Lennart Bladh Community
för 2 veckor sedan
Nej. De har slutat kontakta mig
5
Pala Esnok
för 2 veckor sedan
@Lennart Bladh Community Men dom är verkliga väsen el?... Fatta att det var snorungar som gjorde dig till åtlöje för att skratta åt dig på din bekostnad.
(Inget svar från Lennart på det. )
banan ve
för 2 veckor sedan
Du dricker ju bara batterivatten. Haha.
2
Lennart Bladh Community
för 2 veckor sedan
Nej, har slutat med det
deadpoetoftheyear
för 2 veckor sedan
Hej Lennart! Kul att se dig. Glad också att du engagerar dig i miljön och hur vi kan fungera som människor här på jorden. Vanliga människor och naturen skulle tjäna på att vi producerade ganska mycket mat själva i byar eller liknande. Men grejen är att det skulle inte bli vinst ner i någons ficka, och då kommer det framställas som dumt att leva så. För det skulle inte vara populärt om folk började äta mat som kommit utan mellanhänder. De rika vill bli rikare och då måste matproduktionen ligga hos företag, inte hos konsumenterna. De rika har stort inflytande och verkar inte bry sig att de själva också blir offer när jorden börjar må för dåligt. Jag tror inte på att skapa ett nytt system för hela landet utan jag tror att de som är beredda att bo i ekobyar får fixa det själva och ställa sig lite utanför det vanliga samhället. Sedan kanske andra tycker att det är en bra idé och gör likadant. Så vi kan börja här och nu utan något nytt system. Det finns folk som äger gamla ägor som bjuder in andra men folk verkar ha svårt att vilja vara med och bygga upp. Många av dessa fastigheter är i dåligt skick och folk verkar inte tycka om att jobba. Många är pessimistiska och tror att det inte kommer att funka. Men tänk att jobba hårt för att bygga upp och sedan kanske odla 75 % av all sin mat i byn. Då behöver man inte mycket pengar för att klara sig. Men samhället har tutat i folk att så kan man ju inte bo! Så om man vill bo så kommer man anses vara en tönt av andra. Men det är väldigt tillfredsställande att se sin egen mat växa. Man blir stark av att se de direkta sambanden med naturen istället för att köpa allt i en affär. Alla ni som tycker detta är töntigt, köp en chiliplanta och vårda den. Bara detta lilla kommer trigga igång något djupt inom er och ni kommer känna er glada bara över en liten växt.
2
Lennart Bladh Community
för 2 veckor sedan
Tack för detta. Systemskifte kallar jag det. Då de kapitalistiska krafterna är borta. Och visst går det att börja redan nu. Det finns många exempel därute. "Anastasia Eko byar" ser jag som de mest lovande. Men det kan finnas annat givetvis oxå.
Så typiskt svar från Lennart "Men det kan finnas annat givetvis oxå." Han garderade sig alltid för att det kunde finnas mer än han visste just då.
Har någon sparat ner de senaste filmerna till arkivet? Om han lämnat jordelivet så blir det inte fler filmer och denna sista visar ju att han verkar/de må bra efter omständigheterna. En liten tröst i alla fall.
Den där dödsannonsen som någon såg var tog den vägen? Hittar ingen någonstans när jag sökt.
Här står han fortfarande kvar. Kan tänka mig att det tar tid att ändra på alla ställen som uppgifterna kan förekomma.
https://mrkoll.se/person/Mats-Lennar...aQsqqkDYuquerA