2018-09-10, 15:03
Medlem
FreudianSlipperss avatar
Ny video, Psykotisk kan väl vara hänt : https://www.youtube.com/watch?v=UD0o...x8BNSoKK21%3A6
2018-09-10, 15:19
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag har frågat förr vad alternativet skulle vara. Är vi skyldiga att ordna ett boende och inkomst åt honom helt utan motprestation?
Att slänga ut honom på gatan känns inte direkt modernt humanistiskt.

Det finns gott om dårar som tror på liknande dumheter utan att bli inspärrade för de klarar av att sköta sin ekonomi och begår inte brott.

Ytterst handlar det om politisk syn på hur samhället ska hantera avvikare. När man la ner mentalsjukhusen under 60- och 70-talen var det för att man inte trodde på den lösningen. Folk med vanföreställningar ex v skulle leva I samhället så långt det gick.
Oavsett om man klarade sin ekonomi eller inte (viket få gör). Och oavsett om man gör sig skyldig till småbrottslighet.

Innan dess skulle Bladh vara boende på mentalsjukhus. Efter det. Ej.
Tvångsintagningen av Bladh är hur som helst ett märkligt övergrepp, som inte borde skett. Detta med reservation för att jag inte tagit del av all information. Men väl av domen.
2018-09-10, 15:35
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ytterst handlar det om politisk syn på hur samhället ska hantera avvikare. När man la ner mentalsjukhusen under 60- och 70-talen var det för att man inte trodde på den lösningen. Folk med vanföreställningar ex v skulle leva I samhället så långt det gick.
Oavsett om man klarade sin ekonomi eller inte (viket få gör). Och oavsett om man gör sig skyldig till småbrottslighet.

Innan dess skulle Bladh vara boende på mentalsjukhus. Efter det. Ej.
Tvångsintagningen av Bladh är hur som helst ett märkligt övergrepp, som inte borde skett. Detta med reservation för att jag inte tagit del av all information. Men väl av domen.

När han inser allt han ställt till för sig under senaste åren: https://www.google.com/search?q=noos...1h7zBqUUnWBdM:
2018-09-10, 15:55
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreudianSlippers
Ny video, Psykotisk kan väl vara hänt : https://www.youtube.com/watch?v=UD0o...x8BNSoKK21%3A6
Storslaget. Äntligen faktisk sjukdomsinsikt. Det kommer nog gå bra för karln. Pratar ju om att han skulle vilja jobba eller något framöver och spekulerar i vad som är tänkbart etc. Kul att han kommer tillbaka på banan.

Den stora frågan är dock om Lenny övervunnit systemet eller systemet Lenny..?
2018-09-10, 16:01
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Exakt därför LB just nu bor på ett referensboende och inte är inlåst på ett anstaltsliknande sjukhus.
Igen, vad vore det humana alternativet?
2018-09-10, 16:56
Medlem
Fan vad skönt att se att han tillfrisknar! Snart är han nog tillbaks på banan!
2018-09-10, 17:12
Medlem
sparvsylts avatar
Om Lennart lyckas tillfriskna nu, vilket det för tillfället verkar som, så skulle han säkerligen vara en väldigt intressant föreläsare, för psykologstudenter eller liknande. Detta skulle ju också kunna inbringa lite pengar till återuppbyggandet av herrns ekonomi, han har ju en del betalningsanmärkningar och kostnader hos Kronofogden. Vad tror ni? Något annat jobb med skälig betalning kan nog bli svårt att få för en kändis som Lennart.

mvh sparvsylt
2018-09-10, 20:03
Medlem
Jofs avatar
Fantastiskt. Verkar snudda vid insikten att han fantiserat mycket. haft/har psykos m.a.o.
DET blir en nya oväntad vända på tråden!
Jag hade aldrig trott på en sådan vändning, ,måste jag säga. Tror inte än.
2018-09-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreudianSlippers
Oerhört glädjande vändning. Hoppas stöd finns för honom när insikterna blir större, särskilt vad gäller sönernas lidande.
2018-09-10, 20:49
Medlem
Har han själv avaktiverat kommentarer på youtube eller är det något YT gjort?? Ett till alternativ är att jag gjort något fel, därför jag frågar här :-)
2018-09-10, 20:50
Medlem
CtrlAltCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Har han själv avaktiverat kommentarer på youtube eller är det något YT gjort?? Ett till alternativ är att jag gjort något fel, därför jag frågar här :-)

Kommentarsfälten på hans senaste två videos funkar i alla fall härifrån.
2018-09-10, 20:54
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Fantastiskt. Verkar snudda vid insikten att han fantiserat mycket. haft/har psykos m.a.o.
DET blir en nya oväntad vända på tråden!
Jag hade aldrig trott på en sådan vändning, ,måste jag säga. Tror inte än.

Helt förbluffad. Det vore ju helt idealiskt om han kunde sluta tro på lemurianer och konspirationsteorier, men ändå uppskatta människor som är annorlunda och fortfarande stötta de som har egna intressen och talanger. De positiva sakerna under turnén var när han intervjuade folk som hade ett starkt intresse av något som de gjorde bra. Han var glad att se människor som hamnat rätt i livet på så vis och det är jag också. Hoppas att han hamnar rätt själv nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in