2019-10-04, 18:36
Medlem
Har åklagaren överklagat än? Domen gick ju mot honom eller kanske inte. Han hade ju bäddat för frikännande dom.

Och som påminnelse för alla. Det var aldrig ett skarpt läge i verkligheten. Bara i upphetsade polisers huvud. De struntade i att lyssna på pappan, vidta åtgärder för att säkra downien. I stället sköt de stackarn. Om våra poliser blandar ihop en kortväxt downie med en vuxen karl, då är vi illa ute.
Citera
2019-10-04, 18:38
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Har man utbildning som säger att det inte är hot att få vapen riktat mot sig, då har man i Sanning en utbildning som är unik, dock inte särskilt användbar i skarpa situationer, omskolning till diskare eller "besticksorterare"... Sådana jobb som kåkfarare endast brukar kunna få är nog lämpligare.

Dom enda skarpa erfarenheter du har är från dom på kåken, toaletten vid ev dålig mage, samt dom otaliga gånger du hamnat i fyllecell. Försök inte lura någon något annat.
Ja och att läsa i krigsarkivet med om man har tillgång till de handlingarna vill säga.
Där finns färska uppgifter om man har erfarenhet och har deltagit i skarpa situationer alltså inte på toaletten på någon kåk utan i verkligheten på främmande mark. Samtliga krigsdagböcker finns bevarade för historien så det behöver du inte oroa dig för så visst kan jag verifiera mina erfarenheter om jag vill det betivla inte det. Till skillnad från dig som verkar helt bindgalen för att försvara tre dårar som inte vet när och hur man använder sitt tjänstevapen.
När man drar vapen skjuter man för att försätta fienden ur stridbart skick, verkligen inte för att döda i varje situation och verkligen inte Erik med ett leksaksvapen. Man har inte rätt till det som polis man får inte döda någon i en sådan situation oavsett utgången i rättegången och eventuellt nästa instans heller med liknande utgång det är fel och det är endast ett spel för galleriet. Om jag hade haft befälsrätt över dårarna hade jag förmodligen använt tre patroner till att få bort problemet på grund av att de är en risk för folk i deras närhet och för andra i deras grupp grupper anhöriga mm mm.
Du är enbart en bitter incel som inte får komma till med en kvinna, enkelt.
Citera
2019-10-04, 18:39
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Låter man bli att hota eller angripa polisen är risken i princip obefintlig. Uppenbarligen är våra förortsgäng åtminstone något snäpp klokare än trådens mupp eftersom de inte försöker leka krig med poliser.
Dem har ju anledning till det också. Leksakspistoler är inte deras grej, dem måste tänka sig för.
Citera
2019-10-04, 18:45
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Vi får hoppas att domstolens beslut innebär slutet på denna tragiska historia. Poliserna frias, vilket innebär att dom har gjort sitt jobb på ett sätt som inte strider mot någon lag. Hoppas att inte någon får för sig att överklaga eller att åtala någon annan för brott. Skall man se rent objektivt på händelsen så borde både fadern och den person som kallade på polis ha minst lika stort ansvar för att Erics rymning fick ett så tragiskt slut. En 3-åring skall inte kunna komma ut ensam i sommarnatten och man skall inte larma om en beväpnad man om man inte är helt säker.

Klart att man ska göra. Vittnet gjorde sin medborgerliga plikt och ska inte klandras.
Citera
2019-10-04, 19:17
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Ja och att läsa i krigsarkivet med om man har tillgång till de handlingarna vill säga.
Där finns färska uppgifter om man har erfarenhet och har deltagit i skarpa situationer alltså inte på toaletten på någon kåk utan i verkligheten på främmande mark. Samtliga krigsdagböcker finns bevarade för historien så det behöver du inte oroa dig för så visst kan jag verifiera mina erfarenheter om jag vill det betivla inte det. Till skillnad från dig som verkar helt bindgalen för att försvara tre dårar som inte vet när och hur man använder sitt tjänstevapen.
När man drar vapen skjuter man för att försätta fienden ur stridbart skick, verkligen inte för att döda i varje situation och verkligen inte Erik med ett leksaksvapen. Man har inte rätt till det som polis man får inte döda någon i en sådan situation oavsett utgången i rättegången och eventuellt nästa instans heller med liknande utgång det är fel och det är endast ett spel för galleriet. Om jag hade haft befälsrätt över dårarna hade jag förmodligen använt tre patroner till att få bort problemet på grund av att de är en risk för folk i deras närhet och för andra i deras grupp grupper anhöriga mm mm.
Du är enbart en bitter incel som inte får komma till med en kvinna, enkelt.
Du verkar ju vara en fantastisk bra person som vet hur sånt här ska gå till. Varför inte försöka komma in på polishögskolan och sen ta över där. Då kanske vi kan får världens bästa polis! Sverige behöver nån sån som dig för att slippa polismisstag! Gör din plikt!
Jag älskar det där sista där du själv hade avlivat de 3 poliserna på plats! Jävlar vilken hjälte du verkar vara.
Jag litar på dina ord där du säger att de kommer att dömas i nästa instans. Du verkar ju oövervinnlig!
Vi behöver fler superhjältar som dig!
Senast redigerad av Innerfittefett 2019-10-04 kl. 19:20.
Citera
2019-10-04, 19:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Finns flera i tråden som hävdar motsatsen och som har vapenvana, alla är inte ämnade för att vara poliser i yttre tjänst.. Dessa är ett levande bevis på det... Jag har skjutit mycket både i lumpen och på klubb... Så förstår inte riktigt ditt argument...
Antingen ljuger du eller så har du skjutit med ett magiskt vapen.
Citera
2019-10-04, 19:49
Medlem
enargens avatar
Släpp skiten.
Springer runt med något som uppfattas som ett skarpladdat vapen.

Nu finns de tester så vi slipper dessa på våra gator.
Citera
2019-10-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Antingen ljuger du eller så har du skjutit med ett magiskt vapen.

Vad en blekfet redneck tror eller inte bekommer mig inte ett jota.. Fortsätt tro att alla ljuger, det man tror om andra är signifikant med hur man själv är!!!
Citera
2019-10-04, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Du har aldrig varit i en skarp situation bara att erkänna det incel grabben.
Om du hade varit med om att bli beskjuten eller att någon några dragit vapen mot dig mm osv så hade du varit betydligt mer ödmjuk i din inställning till vad Erik drabbades av nämligen skjutkåta obildade idioter som kallas poliser.
Svensk polis är inte kompetenta till att hantera skarpa vapen.
Du är verkligen inte rätt person till att föra fram och torgföra åsikter som kräver betydligt mer kött på benen än du någonsin kommer att äga.
Sök stöd och hjälp för dina incel problem innan det är för sent. Du är verkligen illa ute och börjar närma dig gränsen. Lika lätta att plocka som annan fallfrukt så att säga inceln.

Kan inte farbror vara så vänlig att tala om vad farbror gör då han får vapen riktat mot sig(och inte kan ta skydd) , och sluta komma med div ovidkommande svammel om krighistoria?

Eller har farbror (som jag misstänker) startat helgfyllan allraredan så vi får se ett ytterligare i raden av, knappt läsbara, deliriuminlägg där du bluddrar om din fantastiska militära utbildning och där argument och fakta lyser med sin frånvaro

Precis, ödmjukhet, har man någon gång ens upplevt något som kan liknas vid en skarp situation av detta slag så förstår man vad Eric utsatte poliserna för, och varför INGEN med en en tillstymmelse till kunskap om vapen och självskydd skjuter på annat än bålen i sådana lägen, och varför denna dom bara kubde sluta på ett sätt

Klart polisen är värdelös, på allt, i dina ögon,, du är ju en gammal kåkfarare, och det är ju inte jag

Ta det lugnt explorervodkan nu ikväll farbror.
Citera
2019-10-04, 20:07
Bannlyst
Citat:
Antalet missar och deras stress har varit huvudpunkten hela tiden,

Nej pajasPelle, huvudpunkten rörde dom två träffarna i "ryggen, och som snarare visade sig vara i sidan nera, det framgick med all önskvärd tydlighet på presskonferensen igår att 23 av 25 avfyra de skott var befogade även från åklagarens sida

Citat:
Sen har flera vapenkunniga bekräftat att det inte skulle missa 20 skott så Greta som steker våfflor riskerar att träffas...Håll dig till sexforumet istället!!

Jamenvisst, alla dom där vapenkunniga som det kryllar av på internet, men som man aldrig ser till i verkligheten
Citera
2019-10-04, 20:11
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, avrenondska har en saftig bokstavsdiagnos i bagaget och är en störd människa.

För övrigt tippar jag på att asen som skör killen fått ett massivt internt stöd. Polisen är lite som en sekt, eller slutet ordenssällskap, där alla former av kritik ses som angrepp på den egna gruppen. I deras paranoida bubbla av fientlighet och sammanhållning är poliserna som sköt numera hjältar.

Avrenondska kan verka burdus i sin framfart men han har helt rätt i det han skriver. Försök att ta in det istället för att spy galla och kalla folk för störda.
Citera
2019-10-04, 20:16
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Vad en blekfet redneck tror eller inte bekommer mig inte ett jota.. Fortsätt tro att alla ljuger, det man tror om andra är signifikant med hur man själv är!!!
Kära lilla vän, det är svårt att träffa ett mål på det avståndet i mörker, i synnerhet i den situationen. Inte ens en Olympisk guldmedaljör hade tyckt att det var en bagatell.

Du vet absolut inte vad du pratar om, du är även en äkta pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in