Citat:
Att ha varit med om skarpa situationer är ju en fördel om man skall diskutera denna typ av ärenden på allvar och inte bara tycka som du gör.Aha, jag förstår.
Men" dina vetenskapliga påståenden" utan källor, att det är möjligt att på millisekunder och på 20 m avstånd kunna se skillnad på ett riktigt vapen och en fullt verklighetstrogen replika är en sanning som ej kan ifrågasättas, för du gjorde ju minsann lumpen i början på 80 talet (som latrintömmare eller nått får man förmoda).
Att poliser inte skall behöva gå fram till någon och granska vapen som riktas mot dom, för att sådana som du kan känna dig kränkt för att gärningsmannens begåvningsnivå till äventyrs är i paritet med din (då du inte heller förstår det olämpliga och rent livsfarliga i att peka på folk med saker som liknar vapen) , är ingen åsikt jag är direkt ensam om. Den stöds inte bara av allmänheten, utan också utav svensk lagstiftning, det som kallas nödvärn.
Inte en enda polis jag träffat skäms, inte en enda polis håller med dig. Idag firas den friande domen, iaf här på detta lokalpolisområde(som är en utav dom större).
Dyk förbi vetja, kanske får du en bit tårta och en kopp kaffe.
Frågor på det?
Men" dina vetenskapliga påståenden" utan källor, att det är möjligt att på millisekunder och på 20 m avstånd kunna se skillnad på ett riktigt vapen och en fullt verklighetstrogen replika är en sanning som ej kan ifrågasättas, för du gjorde ju minsann lumpen i början på 80 talet (som latrintömmare eller nått får man förmoda).
Att poliser inte skall behöva gå fram till någon och granska vapen som riktas mot dom, för att sådana som du kan känna dig kränkt för att gärningsmannens begåvningsnivå till äventyrs är i paritet med din (då du inte heller förstår det olämpliga och rent livsfarliga i att peka på folk med saker som liknar vapen) , är ingen åsikt jag är direkt ensam om. Den stöds inte bara av allmänheten, utan också utav svensk lagstiftning, det som kallas nödvärn.
Inte en enda polis jag träffat skäms, inte en enda polis håller med dig. Idag firas den friande domen, iaf här på detta lokalpolisområde(som är en utav dom större).
Dyk förbi vetja, kanske får du en bit tårta och en kopp kaffe.
Frågor på det?
Att du är en låtsas polis som Pappi Raul förstår alla utom du själv.
Även om man blir utsatt för att någon några siktar riktar äkta skarpladdade vapen mot en finns det ingen absolut regel inom polisen eller för den del militären att man automatiskt drar och avfyrar sitt eget vapen och till och med tömmer magasinet. Det tyder på att man inte kan avläsa digniteten allvaret i vad som pågår och då är man klart olämplig i att vara polis där man hamnar i skarpa situationer förr eller senare, vilket Svenska soldater med gör om dom är i utländsk tjänst och inte bara har gjort lumpen vilket jag betvivlar att du gjort möjligen i så fall som latrindykar aspirant på något inf reg.