2019-10-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Nej huvudpunkten har varit huruvida de två träffarna i ryggen varit självförsvar eller ej.
Åklagaren har ALDRIG anfört huruvida det varit rimligt att avlossa 25 skott eller att skjuta överhuvudtaget.

Ja men har jag diskuterat om domen var riktig eller ej??? Jag har sagt att nödvärn var lägligt, men har kritiserat deras träffsäkerhet... Om du hade läst vad jag skrivit hade du inte slängt ur dig skit som inte har med min ståndpunkt att göra...
Citera
2019-10-04, 17:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
De var ännu värre nämligen.
Fullständigt galna eldpanik som USA:s soldater i Vietnam de tömde magasinet i panik.
Utan att kolla vad de sköt på eller om de träffade.
Svensk polis är förmodligen bland världens sämsta och har extremt dåligt förtroende hos allmänheten.
I mina ögon skall de ej ha skjutvapen överhuvudtaget.
De som sköt Erik skall fängslas och låsas in på obestämd tid, dock ej i fängelse utan dömas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
25 patroner inne på en sluten gård mot en funtionsnedsatt killle.
Fråga dig själv, vad hade du själv gjort.
Kanske du som jag skulle ha rekognoserat läget till att börja med, för att därefter agera.
Då hade det slutat med att Erik som gillade poliser hade fått sitta i polisbilen för att därefter fått ledsagning hem till pappan.
Ni som sitter och skriver era patetiska inlägg och låtsas försvara Kling och Klang snutarna lägg ned.
Visa respekt för Erik.
Vietnam och rättspsykiatrisk vård?

Du kan omöjligt hängt med i varken tråden eller fallet. Vilken rikspajas du verkar vara.
Citera
2019-10-04, 17:30
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Ja men har jag diskuterat om domen var riktig eller ej??? Jag har sagt att nödvärn var lägligt, men har kritiserat deras träffsäkerhet... Om du hade läst vad jag skrivit hade du inte slängt ur dig skit som inte har med min ståndpunkt att göra...
Men det är skitsvårt att träffa ett rörligt mål på det avståndet, förstå det!
Åk till en skytteklubb själv och pröva att skjuta lite, då kommer du ha ett mer ödmjukt förhållningssätt till hur svårt det är.
Citera
2019-10-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men det är skitsvårt att träffa ett rörligt mål på det avståndet, förstå det!
Åk till en skytteklubb själv och pröva att skjuta lite, då kommer du ha ett mer ödmjukt förhållningssätt till hur svårt det är.

Finns flera i tråden som hävdar motsatsen och som har vapenvana, alla är inte ämnade för att vara poliser i yttre tjänst.. Dessa är ett levande bevis på det... Jag har skjutit mycket både i lumpen och på klubb... Så förstår inte riktigt ditt argument...
Citera
2019-10-04, 17:40
Medlem
Jag ser fram emot att se alla små trafikförseelser gå till rätten.

Ej stannat vid stopplikt (jag trodde bilen stod still)
Fortkörning (jag trodde det var 60 och inte 40).

Satans böter när man råkar göra fel som är ganska obetydligt.

Men råkar man skjuta ihjäl en ds 20 åring med plastvapen så blir man friad om man råkar vara polis.
Citera
2019-10-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Sen har flera vapenkunniga bekräftat att det inte skulle missa 20 skott så Greta som steker våfflor riskerar att träffas...Håll dig till sexforumet istället!!
Vapenkunniga, såna som ligger på en skjutbana mitt på ljusa dan och skjuter på papptavlor med kikarsikte?
Citera
2019-10-04, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vapenkunniga, såna som ligger på en skjutbana mitt på ljusa dan och skjuter på papptavlor med kikarsikte?

Nej, experter på internet, och som just bara existerar på internet och inte i verkligheten
Citera
2019-10-04, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Jag ser fram emot att se alla små trafikförseelser gå till rätten.

Ej stannat vid stopplikt (jag trodde bilen stod still)
Fortkörning (jag trodde det var 60 och inte 40).

Satans böter när man råkar göra fel som är ganska obetydligt.

Men råkar man skjuta ihjäl en ds 20 åring med plastvapen så blir man friad om man råkar vara polis.

Händer hela tiden att poliser åker på sådana förseelser, skillnaden där att det där inte finns någon applicerbar ansvarsfrihetsgrund, vilket det fanns ett skolboksexempel på här. Personen riktade ett vapen mot polisen.
Citera
2019-10-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Känns inte bra att dessa killar och tjejer ska fortsätta patrullera våra gator och torg i en blå uniform. Det kan inte finnas någon frisk människa som tyckte dom gjorde ett bra jobb den dagen.

Majoriteten av dagens poliser jag träffat i nutid är inte alls lämpade som poliser....
Ungefär som att plugga till mekaniker i 3år och du är inte alls intressserad utav att mecka eller ingen erfarenhet av bilar...
Men bara för du pluggat så blir man automatiskt skit duktig och får jobba som det... katastrof eller vad säger du F.G ?
Citera
2019-10-04, 18:22
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Vilken planet kommer du ifrån? Har du läst FUPen? Följt rättegången?
Jo dom blev överrumplade.

Det finns ingen som är nöjd med utgången i detta men de flesta rationella människor inser att det var olyckligt men inget fel från någons sida. Det var ett antal olyckliga omständigheter som gjorde att det blev såhär.
Även Erics mamma har ju förstått detta nu, så det är bara du och några andra fånar kvar här som tror på fullaste allvar att man kan lasta polisen för det inträffade.
Jag påstår att det verkligen inte var så att de tre dårarna tre gringos blev överrumplade , de var däremot extremt obildade och outbildade dårar.
Citera
2019-10-04, 18:28
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Riktar någon vapen mot en agerar man direkt, man tar antingen skydd eller skjuter, begriper man inte varför saknar man nog inte bara all kunskap om dylika situationer utan är av allt att döma lite dum i huvudet också.

Jo polisen är lärd att man skjuter direkt i bålen om någon riktar vapen mot en, om man inte kan ta skydd då(vilket man inte kunde här).

Så enkelt är det.

Begriper man inte digniteten i det allvar som är då någon riktar vapen mot en så skall man hålla sig låååååångt borta från allt som ens liknar vapen och endast ägna sig åt det vapen man har mellan benen

Jodå, men det var tjugo år sedan, jag utbildades dock inte till att vara solskydd åt mina stridskamrater som du verkar ha gjort, om vi nu skulle låtsas att ditt svammel stämner
Du har aldrig varit i en skarp situation bara att erkänna det incel grabben.
Om du hade varit med om att bli beskjuten eller att någon några dragit vapen mot dig mm osv så hade du varit betydligt mer ödmjuk i din inställning till vad Erik drabbades av nämligen skjutkåta obildade idioter som kallas poliser.
Svensk polis är inte kompetenta till att hantera skarpa vapen.
Du är verkligen inte rätt person till att föra fram och torgföra åsikter som kräver betydligt mer kött på benen än du någonsin kommer att äga.
Sök stöd och hjälp för dina incel problem innan det är för sent. Du är verkligen illa ute och börjar närma dig gränsen. Lika lätta att plocka som annan fallfrukt så att säga inceln.
Citera
2019-10-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Jag påstår att det verkligen inte var så att de tre dårarna tre gringos blev överrumplade , de var däremot extremt obildade och outbildade dårar.

Tror många har svårt att se saker i olika perspektiv, det är antingen svart eller vitt... Finns några få som klagar på att de sköt... Sen är vi några andra som klagar på HUR de sköt... Att vissa under averge IQ väljer att tolka det på sitt egna vis är inget vi andra kan lastas för..Olyckliga omständigheter ledde till att det blev som det blev... Däremot att man inte får kritisera deras skytte eller deras agerande i övrigt, det gör oss vanliga dödliga till polishatare, lev med det. Du kan aldrig argumentera med idioter, de vinner alltid!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in