2019-10-04, 14:02
  #745
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Bara för att göra klart vad jag syftade på innan. När polisen säger att de inte fått info som stödjer att en annan fanns i lägenheten, så svarar de på den hypotetiska frågan om de vet om det fanns en annan. De säger inte att de har klarlagt allt.

Det motsvarar att man säger, exempelvis, att man inte fått info om vem gm är. Då säger man såklart inte samtidigt att man redan kollat upp allt info. Man bara säger att den infon inte har uppkommit än.

Du bokstavstolkar, och det har jag märkt att du gör i andra trådar också. Du förstår inte nyanserna.
Citera
2019-10-04, 14:13
  #746
Medlem
Ganonitos avatar
Finns det någon länk till GMs Fb?
Citera
2019-10-04, 14:52
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Men snälla du jag har för fan inte ens Facebook hur skulle jag kunna veta att den du snackar om hade downs? Jag förstår att det är en jobbig insikt du måste kommit till när du märkt att det finns ett forum (flashback) där folk har, mer eller mindre, yttrandefrihet och inte måste behandla dig och alla andra snowflakes med silkensvantar. Men om ni på allvar tror att människor här inne kommer att sluta spekulera, dvs använda sig av sin demokratiska medborgerliga rättighet, för att ni skriver att vi som gör det är både det ena och det andra, ja då har ni tyvärr jävligt fel. När ett barn mördas på detta sättet så kommer det finnas människor som vill kartlägga och outa (sprida bilder och info) om GM. Tycker ni det är så jävla fruktansvärt så föreslår jag att folk slutar ha ihjäl sina barn. Det är ett rätt enkelt sätt att undvika att det pratas om en på flashback. Det är inte alla som lever i en psykos där en våldtäktsman exempelvis har samma 'värde' som en laglydig hårt arbetande medborgare. Det får ni faktiskt ha förståelse för. Ni får göra vad ni vill mer era rättigheter, men vi kommer göra det samma med våra!!
och hur fan kan du påstå dig veta att jag tycker att en våldtäktsman har samma rättigheter som en en laglydig ? Driver du ? För att jag tycker att det är mamman som ska straffas? ( så hårt som bara möjligt .) För finns inga som hellst belägg på att någon annan skulle vara inblandad .
Citera
2019-10-04, 14:55
  #748
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Finns det någon länk till GMs Fb?
Hennes Facebook-konto är raderad. Den togs bort under tisdagen av någon, varför vet jag inte.
Citera
2019-10-04, 17:37
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Hennes Facebook-konto är raderad. Den togs bort under tisdagen av någon, varför vet jag inte.

Där skrevs en massa om händelsen.
Citera
2019-10-04, 17:45
  #750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I häktningsprotokollet har man skrivit att hon skall in på en 4-veckors RPU. Det BORDE innebära att en P7 gjorts. Att det gick fort med häktningen kanske beror på att man hade så mycket på fötterna och att det inte fanns nån anledning att vänta?
Häktningsförhandlingarna skedde inför stängda dörrar, och det finns en sekretessbelagd bilaga i protokollet där det kanske står en del belysande? Tyvärr kommer vi inte åt den. Hoppas det i alla fall framkommer mer än vi fått hittills.


Stod det inte att resultatet av undersökningen ska vara inlämnad inom 4 v? Det är väl först en p7a som ska göras. Eller kan de ha hunnit med det redan?
Citera
2019-10-04, 17:50
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Stod det inte att resultatet av undersökningen ska vara inlämnad inom 4 v? Det är väl först en p7a som ska göras. Eller kan de ha hunnit med det redan?

Det stod att den skall vara inlämnad inom 4 veckor. och "den" borde vara RPUn - dvs den stora sinnesundersökningen.
Ärligt talat blir jag inte klok på vad de skriver i protokollet. De har beslutat om en RPU. RPU är inte P7:a. Sen är det en sekretessbelagd bilaga - där kan det stå att en P7:a är gjord. Eller så står det en del annat i det S-klassade bilagan.

Ärligt: jäkligt luddigt.
Citera
2019-10-04, 18:02
  #752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det stod att den skall vara inlämnad inom 4 veckor. och "den" borde vara RPUn - dvs den stora sinnesundersökningen.
Ärligt talat blir jag inte klok på vad de skriver i protokollet. De har beslutat om en RPU. RPU är inte P7:a. Sen är det en sekretessbelagd bilaga - där kan det stå att en P7:a är gjord. Eller så står det en del annat i det S-klassade bilagan.

Ärligt: jäkligt luddigt.

Läste nu att en P7 tar cirka en timme, så den är nog redan gjord. Nu är hon säkert i Gbg eller Sthlm för en RPU.
Citera
2019-10-04, 18:10
  #753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Hennes Facebook-konto är raderad. Den togs bort under tisdagen av någon, varför vet jag inte.
Den togs bort eftersom människor utan tanke på anhöriga skrev hemska saker på hennes sida, delade bilder och länkade till sidan, och detta började vid en tidpunkt då informationen var väldigt knapphändig. Som en kommentar t ex som dök upp tidigt, till bild hon lagt upp, med frågan: Var det här före eller efter du mördat ditt barn?
Kommentarer som alla borde förstått knte kunde läsas av henne eftersom hon var där hon var då, utan bara kunde läsas av hennes familj och vänner. Polisen tog bort kontot av förklarliga skäl.
Citera
2019-10-04, 19:37
  #754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maraki
Dan*e Öst*rbe*g var det någon som tidigare skrev och det verkar stämma med bilder och inlägg om sin son. Man kan även se att han också kommer ifrån samma stad dvs Östersund. Tycker att hans nya tjej är väldigt lik en tjej som man såg mycket på stan som hängde med narkomaner och var väldigt hög många gånger. Kom ihåg att man kände att det var så hemskt att se en sådan ung och söt tjej som gått ner sig i droger. Om det är hon hoppas jag verkligen att hon nu mer är ren eftersom dom har en liten bebis utifrån bilder. Det var länge sedan jag såg denna tjej hängandes på stan säkert ett år sedan eller något sådant.

Han är också fd missbrukare.
Citera
2019-10-04, 20:39
  #755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Men snälla du jag har för fan inte ens Facebook hur skulle jag kunna veta att den du snackar om hade downs? Jag förstår att det är en jobbig insikt du måste kommit till när du märkt att det finns ett forum (flashback) där folk har, mer eller mindre, yttrandefrihet och inte måste behandla dig och alla andra snowflakes med silkensvantar. Men om ni på allvar tror att människor här inne kommer att sluta spekulera, dvs använda sig av sin demokratiska medborgerliga rättighet, för att ni skriver att vi som gör det är både det ena och det andra, ja då har ni tyvärr jävligt fel. När ett barn mördas på detta sättet så kommer det finnas människor som vill kartlägga och outa (sprida bilder och info) om GM. Tycker ni det är så jävla fruktansvärt så föreslår jag att folk slutar ha ihjäl sina barn. Det är ett rätt enkelt sätt att undvika att det pratas om en på flashback. Det är inte alla som lever i en psykos där en våldtäktsman exempelvis har samma 'värde' som en laglydig hårt arbetande medborgare. Det får ni faktiskt ha förståelse för. Ni får göra vad ni vill mer era rättigheter, men vi kommer göra det samma med våra!!

Dom använder sina rättigheter precis som du, så vad gnäller du om? För att du är en liten snöflinga som inte gillar att bli tillsagd, såklart.
Citera
2019-10-04, 21:13
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Men snälla du jag har för fan inte ens Facebook hur skulle jag kunna veta att den du snackar om hade downs? Jag förstår att det är en jobbig insikt du måste kommit till när du märkt att det finns ett forum (flashback) där folk har, mer eller mindre, yttrandefrihet och inte måste behandla dig och alla andra snowflakes med silkensvantar. Men om ni på allvar tror att människor här inne kommer att sluta spekulera, dvs använda sig av sin demokratiska medborgerliga rättighet, för att ni skriver att vi som gör det är både det ena och det andra, ja då har ni tyvärr jävligt fel. När ett barn mördas på detta sättet så kommer det finnas människor som vill kartlägga och outa (sprida bilder och info) om GM. Tycker ni det är så jävla fruktansvärt så föreslår jag att folk slutar ha ihjäl sina barn. Det är ett rätt enkelt sätt att undvika att det pratas om en på flashback. Det är inte alla som lever i en psykos där en våldtäktsman exempelvis har samma 'värde' som en laglydig hårt arbetande medborgare. Det får ni faktiskt ha förståelse för. Ni får göra vad ni vill mer era rättigheter, men vi kommer göra det samma med våra!!

Ditt problem är att du bevisligen är dum i huvudet. Vi har ett rättssystem som en majoritet av Sveriges befolkning respekterar. Du tillhör bevisligen inte den gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in