2019-10-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Hemma hos Julia lägenheten var inte uthyrd då. VI hyrde ut den senare den 15 September.

Så om vi knackar på hos studenterna så kan de bekräfta dessa uppgifter?
Citera
2019-10-02, 18:16
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Jag vet inte vad hon går igenom. Hon pratar nästan aldrig om sej själv. Hon säger att man ska separera på privatliv och arbetsliv. Hon hjälper mej via en volontärverksamhet som hon arbetade för tidigare som kyrkan hade. Dit kunde man gå vissa tider och få juristhjälp. Jag gick dit en gång och träffade henne och fick hennes kort och sedan har vi haft kontakt.

Bilden jag får av KL när jag t.ex. tar del av domar och hennes intervjuer i pressen är en person som lider av narcissistisk personlighetsstörning. Vad säger du om detta? Kan du berätta mer om hur du ser på henne, vad du har för bild av henne som person?
Citera
2019-10-02, 18:18
Medlem
Tjejen trodde att advokathoran skulle ge oss pengar för att bli av med oss. Hon hade pratat med domaren i domstolen om att hon ville ha pengar från läkaren som kallade henne som vittne. Domaren sa att tjejen inte kunde få några pengar eftersom hon inte bett om det under förhandlingen. Han sa att domen var giltig och då kunde inte tjejen få några pengar i efterskott men att hon kunde prata med läkarens advokat om läkaren kunde ge pengar som kompensation. Men läkaren ville inte ge tjejen några pengar för att hon vittnade. Ni kan höra med domaren så kan han bekräfta att tjejen ringde honom om pengar innan vi bestämde oss för att besöka advokatbögen och få hans horadvokat att betala för att bli av med oss.
Citera
2019-10-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Jag uppfattade det så från postaren, se: (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Okej, men vi vet inte det. H skador var nog extremt överdrivna i media. Visserligen gråter han ut i media och har stor bekantskapskrets som kan delge media sina snyfthistorier, men så länge det inte finns ett rättsmedicinskt utlåtande på skadorna är det oklart.
Citera
2019-10-02, 18:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag ville snacka med advokathoran innan vi drog till Norge. Säga till advokathoran att sluta med att förfölja oss och att vi tänkte lämna landet.

Tror du att skriverierna upphör för att du vill det? Det är snarare som att hälla bensin på en brasa.
Citera
2019-10-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så om vi knackar på hos studenterna så kan de bekräfta dessa uppgifter?

Ja och ni kan prata med juristen på Familjebostäder som beviljade tjejen att hyra ut lägenheten för att kunna flytta till Norge. Han ville ha skadestånd för att tjejen inte hade haft en fackman som installerade diskmaskinen så jag fick prata lite allvar med honom och då hotade han med att säga upp tjejens kontrakt men gick sedan med på att hon fick hyra ut 1 år och vi fick hämta in en fackman som granskade min installation.
Citera
2019-10-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tror du att skriverierna upphör för att du vill det? Det är snarare som att hälla bensin på en brasa.

Min mamma ringer och gråter i telefonen tjejen är knäckt och tror att hon aldrig kan komma tillbaka till Stockholm. Hennes familj är rädda för att de ska få problem. Ni är ena riktiga asgamar vissa av er.
Citera
2019-10-02, 18:22
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Okej, men vi vet inte det. H skador var nog extremt överdrivna i media. Visserligen gråter han ut i media och har stor bekantskapskrets som kan delge media sina snyfthistorier, men så länge det inte finns ett rättsmedicinskt utlåtande på skadorna är det oklart.
Absolut - vi vet ju inte särskilt mycket med säkerhet här i tråden.

Min fråga var helt sonika en uppföljningsfråga till henrikdenfule, och då kändes det artigt och rimligt att i frågeställningen ponera att han talar sanning. Sen får väl alla bilda sig sin egen uppfattning, såklart.
Citera
2019-10-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är verkligen Lilla Julafton här idag när er nye idol charmören, bedragaren och kvinnomisshandlaren ger ”sin sanna version” av ”exakt vad som hände” den morgonen. Nu har han gått in på polisstation i Norge för att stötta JL ang hotmejl och hon stöttar honom i Hovrätten när hon själv är målsägande och han är tilltalad.

HOL skjuten med sin egen pistol. Advokathoror och flatlöss. Gärningsmannen skjuten. Volvo upp på återvändsgatan. Marockanska prostituerade, fel nedbrända villa i Bromma, utpressning osv. Det är klart ni sväljer allt detta med hull och hår utan någon som helst kritiskt tänkande.

Vi har sett själva definitionen av troll in action.

Jag tycker inte som dig i vanlig ordning. Och det är min rätt eftersom vi forfarande lever i ett fritt land.'

Det vi ser är dumma puckon som litar likt barn tror på överheten, advokaten HOL. Men sanningen är att han bara är en medioker karlslok med ett omättligt begär efter andra människors egendom, och som till KLs olycka, lyckats läsa in en juristexamen som han nu missbrukar i en bodelning.

All den damage control jurister advokater och andra kollegor smyger in i ett anonymt forum ökar på de skador det innebär att bli förknippad med HOL. Inse det det.

Du är en orm. Du kallar folk för troll när du saknar sakargument. Jag har haft med folk som dig förr. Tröttsamt.
Citera
2019-10-02, 18:24
Medlem
Citat:
Jag åkte hem och kom tillbaka vid 6 på morgonen.

Det står här i början av trådet om jag inte missminner mig att någon vittne (i media?) hade sett två men utöver den "döende liljan" (förlåt, kan inte låta bli passar i teaterstycket ) kuta från, eller varit i trapphuset. Du vet, var du ensam eller var någon som hjälpte dig tex hålla utkik?
Citera
2019-10-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Bilden jag får av KL när jag t.ex. tar del av domar och hennes intervjuer i pressen är en person som lider av narcissistisk personlighetsstörning. Vad säger du om detta? Kan du berätta mer om hur du ser på henne, vad du har för bild av henne som person?

Hon är duktig och det vet hon om. När vi varit ute och hon hjälpt mej så har hon fått andra människor att ge mej chanser att visa vad jag kan. Hon ordnade ett jobb åt mej på en byggfirma.
Citera
2019-10-02, 18:25
Medlem
Citat:
Tjejen trodde att advokathoran skulle ge oss pengar för att bli av med oss. Hon hade pratat med domaren i domstolen om att hon ville ha pengar från läkaren som kallade henne som vittne. Domaren sa att tjejen inte kunde få några pengar eftersom hon inte bett om det under förhandlingen. Han sa att domen var giltig och då kunde inte tjejen få några pengar i efterskott men att hon kunde prata med läkarens advokat om läkaren kunde ge pengar som kompensation. Men läkaren ville inte ge tjejen några pengar för att hon vittnade. Ni kan höra med domaren så kan han bekräfta att tjejen ringde honom om pengar innan vi bestämde oss för att besöka advokatbögen och få hans horadvokat att betala för att bli av med oss.

Nu är du ute på rätt tunn is här.

Vilken dom pratar du i fallet med ingen ersättning till vittnet? Menar du målet?

Kom igen nu, vad blev påföljden i Hovrätten när JL var där och stöttade dig även om hon var målsägande och du var tilltalad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in