2019-10-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Absolut - vi vet ju inte särskilt mycket med säkerhet här i tråden.

Min fråga var helt sonika en uppföljningsfråga till henrikdenfule, och då kändes det artigt och rimligt att i frågeställningen ponera att han talar sanning. Sen får väl alla bilda sig sin egen uppfattning, såklart.

Jag förstår, men hela det här med skytten och skotten känns orimligt av det media presenterat.
Det gäller även attacken med misshandeln, och en lejd torped sedan innan. I ett tumult kan det vara svårt och räkna kulorna också. Så H verkade inte direkt döende av alla skott.
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Okej, men vi vet inte det. H skador var nog extremt överdrivna i media. Visserligen gråter han ut i media och har stor bekantskapskrets som kan delge media sina snyfthistorier, men så länge det inte finns ett rättsmedicinskt utlåtande på skadorna är det oklart.

Precis detta som diskuterats i tråden så många ggr, jävla ärtpistol som andvänts. Homot tillbaka i arbete 10 dagar efter att blivit skjuten i bröst mage och huvud, lägg av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det står här i början av trådet om jag inte missminner mig att någon vittne (i media?) hade sett två men utöver den "döende liljan" (förlåt, kan inte låta bli passar i teaterstycket ) kuta från, eller varit i trapphuset. Du vet, var du ensam eller var någon som hjälpte dig tex hålla utkik?

Jag var ensam tjejen var hemma och väntade.
Citera
2019-10-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu är du ute på rätt tunn is här.

Vilken dom pratar du i fallet med ingen ersättning till vittnet? Menar du målet?

Kom igen nu, vad blev påföljden i Hovrätten när JL var där och stöttade dig även om hon var målsägande och du var tilltalad?

Något besöksförbudsmål mot advokathorans dotter. Tjejen ville ha ersättning för att hon kommit dit och vittnat. Prata med domaren så får du höra att det jag skriver stämmer. Tjejen ringde honom dagen innan och bad om pengar.
Citera
2019-10-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Tjejen trodde att advokathoran skulle ge oss pengar för att bli av med oss. Hon hade pratat med domaren i domstolen om att hon ville ha pengar från läkaren som kallade henne som vittne. Domaren sa att tjejen inte kunde få några pengar eftersom hon inte bett om det under förhandlingen. Han sa att domen var giltig och då kunde inte tjejen få några pengar i efterskott men att hon kunde prata med läkarens advokat om läkaren kunde ge pengar som kompensation. Men läkaren ville inte ge tjejen några pengar för att hon vittnade. Ni kan höra med domaren så kan han bekräfta att tjejen ringde honom om pengar innan vi bestämde oss för att besöka advokatbögen och få hans horadvokat att betala för att bli av med oss.

Är du inte rädd för att HOL är ute efter dig? Om det stämmer det du skriver lär ju han vara rökt och körd som advokat. Skjuter en person som ringer på dörren för att denne ville prata med en annan person som finns i lägenheten + att HOL också verkar ha skickat polisen på KL för att han inte vill att sanningen ska komma fram och skylla detta bråk som hände på henne. HOL vet ju att du "bara" ville prata med kvinnan som var i lägenheten.
Citera
2019-10-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker inte som dig i vanlig ordning. Och det är min rätt eftersom vi forfarande lever i ett fritt land.'

Det vi ser är dumma puckon som litar likt barn tror på överheten, advokaten HOL. Men sanningen är att han bara är en medioker karlslok med ett omättligt begär efter andra människors egendom, och som till KLs olycka, lyckats läsa in en juristexamen som han nu missbrukar i en bodelning.

All den damage control jurister advokater och andra kollegor smyger in i ett anonymt forum ökar på de skador det innebär att bli förknippad med HOL. Inse det det.

Du är en orm. Du kallar folk för troll när du saknar sakargument. Jag har haft med folk som dig förr. Tröttsamt.

Häng du på henrikdenfule-tåget du. Det kommer ge dig massor av cred och trovärdighet fortsättningsvis här.
Citera
2019-10-02, 18:31
Medlem
Citat:
Något besöksförbudsmål mot advokathorans dotter. Tjejen ville ha ersättning för att hon kommit dit och vittnat. Prata med domaren så får du höra att det jag skriver stämmer. Tjejen ringde honom dagen innan och bad om pengar.

Ok men vad blev påföljden i Hovrätten när du fick ändrat? JL var där som målsägande i fallet och stöttade dig den tilltalade
Citera
2019-10-02, 18:32
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Hon är duktig och det vet hon om. När vi varit ute och hon hjälpt mej så har hon fått andra människor att ge mej chanser att visa vad jag kan. Hon ordnade ett jobb åt mej på en byggfirma.

Är hon t.ex. öppen, lyhörd, tålmodig? Kan du berätta lite mer om henne eftersom ni har träffats en del?
Citera
2019-10-02, 18:33
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker inte som dig i vanlig ordning. Och det är min rätt eftersom vi forfarande lever i ett fritt land.'

Det vi ser är dumma puckon som litar likt barn tror på överheten, advokaten HOL. Men sanningen är att han bara är en medioker karlslok med ett omättligt begär efter andra människors egendom, och som till KLs olycka, lyckats läsa in en juristexamen som han nu missbrukar i en bodelning.

All den damage control jurister advokater och andra kollegor smyger in i ett anonymt forum ökar på de skador det innebär att bli förknippad med HOL. Inse det det.

Du är en orm. Du kallar folk för troll när du saknar sakargument. Jag har haft med folk som dig förr. Tröttsamt.

Vet inte om det är på sin plats för mig att "hoppa in" nu, men jag skriver detta i all välmening.

Att vi inte har samsyn kring bodelningsfrågan (och därmed inte heller den efterföljande frågan om huruvida HOL otillbörligen berikat sig på annans bekostnad) känns ganska tydligt vid det här laget.

Jag har läst igenom bodelningen och finner inget särskilt att anmärka på. Jag har förstått att du har dina "aningar" om avsikter med närliggande/dolda skeenden, vilket kanske påverkar din bild och läsning av bodelningen, men då jag inte själv kan belägga några sådana skeenden så ter de sig ganska främmande för mig. Åtminstone inget jag skulle våga basera en analys på.

Jag tror att det vore bra att försöka belägga, eller i vart fall peka på, någon konkret brist i bodelningen om man vill att folk ska lyssna, förstå och hålla med. Kanske kan du ta hjälp av juridikdelen av forumet. I annat fall så uppfattar man tyvärr att uttalandena i denna fråga är tagna ur luften - dvs. jag kan faktiskt inte hänga med i dina resonemang och det verkar som om väldigt många andra också har svårt för detta.

Vanligen är det ju så att den som påstår något (t.ex. att en bodelning är rättsvidrig) har bevisbördan för detta.
Citera
2019-10-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu är du ute på rätt tunn is här.

Vilken dom pratar du i fallet med ingen ersättning till vittnet? Menar du målet?

Kom igen nu, vad blev påföljden i Hovrätten när JL var där och stöttade dig även om hon var målsägande och du var tilltalad?

Påföljden i Hovrätten blev 6 månader

Hovrätten friar mej från ansvar för bedrägeri
Hovrätten friar mej från ansvar för rån

Jag dömdes för misshandel och egenmäktighet till 6 månader.

Julia pratade med hovrätten och sa att pengarna var mina och därför blev det inget rån eller bedrägeri.
Jag hade kunnat anmäla henne för att ha ljugit men jag anmäler inte till svinen.
De räknade av tiden som jag suttit häktad och gripen och sedan blir det väl fotboja eller fängelse här i Norge. Det kvittar.
Senast redigerad av henrikdenfule 2019-10-02 kl. 18:35.
Citera
2019-10-02, 18:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Vad är det för väggar/golv på Mälarstrand? Kulan och hastigheten? Bögpistol?
Ska du citera mig så är det väldigt fult att du plockar bort dom delar som inte passar din agenda.
Så här skrev jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är helt otroligt att viss vill gå på detta
Jag har skrattat så tårarna har runnit
Att begära kritiskt tänkande från postare som verkar mindre begåvade är inget man kan begära.

Undrar om väggarna var i metall i trapphuset eftersom rikoschetterna studsade så bra.
Gamla putsade väggar ger knappast det resultatet.
Jag ser det som otroligt att det finns ens någon sanning i det här svamlet.

Åkte till fel adress och brände ner fel hus
Hur fan ska jag kunna veta vad det är för väggar i huset på Mälarstrand
Jag bor inte i Sthlm och har bara varit där på besök för minst 20+ år sedan.
Men jag antar att huset är lite äldre och liknande hus i andra städer brukar har putsade väggar.

Bögpistol? Vad är det? Visste inte ens att dom hade en egen pistol
Vilka pistoler använder heterosexuella? Uzi eller?
Och nu är alla bögar eller horor... bögpoliser, bögplitar, advokatbögen, horadvokat...
Citera
2019-10-02, 18:38
Medlem
Hor rättens B9682-18 lyssnade på mej och Julia att jag var oskyldig till rån och bedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in