Citat:
Ursprungligen postat av
Calovius
Så här kunde det låta från Klantlogiks sida mot Calovius, warning, a lengthy rant :
"Jag kallar dig för lögnare av den simpla anledningen att du lever i en vriden fantasivärld samt väljer att försvarar denna vridna fantasi så snart någon påtalar den, istället för att avslöja lögnerna och låta sanningen ta vid.
Någon som försvarar en lögn och skyr sanningen - det är själva definitionen av en lögnare.
Du väljer att ljuga, mer eller mindre medvetet, för att det nödgas av din önskevärldsbild.
Innebär bibeltro nödvändigt att man blir en feg nitisk lögnare?
Självklart inte.
Man kan tro på delar av bibelns budskap med anledning av att det är sunt.
Däremot kan man inte tro att den är sann utan att leva i en sjuk och vriden fantasi.
Några vidare argument för min åsikt behöver jag inte presentera heller,
De framförs med all önskad tydlighet i Bibeln självt.
Bibeln demonstrerar klart att den är en samling politiskt ruffel och båg.
Endast en självbedrägere kan se det annorlunda."
I ett annat inlägg, både minnesvärt och pinsamt, gav han sig betyget att han var lite av en modern Messias.
Vilken kille.
Fint att bli påmind om den SANNINGEN. Tack Calovius, din lögnare.
Du minns inte att mitt messias-anspråk hade en retorisk funktion och syftade till att göra en poäng?
Du uppfattade det kanske som en absolut sanning? Därför att du själv går runt och tror att allt du inbillar dig är sanning?
Du begår misstaget att tro att jag är lika skenhelig som du själv. En simpel fördom och patetiskt självförsvar.
När du kallar mig "klantlogik" är det en projektion av din egna anala logik och ditt obefintliga tänkande?
Ta av dig din offerkofta, den är egentligen inte annat än en mental tvångströja.