Citat:
1. Men varför skulle vi lita på dig och dina utsagor? Du var t.ex. inte med när världsalltet skapades. Du kan inte ge någon evigt liv. Samma gäller dina modeller och modellbyggare.
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst, enligt mig och standard-modellen av kosmisk verklighet.
Dom ung. 33.999 andra kristna varianter som inte är helt överens med din kristendoms-variants bibel-tolkning.
I mitt relaterande till 'guds' oförmåga/motvilja till meningsfull kommunikation är jag självklart inte begränsat till att endast använda exempel som du godkännar.
Om jag minns rätt kommer den från en sajt som hetar 'religious tolerance'. Det finns andra som anser att siffran är uppe på 50.000, men det är egentligen lite irrelevant för även om det 'endast var 2-3.000 finns problemet om 'guds' dårliga kommunikation kvar.
Varför finns det då så många varianter av kristendomen.
Det kan diskuteras.
Det kan också diskuteras.
Dom ung. 33.999 andra kristna varianter som inte är helt överens med din kristendoms-variants bibel-tolkning.
I mitt relaterande till 'guds' oförmåga/motvilja till meningsfull kommunikation är jag självklart inte begränsat till att endast använda exempel som du godkännar.
Om jag minns rätt kommer den från en sajt som hetar 'religious tolerance'. Det finns andra som anser att siffran är uppe på 50.000, men det är egentligen lite irrelevant för även om det 'endast var 2-3.000 finns problemet om 'guds' dårliga kommunikation kvar.
Varför finns det då så många varianter av kristendomen.
Det kan diskuteras.
Det kan också diskuteras.
2. Varför försöker du pådyvla din uppfattning om meningsfull kommunikation på andra? Du är ju också relativist. Varför låter du inte de andra vara i fred när du inte har något att erbjuda som du håller för säkert?
3. Så hur många är kristendomsvarianterna nu då? Kriterierna, vem har utformat dem? Hur går argumentationen?
4. Varför diskutera något objektivt med en relativist. Han kan ändå inte komma med, alltså borde enligt sin ideologi inte komma med, bestämda påståenden om det, eftersom allting flyter för honom. Get real. Or get lost.