2019-09-30, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Då kanske du också hade fått chansen att prova på det. Du hade iofs fått betala för det men det kan det vara värt.

2) Vill du sitta på hemmet när du är 80 år och ångra att du aldrig blev såld?

Ja. Jag ser det som ett bra mål att ha i livet. Att inte bli såld.

Citat:
Jag ifrågasätter varför det är olagligt för kvinnor att betala män för sex.

Jag ifrågasätter ofta om en ensam amerikansk hjälte verkligen kommer kunna rädda världen när den dagen kommer. Får nog analysera lite fler filmer.
Citera
2019-09-30, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Den kriminaliserar sex mellan samtyckande vuxna.

Ok.
Citera
2019-09-30, 14:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja. Jag ser det som ett bra mål att ha i livet. Att inte bli såld.

1) Jag tror att de kvinnor som tjatar om det är de som vill vara med om det. Annars skulle ni inte ta upp det hela tiden.

a) "Tänk på alla kvinnor som blir såååålda" *gnuggar bävern*

2) Ni tar aldrig upp alla kvinnor som horar och tycker att det är ett bra jobb. Varför inte?

Citat:
Jag ifrågasätter ofta om en ensam amerikansk hjälte verkligen kommer kunna rädda världen när den dagen kommer. Får nog analysera lite fler filmer.

Svara på frågan: varför ska det vara olagligt för mig att betala en man för sex?
Citera
2019-09-30, 14:38
Medlem
Babianens avatar
1) Här är ett exempel på vita kvinnliga torskar som köper färgade mäns kroppar att onanera med, https://www.youtube.com/watch?v=5yc9T1_OiJA

2) Vad tycker ni feminister om det här?

3) Kommer ni att jobba för att de här kvinnorna ska dömas för våldtäkt och sättas i fängelse?

a) Med den nya samtyckeslagen är det självklart att de här unga killarna inte samtyckte till att bli utnyttjade av fula vita kärringar.

4) Vilken syn på män finns det bland vita kvinnor när man tycker att det här är okay?

a) Är det inte dags för en kampanj där ni feminister står upp för färgade mäns rätt att slippa bli utnyttjade som onani-objekt av vita kvinno-torskar?
Citera
2019-09-30, 15:26
Avslutad
Citat:
1) Jag tror att de kvinnor som tjatar om det är de som vill vara med om det. Annars skulle ni inte ta upp det hela tiden.

a) "Tänk på alla kvinnor som blir såååålda" *gnuggar bävern*

2) Ni tar aldrig upp alla kvinnor som horar och tycker att det är ett bra jobb. Varför inte?

Svara på frågan: varför ska det vara olagligt för mig att betala en man för sex?

Stämmer inte.

Tänder inte på slaveri.

Du gör ju det så vi andra kan koncentrera oss på de tunga ämnena.

Därför att du är en äldre kvinna och således inte vill ha sex med män. Konstigt då att gå och betala en man för sex.

Citat:
1) Här är ett exempel på vita kvinnliga torskar som köper färgade mäns kroppar att onanera med, https://www.youtube.com/watch?v=5yc9T1_OiJA

2) Vad tycker ni feminister om det här?

3) Kommer ni att jobba för att de här kvinnorna ska dömas för våldtäkt och sättas i fängelse?

a) Med den nya samtyckeslagen är det självklart att de här unga killarna inte samtyckte till att bli utnyttjade av fula vita kärringar.

4) Vilken syn på män finns det bland vita kvinnor när man tycker att det här är okay?

a) Är det inte dags för en kampanj där ni feminister står upp för färgade mäns rätt att slippa bli utnyttjade som onani-objekt av vita kvinno-torskar?

Som jag skrivit tusentals gånger tidigare, det är lika illa när kvinnor parasiterar på andras misär.

När du startar upp en kampanj mot fula vita gubbars handel med unga thailändska kvinnor.
Citera
2019-09-30, 15:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En prostituerad kvinna kan hyra en lokal och sälja sex där. Hon får dock inte driva bordell där eller förmedla kontakter mellan köpare och säljare.
Jag skrev ju att det ska vara förbjudet att förmedla tjänsten och det görs inte genom att hyra en lokal åt sig själv.

Om hon får hyra en lokal eller använda sin lägenhet för att sälja sex i, så är detta per definition en bordell. Därför är det helt galet att vara emot bordeller. Varför ska hon inte få marknadsföra sina tjänster som alla andra näringsidkare (förmedling)? Det är ju diskriminering. Hur svårt tror du att det är att annonsera på internet redan idag?
Citera
2019-09-30, 15:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Stämmer inte.

Tänder inte på slaveri.

Du gör ju det så vi andra kan koncentrera oss på de tunga ämnena.

Därför att du är en äldre kvinna och således inte vill ha sex med män. Konstigt då att gå och betala en man för sex.

1) Så varför kan vi inte prata om alla glada kvinnor som trivs i sexbranschen?

2) Det finns inga tunga ämnen. Bara glada horor och mer eller mindre nöjda män.

3) Men det svarar inte på min fråga. Varför ska det vara olagligt?

Citat:
Som jag skrivit tusentals gånger tidigare, det är lika illa när kvinnor parasiterar på andras misär.

När du startar upp en kampanj mot fula vita gubbars handel med unga thailändska kvinnor.

1) Så du håller med om att de här vita kvinno-torskarna parasiterar på färgade mäns misär?

2) Vi har haft kampanjer mot vita män som köper sex i Thailand så länge jag kan minnas.

3) Kvinnors sexuella övergrepp på färgade män är en kvinno-fråga. Som kvinnor har vi ett gemensamt ansvar för alla kvinnors sexuella utnyttjande av män.

4) Så när kommer ni feminister att berätta för andra kvinnor att det här inte är okay?
Citera
2019-09-30, 16:00
Avslutad
Citat:
1) Så varför kan vi inte prata om alla glada kvinnor som trivs i sexbranschen?

2) Det finns inga tunga ämnen. Bara glada horor och mer eller mindre nöjda män.

3) Men det svarar inte på min fråga. Varför ska det vara olagligt?

1) Så du håller med om att de här vita kvinno-torskarna parasiterar på färgade mäns misär?

2) Vi har haft kampanjer mot vita män som köper sex i Thailand så länge jag kan minnas.

3) Kvinnors sexuella övergrepp på färgade män är en kvinno-fråga. Som kvinnor har vi ett gemensamt ansvar för alla kvinnors sexuella utnyttjande av män.

4) Så när kommer ni feminister att berätta för andra kvinnor att det här inte är okay?

Därför att det inte är dem som är problemet.

Stämmer inte.

Därför att du inte är undantagen från lagen så länge du bor i Sverige, den gäller för alla.

Ja.

Jag har inte sett en enda.

Nej det är inte en kvinnofråga, det är ett samhällsproblem.

Det är bara att börja kampanja, skapa en facenooksida, lobba mot kvinnors sexköp osv.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-30 kl. 16:02.
Citera
2019-09-30, 16:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Därför att det inte är dem som är problemet.

Men det viktigt att ta upp att sexbranschen är bra för väldigt många kvinnor.

Citat:
Stämmer inte.

Hur vet du det?

Citat:
Därför att du inte är undantagen från lagen så länge du bor i Sverige, den gäller för alla.

Men förklara varför vi ska ha en lag som förbjuder mig att betala män för sex.

Citat:
Ja.

Så vad tycker du om att vita kvinnor utnyttjar färgade mäns kroppar till att onanera med?

Citat:
Jag har inte sett en enda.

Jag såg en artikel i Aftonslasken igår tror jag.

Citat:
Nej det är inte en kvinnofråga, det är ett samhällsproblem.

Självklart är det en kvinnofråga. Det har att göra med kvinnors syn på män som objekt som man kan utnyttja. Vi måste börja prata om kvinnors syn på män.

Citat:
Det är bara att börja kampanja, skapa en facenooksida, lobba mot kvinnors sexköp osv.

Jag tycker att det är feministers ansvar eftersom ni har profilerat er som motståndare mot sexhandel.
Citera
2019-09-30, 16:55
Medlem
Det finns inga ligor som tvingar eller lurar tjejer från östeuropa till prostitution i Tyskland. Det är en skröna. Det var likadant till fotbolls VM i Tyskland 2006. Man pratade om att det skulle komma tusentals tvångsprostituerade bara för detta så ligorna kunde tjäna pengar på alla turister. Det kom inte en enda. Tjejerna jobbar ett tag i Tyskland och åker sen hem på semester och kan vara borta flera månader innan dom kommer tillbaka. En del har kanske en gubbe. Pojkvän eller äkta man. Hur man än vänder på det så är han då hallick. Det är inte samma sak som nån som tvingar tjejen. Det finns säkert såna män som tvingar eller övertalar sina tjejer och det är beklagligt i så fall. Tyska polisen gör razzia då och då på klubbar för att kontrollera att det inte förekommer nåt olagligt. Tom med fallet med verklighetens lilja 4 ever i Malmö konstaterades det att det inte var nån kriminell liga som tog henne till Sverige utan några enskilda typer. Det är hemskt med såna fall men det hör ändå till ovanligheterna. Det hände också i Sverige där allt sker mer under jorden. Inga sexköpare i Tyskland vill träffa nån skrämd tjej inlåst i en källare.
Citera
2019-09-30, 17:12
Avslutad
Citat:
Men det viktigt att ta upp att sexbranschen är bra för väldigt många kvinnor.

Hur vet du det?

Men förklara varför vi ska ha en lag som förbjuder mig att betala män för sex.

Så vad tycker du om att vita kvinnor utnyttjar färgade mäns kroppar till att onanera med?

Jag såg en artikel i Aftonslasken igår tror jag.

Självklart är det en kvinnofråga. Det har att göra med kvinnors syn på män som objekt som man kan utnyttja. Vi måste börja prata om kvinnors syn på män.

Jag tycker att det är feministers ansvar eftersom ni har profilerat er som motståndare mot sexhandel.

Inget hindrar dig.

Hur vet du?

Det har jag med flera andra ägnat många inlägg att förklara. Du argumenterar hela tiden för egenföretagare såsom eskorter, återigen det är inte det resten av oss diskuterat i huvudsak, nästan inte alls.

Det är illa när kvinnor reser ner till ett land i Afrika där de vet att människor är desperata efter pengar och inbillar sig att det är kärlek. Lika illa när män reser ner till Thailand, Filippinerna för att köpa folk.

Vi kan definitivt prata om kvinnors syn på män, men de flesta har inte din svart/vita syn på andra och på tillvaron i övrigt. För dig verkar det handla mycket om utseende, knulla eller inte knulla, ålder och vikt. Dessutom skriver du nedvärderande om både män och kvinnor.

Jag är minimalist och lever därefter, pratar mycket om detta med andra, det här med överkonsumtion osv.

Feminist not so much, men jag reagerar på kvinnohat.
Citera
2019-09-30, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnfitta
Det finns inga ligor som tvingar eller lurar tjejer från östeuropa till prostitution i Tyskland. Det är en skröna. Det var likadant till fotbolls VM i Tyskland 2006. Man pratade om att det skulle komma tusentals tvångsprostituerade bara för detta så ligorna kunde tjäna pengar på alla turister. Det kom inte en enda. Tjejerna jobbar ett tag i Tyskland och åker sen hem på semester och kan vara borta flera månader innan dom kommer tillbaka. En del har kanske en gubbe. Pojkvän eller äkta man. Hur man än vänder på det så är han då hallick. Det är inte samma sak som nån som tvingar tjejen. Det finns säkert såna män som tvingar eller övertalar sina tjejer och det är beklagligt i så fall. Tyska polisen gör razzia då och då på klubbar för att kontrollera att det inte förekommer nåt olagligt. Tom med fallet med verklighetens lilja 4 ever i Malmö konstaterades det att det inte var nån kriminell liga som tog henne till Sverige utan några enskilda typer. Det är hemskt med såna fall men det hör ändå till ovanligheterna. Det hände också i Sverige där allt sker mer under jorden. Inga sexköpare i Tyskland vill träffa nån skrämd tjej inlåst i en källare.

Har du några källor på att det är hittepå angående kriminella nätverk/ligor/lover boys (som "pojkvännerna" kallas i Tyskland).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in