Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Jag har alltid haft samma syn.
Men på senare år har jag börjat ifrågasätta hur det ska kunna fungera. På något sätt måste vi ju hantera kvinnors hypergami.
Förresten, hur rimmar din idé om att vi ska vara fria att bestämma över våra egna liv med att förbjuda prostitution? (Vet att det är lagligt att sälja men säljarens möjligheter begränsas ju kraftigt om köpandet förbjuds.)
Kvinnors hypergami har hanterats genom att män haft lagstadgade rättigheter som varit över kvinnors, trots att de egentligen inte gjort någonting för att förtjäna det.
Nu är spelplanen fri, och eftersom kvinnor inte är såna dumskallar som män förr i tiden fick det att framstå genom konstant ljugeri och begränsande av kvinnors rättigheter, så konkurrerar nu kvinnor och män med varandra inom olika områden. Det kanske vissa tycker är fel. Jag tycker att det är rätt. Varje människa ska som sagt vara född fri med lika rättigheter.
Om männen vill hantera kvinnors hypergami så får de skärpa upp nivån. Det håller inte att strunta i utbildning och sitta och spela tvspel till man är 30 bast.
Eller så får män strunta i att skärpa sig och så får kvinnor så småningom sänka sina krav. Så lär det ju bli isåfall.
Vi lever precis i förändringens tid. Om 100 år har säkert någon av riktningarna ovan tagit form.