2019-09-30, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan det ha varit gamla Vickan på Kungsträdgården? Måndagar var det gaykväll där på 80-talet.

Mitt favvo hak var Patricia och jag är en straight 5barns far😂.
Citera
2019-09-30, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Nu dog ju inte offret så livstid blir det ju inte, han har ju suttit innan så tror knappast han tjallar och samtidigt erkänner sig skyldig till mordförsök. Han tjänar absolut ingenting på att lägga anstiftaren, förutom golpapper med sig in på Riksen.
Är det som E08 säger, att polisen vet att det är FO som sköt så har de nog vissa bevis. Sen är det bara att sätta press på honom.
Citera
2019-09-30, 08:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Är det som E08 säger, att polisen vet att det är FO som sköt så har de nog vissa bevis. Sen är det bara att sätta press på honom.

Han vet nog att han inget tjänar på att tjalla ändå, sätta press på? Du har sett för mycket CSI kompis.
Citera
2019-09-30, 08:29
Medlem
Citat:
Han vet nog att han inget tjänar på att tjalla ändå, sätta press på? Du har sett för mycket CSI kompis.
Varför skulle han ta straffet själv? Om han åker in så lär inte KL vänta på honom. Lojaliteten är nog inte så stor i skarpt läge.
Citera
2019-09-30, 08:29
Medlem
Citat:

Helt rätt i Sverige får man ingenting för att gola så alla som är ens lite kriminella håller käften
Citera
2019-09-30, 08:30
Medlem
Citat:
Varför skulle han ta straffet själv? Om han åker in så lär inte KL vänta på honom. Lojaliteten är nog inte så stor i skarpt läge.

Han åker på grov misshandel/mordförsök oavsett om ha golar ner sin arbetsgivare...
Citera
2019-09-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Han åker på grov misshandel/mordförsök oavsett om ha golar ner sin arbetsgivare...
Kan vara så. Och KL är också hal. Tja, blir spännande att se om de lyckas plocka in FO.
Citera
2019-09-30, 08:34
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Men vad tjänar han på att en till får samma straff? Som jag sa innan, tjallarpapper så han får sitta med andra tjallare under sin tid på anstalt.
Citera
2019-09-30, 08:36
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Kan vara så. Och KL är också hal. Tja, blir spännande att se om de lyckas plocka in FO.
Det är ju bara en tidsfråga, men sen ska det bevisas bortom rimligt tvivel och det är en helt annan femma.
Citera
2019-09-30, 08:39
Medlem
Citat:
Det är ju bara en tidsfråga, men sen ska det bevisas bortom rimligt tvivel och det är en helt annan femma.
Så är det ju. Blir intressant att se vilken advokat som tar uppdraget som försvarare.
Citera
2019-09-30, 09:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Men vad tjänar han på att en till får samma straff? Som jag sa innan, tjallarpapper så han får sitta med andra tjallare under sin tid på anstalt.

Om han gjort det för att han har känslor för KL då? Skulle han sitta inne för detta och ser att hon fortsätter leva där ute, kanske med en ny kärlek? Då kan hämndbegäret snabbt blossa upp. Eller så har jag sett för mycket på film?
Citera
2019-09-30, 09:18
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Om han gjort det för att han har känslor för KL då? Skulle han sitta inne för detta och ser att hon fortsätter leva där ute, kanske med en ny kärlek? Då kan hämndbegäret snabbt blossa upp. Eller så har jag sett för mycket på film?

Jag kan inte svara för någon annan, men har man tagit på sig ett sådant uppdrag å mörda nån så har man nog kalkylerat att man möjligtvis får sitta i fängelse.
Jag förstår mig inte på folk som tjallar på andra, vederbörande blir ändå dömd men ska dra andra med sig i fallet. Nej jag tror den här FO är såpass bevandrad att han vet hur han ska spela sina kort och tjalla stjälper mer än hjälper.

Skulle KL bedra honom om dom nu är ett par, så får han väl skjuta henne när han muckar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in