2019-09-30, 01:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Finns i princip ingen. Möjligen, enligt e08, att FOs (av FO misshandlade) ex-flickvän, J*ulia eller JL, skulle ha anstiftat. När jag påpekade långsökthet/orimlighet i detta och ställde motfrågor fick jag till svar något i stil med att "resonemanget haltar".

Först utpekas skytt på basis av KL som anstiftare. Sen är KL oskyldig. Sen efterfrågas andra tänkbara skyttar i KLs bekantskapskrets (se ovan citerat av Kallix, "ni som hänner henne" eller nåt), vilket åter implicerar henne som anstiftare.

Om E08 talar sanning i allt får vi som sagt vara tacksamma. Från mitt perspektiv känns hanteringen bara lite främmande vilket får mig att förhålla mig något skeptisk.
Aha. Det var så mycket med imamer och annat så jag tappade spåret helt.
Citera
2019-09-30, 01:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Finns i princip ingen. Möjligen, enligt e08, att FOs (av FO misshandlade) ex-flickvän, J*ulia eller JL, skulle ha anstiftat. När jag påpekade långsökthet/orimlighet i detta och ställde motfrågor fick jag till svar något i stil med att "resonemanget haltar".

Först utpekas skytt på basis av KL som anstiftare. Sen är KL oskyldig. Sen efterfrågas andra tänkbara skyttar i KLs bekantskapskrets (se ovan citerat av Kallix, "ni som hänner henne" eller nåt), vilket åter implicerar henne som anstiftare.

Om E08 talar sanning i allt får vi som sagt vara tacksamma. Från mitt perspektiv känns hanteringen bara lite främmande vilket får mig att förhålla mig något skeptisk.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag säger bara, rätt åt honom. Han har betett sig förjävligt åt mot exfrun.
Om man tittar på Efternamn08 första 2 inlägg i tråden så är det första om lejt torped det jag har frågat om minst 4-5 ggr och har aldrig fått något svar på.
Underligt då hen gärna skriver i tråden och just nu har 314 inlägg och kan vika ut sitt resonemang ända till imaner och fd äkta män för över 20 år sedan.
Men svara på första inlägget i tråden går inte...
I det andra ser man ju klart var hens sympatier ligger.
Citera
2019-09-30, 01:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hade det dragits inför rätta annars och hon hade tillslut blivit tvingad och dömd?
Förhalade och jävlades hon alltså?
Karin har inte gjort annat än förhalat, jävlats och skyllt på sin sjukdom i snart 6 år.
Det finns en sammanställning som någon annan har gjort med flera dagboksblad och dom är upplagda efter färger. Varje mål har en egen färg.

Bara jämför gul och grön...
Den gula är vårdnadstvisten och den gröna är rättegången om misshandel.
I den gula, vårdnadstvisten, kan Karin inte köra med att hon är sjuk för där finns en överläkare från strokeenheten som ska/har vittnat.

I den gula som är misshandeln gjorde jag en snabb sökning och där är uppåt 10 läkarintyg, men dom två målen går parallellt...
Så i det ena kan Karin inte fixa fejkade intyg, i den andra kan hon och det gör hon.

Synd att inte rätten samarbetar med att ta reda på fakta för då har hon aldrig kunnat göra så här... och det fortsätter i mål efter mål.

Här är länken till några av dagboksbladen. Det finns många fler dagboksblad men då hade det blivit en halv roman, jobbigt nog att ta sig igenom dessa https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf

När man ser allt det så fattar man vilket helvete HOL har haft och man förstår att han gav upp att försöka få Karin att uppge sina tillgångar.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-30 kl. 02:17.
Citera
2019-09-30, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Enligt Efternamn ”vet” polisen vem som är GM. (Alla har dock inte riktigt trott på uppgiften, eller i vart fall inte köpt den rakt av.)

Om det nu är så att polis ”vet”. Hur kan de veta det?
Som jag ser det finns möjliga alternativ

Dom misstänker Olsfsen och han är lyst sedan innan. Det är konstaterat att just. FO är misstänkt skytt. Men innan dom hittar honom verkar ju ta evigheter och han kommer inte prata. Så klockan tickar på och man har inte ett skit i detta fallet. Pinsam åklagare och ännu mer pinsamt är det då en typ som FO lyckas hålla sig undan.
Citera
2019-09-30, 07:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Dom misstänker Olsfsen och han är lyst sedan innan. Det är konstaterat att just. FO är misstänkt skytt. Men innan dom hittar honom verkar ju ta evigheter och han kommer inte prata. Så klockan tickar på och man har inte ett skit i detta fallet. Pinsam åklagare och ännu mer pinsamt är det då en typ som FO lyckas hålla sig undan.

Vilka är man? Du menar vi antar jag? Polisen kan ha bevis för att det är FO som sköt. Det är bara en tidsfråga innan de tar honom. Om de inte redan har honom? Vi vet inte ens det.
Citera
2019-09-30, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
En evighet? 3 veckor är inte så svårt att ligga lågt och undvika uppmärksamhet om man vet att man är eftersökt. Förr eller senare gör FO bort sig och blir gripen, sen är det nog inte många dagar kvar i friher för en viss barnplågare till fyllo. Mordförsök har ingen preskriptionstid, inte anstiftan eller medhjälp heller, så det ordnar sig nog.
Citera
2019-09-30, 07:21
Medlem
Citat:
Hade det dragits inför rätta annars och hon hade tillslut blivit tvingad och dömd?
Förhalade och jävlades hon alltså?

Ja, HOL hade kunnat ta det till rätten om han velat. Bodelning är reglerat i lagen men inte en tvingande lagstiftning så parterna kan fritt avtala och ha överenskommelser. När man är klar med bodelningen ska båda parter signera.

Så när Karin vägrar lämna uppgifter om personliga tillgångar (något som är reglerat i lagen) så har HOL två alternativ: 1) ta det till rätten
2) acceptera att tillgångarna inte är med i bodelningen
Jag vet ju vad jag skulle ha valt i fallet KL

Och sen betona vad Timeout skrev och som vi alla könner till:
Det enda Karin gör i vartenda rättsfall är att förhala, krångla och jävlas.

Som jag skrev tidigare i tråden har jag en anhörig som gjorts precis så vid flera bodelningar och det tar så lång tid innan det är klart och det kostar pengar att inte kunna sälja bostäder osv. Min anhörig överklagar alltså giltighet av testamenten och vägrar signera papper, tex signera att personen fått information om vilka som ska vara arvingar. Detta är saker som måste vara på plats innan en bodelning ens kan starta. Sen fortsätter personen att överklaga saker under bodelningen.

Om den personen skulle undvika lämna information om tillgångar så skulle jag göra en bedömning hur mycket pengar det kan röra sig om vs hur mycket energi jag har för att gå igenom en 2årig rättsprocess.
Citera
2019-09-30, 07:38
Medlem
Citat:
Varför bet hon i skjortarmen när han - enligt dig - var mer bitvänlig på hela underkroppen?

Jag tillhör inte team ’naken nertill’ men det bitmärket A hänvisade till bedömdes av läkaren som för gammalt för att ha orsakats av KL den kvällen.

Det verkar alltså inte bara vara KL som i den bekantskapskretsen hittar på skador och behöver ha läkarbedömningar.

Hon verkar dock gilla att bitas (poliser, djuraffärsägare och bekanta uppger detta) så det är inte omöjligt att hon bet A utan att det uppstod ett märke.
Citera
2019-09-30, 07:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
En evighet? 3 veckor är inte så svårt att ligga lågt och undvika uppmärksamhet om man vet att man är eftersökt. Förr eller senare gör FO bort sig och blir gripen, sen är det nog inte många dagar kvar i friher för en viss barnplågare till fyllo. Mordförsök har ingen preskriptionstid, inte anstiftan eller medhjälp heller, så det ordnar sig nog.

Det är säkert lättare att ta på sig uppdraget att döda någon mot någon form av ersättning än att sedan ta ett livstids fängelsestraff utan att det drabbar "arbetsgivaren" också. Så lojal är det få som är. Det är vanligt att folk börjar snacka när verkligheten kommer ikapp dem.
Citera
2019-09-30, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag tillhör inte team ’naken nertill’ men det bitmärket A hänvisade till bedömdes av läkaren som för gammalt för att ha orsakats av KL den kvällen.

Det verkar alltså inte bara vara KL som i den bekantskapskretsen hittar på skador och behöver ha läkarbedömningar.

Hon verkar dock gilla att bitas (poliser, djuraffärsägare och bekanta uppger detta) så det är inte omöjligt att hon bet A utan att det uppstod ett märke.
Av "en läkare", för visst var det två experter som uttalade sig om blåmärket med olika budskap? Ena påstod som du säger, att det såg ut att vara för gammalt, medan den andra påstod att blåmärken inte går att åldersbestämma så enkelt utan att det kunde ha uppstått så som BO uppgett.

Med tanke på din egen sista mening är det inte vidare rimligt att anta att A hittat på skadan, även om det inte kan anses vara bevisat att det orsakats så som han angett.
Citera
2019-09-30, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Vem vet... är kanske lagd åt det hållet själv och är avundsjuk?
Hol är en snygg karl i både mäns och kvinnors ögon.

Kom precis på att mitt favoritställe förr en speciell dag i veckan var en bögklubb
Hade otroligt roligt där och män och kvinnor dansade tillsammans och stämningen var hög
Är jag homosexuell för att jag gick dit?

Mig veterligt är jag straight men jag har kanske dolda böjelser?
Har aldrig testat det andra könet... kanske man ska ta och testa
Dubbla utbud är ju inte fel
Kan det ha varit gamla Vickan på Kungsträdgården? Måndagar var det gaykväll där på 80-talet.
Citera
2019-09-30, 08:15
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är säkert lättare att ta på sig uppdraget att döda någon mot någon form av ersättning än att sedan ta ett livstids fängelsestraff utan att det drabbar "arbetsgivaren" också. Så lojal är det få som är. Det är vanligt att folk börjar snacka när verkligheten kommer ikapp dem.

Nu dog ju inte offret så livstid blir det ju inte, han har ju suttit innan så tror knappast han tjallar och samtidigt erkänner sig skyldig till mordförsök. Han tjänar absolut ingenting på att lägga anstiftaren, förutom golpapper med sig in på Riksen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in