2019-09-29, 21:05
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Jag gillar inte hennes politik eller något hon hittar på alltså, men hennes man dog nyss. Låt henne och barnen sörja i fred snälla.
Ha ett hjärta.

En politiker som först jagat sjukskrivna med sina direktiv till F-kassan, och sen avskedat och hängt ut GD:n och låtit henne ta skulden för regeringens ogenomtänkta direktiv (och sen ljugit om det) ska fan inte lämnas ifred. Hon ska hängas ut, jagas och plågas till hon också knäcks fullständigt. Det är ett sånt as till människa så hon förtjänar fan ingen omtanke.
Citera
2019-09-29, 21:08
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Snatteriet har kanske avslöjat en synnerligen dåligt skött ekonomi ?
...
AS får då inte bestämma själv om försäljning

Utöver rättegångskostnader och skadestånd för snatteriet (stölden?), så lät paret i samma veva bli att betala ett arkitektföretag för ritningar på ett uterum till Värmdö-villan. Detta gick också till rättegång och de blev skyldiga att betala kring 100'000.

Fan va passande initialer hon har, Ankan. "AS", aldrig tänkt på det, men nästan för bra för att vara sant!
Citera
2019-09-29, 21:13
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Färjan var inte honom.

Det var en helt vanlig hängning i hemmet. Upptäcktes av familjemedlem. Inte mer spektakulärt än så.

Källa på det? Det är inte omöjligt att det kan vara så men finns det något som styrker det?
Citera
2019-09-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Utöver rättegångskostnader och skadestånd för snatteriet (stölden?), så lät paret i samma veva bli att betala ett arkitektföretag för ritningar på ett uterum till Värmdö-villan. Detta gick också till rättegång och de blev skyldiga att betala kring 100'000.

Fan va passande initialer hon har, Ankan. "AS", aldrig tänkt på det, men nästan för bra för att vara sant!
Ja, det är helt idiotiskt att låta sådana ärenden gå till tinget, det blir typ 3-4 ggr så dyrt. Att det gick till tinget tyder ju på att tvisten pågått en längre tid, och gäldenären inte backat en tum. Idiotiskt. Men är man tappad bakom en vagn så då blir det så. Fanns det ett kontrakt och ritningarna levererades så är det bara att betala. AS var väl van vid att allting betalades av S-kansliet, typ ?
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Strandhällskan torde inte ha den kompetens eller kunskap som krävs för att hantera stora mängder med pengar... Inte heller att kunna hushålla med en hög ministerlön..
Det är ju mycket svårt att säga hur det ligger till. Men våren brukar ju vara bästa tiden att sälja villor, så det är väl liite olägligt just nu. Alltså i och med antalet spekulanter brukar vara större till våren. Jag har ju ingen susning om hur de har levt heller.
5,8 miljoner för 7 år sedan och de lönerna, men å andra sidan så är skatten ju hög. I och för sig har själva byggnaden troligen kostat en hel del.
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Nej, för henne har nog pengar runnit genom händernas fingrar som vatten eller sandkorn...
En vanlig "åkomma" för WT som kommit upp sig alltför snabbt, alltför lätt
Det kan ju vara så, inte helt otänkbart. Och att AS rör till det ytterligare, och gör det hela värre, gärna med lite feministisk och antipatriarkal logik, typ...
Det jag skrev om KFM i förra inlägget är kanske inte aktuellt i det här fallet, men illustrerar en del av krånglet som kan bli om oturen är framme
Citat:
Ursprungligen postat av Malet
Annika Strandhäll är en mördare, enligt säkra källor. Hon mördade sin sambo, Säpo rensade undan spåren och såg till så att det såg ut som självmord.

Skrämmande samhälle vi lever i.
Mycket möjligt att SÄPO har egna städpatruller, fan vet ?
Allt för att säkra Värdegrundens okränkbarhet, tro ?
Kan ju vara ett svartsjukedrama också,
eller en olycka att sambon var så bakom flötet att han inte
hade koll på tabletterna,
omöjligt att veta bara så där...
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Fastigheten köptes 31/7 2012 för 5,8 miljoner och fördelningen var 50/50.
Okej, ja det säger väl egentligen inte så där jättemycket, eftersom vi ju inte vet om hur stora lån som finns i hushållet. Åja, det lär dröja tills dess att bouppteckningen registrerats
och att villan kan säljas
Liksom som för Mona Sahlin/Bo Sahlin så får AS en rejäl reavinstskatt på försäljningen
Oklart vad villan skulle kunna säljas för. Jag vet ej hur prisnivån ser ut där på Wärmdö
Citera
2019-09-29, 21:36
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja, jag tror jag minns att Jens Orbacks mormors syster brukade leva med henne på den tiden.
Okej, lol? Intresseklubben antecknar liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Jag gillar inte hennes politik eller något hon hittar på alltså, men hennes man dog nyss. Låt henne och barnen sörja i fred snälla.
Ha ett hjärta.
I vanliga fall hade jag hållt med, men...
“Geeks like to think that they can ignore politics. You can leave politics alone, but politics won't leave you alone.” ― Richard Stallman
Jag har inget emot Annika så sett, en del av hennes politiska frågor sympatiserar jag faktiskt med, men hon är också en politiskt korrekt politiker, och många av hennes politiska hjärtefrågor påverkar samhället och rätt många negativt. Ger man sig in i politiken så får man räkna med att vanligt folk kommer att hata en. Politikerföraktet är utbrett av en anledning. Det finns dock betydligt mer samhällsskadliga svenska politiker än Annika Strandhäll.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-09-29 kl. 21:39.
Citera
2019-09-29, 22:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Men ge dig din jävla sagoberättare, Hon må vara en usel politiker men ingen psykopat eller mördare eller hora
Ni har så jävla fel allihop, testa att vända på ert resonemang och skuldbeläggande så hamnar ni närmare sanningen

Trollarmén på Sveavägen arbetar tydligen hårt med skademinimering när en av deras partikamrater hamnat i blåsväder...
Citera
2019-09-29, 22:36
Medlem
Netizens avatar
Härligt att se det arroganta fnasket kräla tbx under sin sten (som Maggot Wallström så poetiskt skaldade om Jordan P).
Citera
2019-09-29, 22:49
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Haha, "självmördard"? Var Mossad och CIA inblandade också tror du?

Var den här sambon ett lika stort hot mot etablissemanget som Jeffrey Epstein som hade hållhakar, korrumptionsbevis och pedofilbilder på MÅNGA högt uppsatta?

Förstår att ni gillar era sexiga teorier, men det här handlar om en deprimerad person som gav upp och tog livet av sig.

Det är tyvärr inte mer spännande än så, detta är Sverige trots allt, inte USA.

Den här tråden borde ligga i konspirationsforat.

Du gillar ditt sexiga uttryck sexiga idéer!

Läs vad jag skrev idiot, inget som antyder nån epsteinnivå. Espstein blev mördad det fattar väl en babian. Strandhälls sambo... Oklart men nått skit är det där. Med ev otrohet osv. Hans konstiga snatterier som var solklara försök att skada AS.
Sen att sossarna har mkt smuts det är ingen konspirationsteori. Du lever i nån mysig trygg värld där Sverige iaf är tryggt och pålitligt?
Sossarna har suttit på makten i så många år, deras tentakler är överallt.
Citera
2019-09-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Okej, lol? Intresseklubben antecknar liksom.

I vanliga fall hade jag hållt med, men...
“Geeks like to think that they can ignore politics. You can leave politics alone, but politics won't leave you alone.” ― Richard Stallman
Jag har inget emot Annika så sett, en del av hennes politiska frågor sympatiserar jag faktiskt med, men hon är också en politiskt korrekt politiker, och många av hennes politiska hjärtefrågor påverkar samhället och rätt många negativt. Ger man sig in i politiken så får man räkna med att vanligt folk kommer att hata en. Politikerföraktet är utbrett av en anledning. Det finns dock betydligt mer samhällsskadliga svenska politiker än Annika Strandhäll.
Låt snattaren vila ifred eller.
Citera
2019-09-29, 23:00
Medlem
Snatteriet och den obetalda fakturan tror jag är en sorts pay back från TW då han vet att AS inte har behov av dålig publicitet som statsråd.

Om TW vet med sig att han lever i en förlorad relation där ev otrohet är en beståndsdel kan självmord ses som en hämnd. Tyvärr finns det bara förlorare i dramor som det här verkar vara. Två minderåriga barn som förlorar en pappa. Jag räknar inte särkullbarnet då han inte bor tillsammans med AS.
Citera
2019-09-29, 23:07
Medlem
När jag nu funderar i banor som ovanstående så kommer en idé upp om de tweet AS skickade som tydligen var avsedda att komma från ett annat konto som bekräftelse på ASs första tweet, kan ev vara skickade av TW. Även det som hämnd. Han kan ha haft tillgång till hennes twitterkonton via någon av de plattformar som appen är nerladdat på.

Kan inte dra mig till minnes att någon journalist har grävt i detta och frågat henne hur dum får man vara när man glömmer logga ut från sitt originalkonto innan man skriver igen?

Kan det åter igen vara denna respekt journalister ger statsråden inom Rörelsen när de trampar i klaveret?
Citera
2019-09-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Trollarmén på Sveavägen arbetar tydligen hårt med skademinimering när en av deras partikamrater hamnat i blåsväder...
Vad är hon i blåsväder nu för? Menar du att de skulle bry sig om en massa imbecilla spekulationer här på Flashback medan massmedia helt lagt locket på Avskyr henne politiskt men jag tycker alltid synd om offer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in