Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Inget fel i det. Vissa kanske skulle hålla sig borta från allt vad sociala medier heter, medan det för andra kan fungera som en påminnelse på att det finns en annan värld som fortsätter. Inget av detta vore konstigt eller fel.
Fast...inte så säker på att Strandhälls Twitterkonto helt och hållet styrs av henne själv. Kan vara någon sociala medier-ansvarig eller så som twittrar i hennes namn. Inte det troligaste, men absolut möjligt.
Jag kan inte uttala mig om det är så i fallet Strandhäll men vet att en del ministrar i den förra regeringen hade ett sådant upplägg.
Retweets som exempelvis länkar till egna partimedlemmars artiklar i en tidning sköts ofta av någon annan.
Även andra tweets som kanske bara länkar till någon artikel kunde även läggas upp med någon liten text om ministern efterfrågade detta.
Tycker man även märker detta om man följer Strandhäll.
Några tweets om typ riksdagens öppnande kan följas upp av en rant om hur vidriga moderaterna är.
Sen är jag osäker på om det är assistenter, polsak eller pressassistent som pysslar med att spöktwittra.