2019-08-18, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Ja tystnaden talar sitt tydliga språk. Någon måste ju rimligtvis kunna avslöja nationaliteten på denna mini-diktator. Det verkar vara ”kväst” och nertystat, alltså har en vi berikare bakom ratten. Annars hade de ju hängt ut gubbstrutten: ”Leif Svensson 58 år, Trastgatan 47, Svedala - han är chauffören som tvingade Amanda gå av bussen!”
Men något sådant har vi ju inte sett.

Tycker inte du att man minst lika väl kan vända på ditt resonemang också? Jag tycker att "nazister" inte brukar dra sig för att hänga ut utlänningar precis. Jag har en känsla av att det till och med är så att de är mer benägna att hänga ut utlänningar som inte kan bete sig.

Så det lutar nog snarare mot att chaffisen INTE var utlänning tycker jag.
Citera
2019-08-18, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Såvitt jag förstår så har Amanda själv gått ut med att chauffören var svensk? Vore tacksam för en länk här.

Stämmer detta så har väldigt många debattörer skitit i det blå skåpet...igen. Jag minns när Breiviks bomber small i Oslo. Då var det många som "visste" att det låg jihadister bakom utan några som helst belägg för detta.

Jag tycker outningar är otrevliga men ibland är de nödvändiga när skuldbördan hamnar helt snett. Detta är nog ett sådant fall.

Mycket tyder på att uppgiften om att Amanda själv gått ut med det är bara bull. Det har hävdats många gånger här, men INGEN har lyckats med att lägga fram något belägg för påståendet. Har man grund för påståendet bör man ju kunna hitta någon slags belägg för det tycker jag...
Citera
2019-08-20, 12:12
Medlem
Om det var en svensk man hade hans identitet läckt ut för länge sedan- sedan vad Amanda säger är irrelevant. Vi vet att dessa kvinnor som anmäler sådant här är livrädda för att vara ärliga- och att ertappas med att ljugit om att han var skandinav skadar inte hennes rykte överhuvudtaget- enbart om det var tvärtom.
Folk säger att Breiviks attacker misstänktes vara islamistiska från början- absolut, och vad beror det på? precis. När 90% av buss chaffisar (använd ögonen) är inte skandinaviska, och det berör klädregler på bussar vad ska folk tro? Är ni så jävla PK?
Jaha, det kanske var en japan eller dansk dock denna gång?
Såklart det finns sexistiska och extrem konservativa svenskar - och det som talar för att det faktiskt kunde vara en svensk är att Amanda gick ut i media. Det är lite som med våldtäkter, kvinnorna minns ej gärningsmannens utseende om han inte var svensk och slänger ut med "han bröt på svenska" flertal btw arresterade invandrare som våldtagit har sedan i rätten ej brutit på svenska- vilken chock?

Och innan någon skriver definera skandinav eller "svensk" okej, vem säger att den vita personen var skandinav då? vi kan leka samma lek. Kanske var ifrån bosnien och var muslim, finns även blonda sådana som flyttat hit. Eller antog Amanda att han måste ha varit svensk för att han var vit och blond exempelvis?!
Senast redigerad av quezen 2019-08-20 kl. 12:19.
Citera
2019-08-30, 13:45
Medlem
Har inte varit inne i tråden på länge men baserat på de senaste sidornas diskussioner tolkar jag det som att chaufförens identitet och ursprung är okänt. Här är mitt bidrag till skvallret, från Twitter:

"Busschauffören som kastade ut #Amanda för att hon var för lättklädd är åter i tjänst hos
@skanetrafiken. "Han har fått straff". Vilket straff? Timeout. Har Amanda fått ursäkt från bosniern? Har Amanda fått ersättning för kränkning? 20000 kr fick muslimkvinna. Betala!!!"

Skribenten påstår alltså att det är en Bosnier vi har att göra med.
Have a nice weekend.
Citera
2019-08-31, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZ1441
Har inte varit inne i tråden på länge men baserat på de senaste sidornas diskussioner tolkar jag det som att chaufförens identitet och ursprung är okänt. Här är mitt bidrag till skvallret, från Twitter:

"Busschauffören som kastade ut #Amanda för att hon var för lättklädd är åter i tjänst hos
@skanetrafiken. "Han har fått straff". Vilket straff? Timeout. Har Amanda fått ursäkt från bosniern? Har Amanda fått ersättning för kränkning? 20000 kr fick muslimkvinna. Betala!!!"

Have a nice weekend.

Finns ju många bosnier-muslimer i Sverige så ja det skulle isf förklara hans agerande när hon skulle stiga på - och isf faktiskt tyda på att Skånetrafiken direkt har ljugit/slätat över att det visst var fråga om ett religiöst utspel. Någon med flashbacktillgång måste ju veta vem busschauffören är nu vid det här laget så alla spekulationer kan sluta!
Citera
2019-08-31, 10:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZ1441

Have a nice weekend.
Länk till twittertråden tack.

Edit
nvm: https://twitter.com/malmobon/status/1167030171691606017
Citera
2019-09-23, 21:46
Medlem
Är det samma Amanda som blev avvisad från Liseberg?
Varför är Hanif Alibi så tyst. Han kanske ska angripa sina far som befinner sig i en militäbasliknande NoGo-Zone område finansierad av Saudi Arabien i Albanien. Där deras enda syfte är att få USA och John Bolton att gå i krig med Iran.
Hanif Alibi tycker om att mekka ( mujaheedin el khalk) med bilar. En organisation som har dödat en massa civila i Iran. Källa : Wikipedia
Citera
2019-09-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Tycker inte du att man minst lika väl kan vända på ditt resonemang också? Jag tycker att "nazister" inte brukar dra sig för att hänga ut utlänningar precis. Jag har en känsla av att det till och med är så att de är mer benägna att hänga ut utlänningar som inte kan bete sig.

Så det lutar nog snarare mot att chaffisen INTE var utlänning tycker jag.
Hanif Alibi sa att om det hade varit en svensk så hade man affisherat ut svenskens bild över hela tunnelbanan.
Nu kommer man istället att hänga ut Hanif Alibi som lögnare i tunnelbanan.
Citera
2019-09-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Hanif Alibi sa att om det hade varit en svensk så hade man affisherat ut svenskens bild över hela tunnelbanan.
Nu kommer man istället att hänga ut Hanif Alibi som lögnare i tunnelbanan.

Hur vanligt tycker du det är att media hänger ut folk över huvud taget? Nej, just det, det är inte alls vanligt, vare sig det rör sig om svenskar eller utlänningar. Även om det skulle finnas en bias så är det så pass ovanligt att man inte kan dra någon egentlig slutsats av det faktum att media inte hängt ut någon.
Citera
2019-09-28, 06:49
Medlem
Fy fan!
Citera
2019-09-28, 08:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Nu vet jag inte hur sant detta är!Men har en del information.

Busschaufförerna har varit sista åren lite upprörda över hur svenskar tjejer klär sig. Då helst på somrarna, när det är varmt ute. De har varit på skånetrafikens ledning angående om detta, de anser det är hot emot deras säkerhet. Därför vill de att det ska finnas klädkod hur de som åker får klä sig! Som typ man går inte in i restaurang i bad bikni tex.

Det är inte bara för deras egna säkerhet, utan tjejernas säkerhet också, eftersom de kan bli sexuellt trakasserad och evt försök till våldtäkt.

Därför pågrund av detta, vill de kunna vägra folk att gå på bussen som inte klär sig propert och klär sig utmanande.

Men chaufförerna hade inte fått gehör! Därför var det en herre som tog det avgörande steget. Just för det skulle komma upp på ytan om problemet.

Vad jag förstått var han en muslim, men det vet vi inte. Men i mosken talade de vitt bra om han! Enligt de så gjorde han rätt!

Så när skånetrafiken gick ut med det hade ingenting med religion att göra. Så tänkte jag det var en stor lögn!
Citera
2019-09-28, 08:14
Bannlyst
Sharian kommer bara närmare och närmare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in