2019-09-25, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har man bara 2 fungerande hjärnceller så bör man se sambandet...

Karin förlorar tvisten om barnen och boendet 2015-12-07. HOL blir attackerad dec 2015.

Karin förlorar och kan inte fortsätta tvisten september 2019. HOL blir skjuten 3 dagar senare.

Det hade varit intressant att få reda på när det 1:a angreppet inträffade 2015.
Ja, det är detta jag inledde med frågor kring som nypåstigen.
Vart uppgifterna kring anstiftare2015 fanns och om det hände nåt speciellt då. Tyvärr är det bara media som suger på ramarna, hade velat veta datum när det skulle ha skett att denna person fick förfrågan och sen gick till polisstationen.
Senast redigerad av develi 2019-09-25 kl. 19:17.
Citera
2019-09-25, 19:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Detta visar ju tydligt att Karin är den som fått mer än hon egentligen har rätt till, eftersom hon inte uppgett sina fulla tillgångar och därmed inte behövt dela dem med maken. Hon har alltså skott sig på makens bekostnad genom att förhala tills han hellre gav upp en del av det som rätteligen var hans än att vänta ut ett fyllos nycker.

Eller en narcissists logiska agerande. För en sådan handlar det om kontroll- smart eller inte spelar ingen roll. Att tro sig styra skeendet- är A och O. Det kan handla om att inte samarbeta, inte svara på brev, inte dyka upp som planerat, att dra ut på det hela. Då tycker narcissisten att hen styr och har kontroll över situationen. För hen finns inga gråzoner eller kompromissmöjligheter. Allt är svart eller vitt. Kommunikationen är aggressiv.

Kanske onödigt att säga att hen anser sig vara perfekt och stå över alla när det gäller intelligens. Det blir med tiden ett allt mer ensamt liv efter som kontakter med dessa "idioter" ständigt måste brytas.

Avsaknad av empati är också ett signum, vilket kan förklara att t.ex. barn kan fara riktigt illa. Allt- precis allt- handlar om narcissistens skadade självkänsla och den kan ingen rå bot på. Att klippa band är den enda lösningen. Det kan vi göra med vänner och kollegor som visar sig ha denna personlighet, och med familjemedlemmar när vi är vuxna, men inom familjer med minderåriga barn är detta svårt.
Citera
2019-09-25, 19:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Sålunda är det med indicierna och faktan fastslaget att KL är anstiftare till våldet! Bra jobbat ni grävare och lång näsa åt er fakta resistenta puckon!

Det ser så ut. Tre attacker under en lång period. Attackerna sker i samband med förlorad tvist. Det är kanske inte så konstigt att Karin till slut tappar räkningen på de tillfällen hon lejt någon för att skada HOL?
Citera
2019-09-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Eller en narcissists logiska agerande. För en sådan handlar det om kontroll- smart eller inte spelar ingen roll. Att tro sig styra skeendet- är A och O. Det kan handla om att inte samarbeta, inte svara på brev, inte dyka upp som planerat, att dra ut på det hela. Då tycker narcissisten att hen styr och har kontroll över situationen. För hen finns inga gråzoner eller kompromissmöjligheter. Allt är svart eller vitt. Kommunikationen är aggressiv.

Kanske onödigt att säga att hen anser sig vara perfekt och stå över alla när det gäller intelligens. Det blir med tiden ett allt mer ensamt liv efter som kontakter med dessa "idioter" ständigt måste brytas.

Avsaknad av empati är också ett signum, vilket kan förklara att t.ex. barn kan fara riktigt illa. Allt- precis allt- handlar om narcissistens skadade självkänsla och den kan ingen rå bot på. Att klippa band är den enda lösningen. Det kan vi göra med vänner och kollegor som visar sig ha denna personlighet, och med familjemedlemmar när vi är vuxna, men inom familjer med minderåriga barn är detta svårt.
Jag förstår vad du menar, men jag anser att hennes agerande är för förvirrat och ostrukturerat för att enbart bero på narcissism eller närbesläktade drag. Det kan mycket väl vara en bidragande orsak, men jag tror att även missbruket är en stor del av förklaringen.
Citera
2019-09-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Vän av ordning bör påminna om att en person gick till polis 2015 och sade sig blivit erbjuden pengar av KL för att ta HOL av daga.

Därav är fd hustrun misstänkt anstiftare.

Fråga; menar du någon annan attack?

Enligt AB har vi nu tre incidenter att utgå ifrån. Om det var det som var det oklara ovan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Lor8/toppjuristen-utreddes-for-tredje-anstiftan--i-samma-trapphus
Citera
2019-09-25, 19:28
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag förstår vad du menar, men jag anser att hennes agerande är för förvirrat och ostrukturerat för att enbart bero på narcissism eller närbesläktade drag. Det kan mycket väl vara en bidragande orsak, men jag tror att även missbruket är en stor del av förklaringen.

Det säger jag inte emot.
Citera
2019-09-25, 19:29
Medlem
Jag har aldrig kommenterat, gjorde mitt konto nyss efter att ha läst i tråden.
Är det någon som kan hjälpa mig med datum till den förhandling KL inte kunde komma, inte gick att nå och kommunicerade via någon ”vän”?
Jag vill egentligen ”bara” veta om datumet sammanfaller med när hon ”hälsade på” oss och efter några veckor sedan ringde.
I så fall står det klart för mig att det som sägs via KL’s hjälp är total lögn.
Citera
2019-09-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Javisst och så går det till i många/ de flesta fall, mer eller mindre. Men detta resonemang bygger då på att båda är friska, att båda tänker som friska människor.

Precis. Och ’tyvärr’ måste ju ofriska människor också följa lagen både vad gäller att man inte ska döda människor och att man ska följa de regler och lagar som gäller vid tvist i domstol.

Finns inte en egen Svea Rikes Lagbok for de ofriska. Det finns sjukvård och ombud för de som är i behov av det.
Citera
2019-09-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019
Är det någon som kan hjälpa mig med datum till den förhandling KL inte kunde komma, inte gick att nå och kommunicerade via någon ”vän”?
Jag vill egentligen ”bara” veta om datumet sammanfaller med när hon ”hälsade på” oss och efter några veckor sedan ringde.

Denna har delats i tråden. Vet inte om det är det datum du efterfrågar.

https://cdn-04.minfil.com/X0V3Rf5bna/9cf07185-1569433310/Aktbil+18+overklagan+KL.pdf
Citera
2019-09-25, 19:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019

Spännande! Datumen kan säkert någon ordna, hoppas det.
Citera
2019-09-25, 19:38
Medlem
Combivals avatar
Nu är jag mer benägen att tro att HOL bar skottsäker väst när han blev skjuten. Det borde vara rutin för honom vid det här laget när han "vunnit" i rätten.
Citera
2019-09-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Denna har delats i tråden. Vet inte om det är det datum du efterfrågar.

https://cdn-04.minfil.com/X0V3Rf5bna/9cf07185-1569433310/Aktbil+18+overklagan+KL.pdf

Tack, det var inte det jag tänkte på. Jag har för mig ha sett en fil från domstolen där man antecknat
- försökt nå KL utan framgång.
-KL lämnat svar på telefonsvararen
-På nyo försökt att nå KL
Ungefär så. Tror att det i samma protokoll står något om att man ber maila till en adress som inte får synas i något med TOR(?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in