2019-09-09, 11:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Med tanke på de många juridiska turerna så hade det förstått framkommit ett fullständigt medicinskt utlåtande i något av KL:s många försvarstal. Du missar att det pågått en vårdnadstvist i en herrans massa år, med omfattande dokumentation som följd. Eller är det verkligheten enligt dig?

KL verkar på sin höjd ha fått sitt beteende observerat och hennes egen beskrivning av sina problem och påstådda symptom bedömda av läkare. Jag är absolut ingen expert på hjärnblödningar och/eller stroke, men man använder ju beprövade metoder för att fastställa dessa åkommor. T ex röntgen.

Ingen här verkar har läst in sig på tvisten som nyligen hade avgjorts, därav vet ingen vad innehållet faktiskt består av.
Massmedia som har läst in sig, har iofs inte lämnat någon info om denna detalj, så jag förstår att mitt påstående står svagt.
Men jag vidhåller vad jag säger: Det finns medicinskt underlag på hjärnblödningen.
Citera
2019-09-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du menar; Det finns inga för flashback kända utlåtanden?
Tro mig, det finns i verkligheten.
Korrekt - Hjärnblödningen har inte orsakats av något yttre våld.

Det vanligaste hjärnblödningen är aneurysm - en försvagning i en kärlvägg som brister. Det bara händer.
Citera
2019-09-09, 11:56
Medlem
Jofs avatar
Det som om rättegången börjat. HÄR. Försvaret visar hur kompetent och utsatt Karin är och misstänkliggör den skjutne. Åklagarparten drar upp allt Karin har ställt till med.

M.a.o. en del här har en egen agenda. Vill inte bara klara upp fallet.

Vad är det för grund för dessa agendor? Man har ju inte som i en rättegång ett professionellt ansvar att driva en tes. För eller mot den misstänkta (Karin i detta fall).

Vänskap? Delaktighet? Eller annan anledning till att man är så klart partisk? För eller emot.
Citera
2019-09-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ingen här verkar har läst in sig på tvisten som nyligen hade avgjorts, därav vet ingen vad innehållet faktiskt består av.
Massmedia som har läst in sig, har iofs inte lämnat någon info om denna detalj, så jag förstår att mitt påstående står svagt.
Men jag vidhåller vad jag säger: Det finns medicinskt underlag på hjärnblödningen.

Kan lägga upp den tvisten om ingen annan redan gjort det i tråden.
Citera
2019-09-09, 11:59
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det vanligaste hjärnblödningen är aneurysm - en försvagning i en kärlvägg som brister. Det bara händer.

Oftast beror det på högt blodtryck pga stress alt förhöjda levervärden.
I hennes fall tippar jag dock på högt blodtryck pga stress.
I de flesta fall av hjärnblödning får man även bestående men i efterloppet pga skadad/död hjärnvävnad.
Inte heller ovanligt med personlighetsförändringar i samband med hjärnskador.
Citera
2019-09-09, 12:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kan lägga upp den tvisten om ingen annan redan gjort det i tråden.

Gärna, inte heller jag har läst det materialet.
Citera
2019-09-09, 12:01
Medlem
Citat:

Det är ju just för att en och annan som är insatt i t ex vårdnadstvisten som gör att man har grund för viss information, och samtidigt kan avvisa annat som feltolkat, felaktigt eller förvrängt. Så ditt påståenden om att ingen är påläst är inte sant.

Vidhåll hur mycket du vill... Men då kan du ju ge fler detaljer, eller hur?

Jag vet att det finns vissa underlag och utlåtanden, och är genuint intresserad och har inte för avsikt att driva frågan in i kaklet om det framkommer att du har rätt.

Samtidigt är detta inte en skvallertråd om KL och i min mening är hennes eventuella historia och förmildrande åkommor, som berör hennes handlingar i samband med mordförsöket mot HOL, ett gränsfall. Men du har i alla fall en god ton och sitter ju också på vissa kunskaper, säger du, eller?
Citera
2019-09-09, 12:02
Medlem
Jag tror faktiskt polisen vet vem som är skytten. Men har inte släppt det till media pga taktiska skäl.
Citera
2019-09-09, 12:04
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Helt otroligt att folk spekulerar om HOL skulle ha iscensatt det själv. "Skulle du kunna överfalla mig i trapphuset och sen så brottas vi litegrann och du skjuter tre skott i mig. Men träffa inga vitala organ bara. Är det okej?"
Helt sanslöst. Han kunde ju ha dött.
Som sagt, verkligen helt obegriplig teori. Men jag tror allt mindre på att ursprungsplanen var att skjuta, tidpunkten och platsen talar emot, men att det utvecklade sig så.
Citera
2019-09-09, 12:10
Medlem
Märkligt att "toppjuristen" som nu begärts häktad som misstänkt för anstiftan till mordförsök så länge kunnat 'flyga under radarn' utan att hennes bild någonstans finns med i sociala medier. En framgångsrik jurist brukar i regel glänsa med sin egen bild i något sammanhang i samband med sin arbetsplats eller vunna mål etc.
Citera
2019-09-09, 12:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det som om rättegången börjat. HÄR. Försvaret visar hur kompetent och utsatt Karin är och misstänkliggör den skjutne. Åklagarparten drar upp allt Karin har ställt till med.

M.a.o. en del här har en egen agenda. Vill inte bara klara upp fallet.

Vad är det för grund för dessa agendor? Man har ju inte som i en rättegång ett professionellt ansvar att driva en tes. För eller mot den misstänkta (Karin i detta fall).

Vänskap? Delaktighet? Eller annan anledning till att man är så klart partisk? För eller emot.

Det är inget konstigt med det. Det var samma sak i tråden om familjetragedin i Bjärred. Kan väl även vara så vid vanliga skilsmässor, den man känner mest/är släkt med är inte lika "skyldig" till att det blev skilsmässa som den andre.
Citera
2019-09-09, 12:12
Medlem
quieenies avatar
Häktningsförhandlingen som normalt sett är offentlig har begärts och beviljats stängda dörrar. Press och allmänhet har fått lämna förhandlingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in