2019-09-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin förlorade i rätten enligt domen 2015-12-07 vårdnadstvist och boende.
Hon fick inte ens fastslagen umgängesrätt då hon hade misskött umgänget som var med umgängesstöd.

Frågan är få när under året det var aktuellt med den här personen som anmält till polisen att KL ville ha HOL död? Också kopplat i tid till avgörande i tvist eller annan konflikt under 2015?
Den händelse vi hittills kallat anstiftan 1 alltså.
Citera
2019-09-25, 18:27
Medlem
flammers avatar
Citat:
Karin förlorade i rätten enligt domen 2015-12-07 vårdnadstvist och boende.
Hon fick inte ens fastslagen umgängesrätt då hon hade misskött umgänget som var med umgängesstöd.
Synnerligen intressant datum med beaktande av att det angrepp vi senast nu kunnat läsa om inträffade i december 2015. Särskilt i ljuset av att det i tiden senaste angreppet inträffade tre dagar efter ett annat rättsligt beslut som gått en viss misstänkt anstiftare emot.

Indicier såklart, men någonstans övergår indicier - för mig personligen - från att vara just indicier till att måla en ganska klar bild...
Citera
2019-09-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
En lite intressant aspekt i det hela är också

(1 - spekulation): att KL enligt vissa i tråden beskrivs som miljonär (detta understryks gärna för att påvisa att en viss man skulle ha haft som agenda att sedan i princip giftemålet skinna henne på pengar).

(2 - fakta): Alla dessa miljoner har inte tagits upp i bodelningen.

(3 - fakta): HOL godtar bodelningen utan att KL inkommit med sina uppgifter.

Ändå vill samma personer som påstår punkt 1 här i tråden, få det till att 1, 2 och 3 ovan medför att KL går förlorande ur bodelningen och att mannen har "roffat åt sig" och orkestrerat en "rättsvidrig bodelning". Intressant deluxe.

Krånglat till det när de ’bara’ hade kunnat komma överens, i den bästa av världar:

HOL: Vi säljer lägenheten och sommarhuset. Varannan vecka med kidsen och hunden kan väl följa med barnen där de är och lite hit och dit med den lösa egendomen, det var lite praktiskt stök också men det löser vi, deal?

KL: Yes låter bra.

HOL: Krya på dig.

KL: Jobba inte ihjäl dig.

HOL: Synd det blev så här. Vi ses på föräldramötet.

KL: Yup
Citera
2019-09-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Stockholms TR mål T 757-17

Så här ser det ut när en människa inte kan ta tillvara sina intressen. Det är mycket tydligt att H får igenom sina yrkande då K är ur funktion.

Parterna har haft en komplicerad relation med bland annat vårdnadstvister angående de gemensamma barnen. K har pa grund av sjukdom haft stora svårigheter att kunna delta i handläggningen Många kontakter har förkommit på telefon, sms och e-mail.
Bodelningsförrättaren har haft förståelse för K svåra situation och i det längsta försökt få henne att inkomma -med kompletteringar, slutligt angivande av sin inställning samt slutförande av talan.

K har inte uppgivit alla sina tillgångar. Då efterfrågade kompletteringar, bland annat angående bankmedel m.m., inte inkommit-trots långa uppskov, har Henrik Olsson Lilja slutligen begärt att ärendet företas till beslut på befintligt material. Han har därvid förklarat sig avstå från anspråk på del i egendom utöver vad som K hittills uppgivit i ärendet.

Då det bedömts vara osannolikt att K inom överskådlig tid skulle inkomma med efterfrågade kompletteringar och preciserade inställningar, har bodelningsförrättaren, med hänsyn till den långa tidsutdräkten, beslutat att bifalla Henrik Olsson Liljas yrkande och företa ärendet till beslut på befintligt material. Det noteras även att bodelningsforfarandet„ enligt vad so.m anförs i motiven, skall vara summariskt och enkelt.
Sedan parterna beretts tillfälle att slutföra sin talan har bodelningsförrättaren företagit
ärendet till beslut på. befintlig material genom en s.k. tvångsbodelning

2017-03-16 klander av bodelning blev avvisning pga att K har, trots påminnelse
därom, inte inkommit med någon komplettering.
Detta visar ju tydligt att Karin är den som fått mer än hon egentligen har rätt till, eftersom hon inte uppgett sina fulla tillgångar och därmed inte behövt dela dem med maken. Hon har alltså skott sig på makens bekostnad genom att förhala tills han hellre gav upp en del av det som rätteligen var hans än att vänta ut ett fyllos nycker.
Citera
2019-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Du håller allt för ofta med ogräset i det hen skriver och är påhejare så dra den om Rödluvan och vargen med.
Du hejar på när ogräset skriver citerar flammer "Bara en nyfiken fråga, uppfattar du det verkligen vara överord att någon kan bli "närmast chockerad" när en namngiven person på ett offentligt forum utmålas såsom någon som "roffar åt sig", "grisar med andra män", "misshandlar och trakasserar sin kvinna och sin omgivning", "...är en gränslös person..."?

Betänk gärna att utmålningen sker i inlägg efter inlägg helt utan några som helst belägg. För min del synes det snarast gränsa till förtal."

Där har vi din agenda för du håller alltid med. FULT!

I inlägg efter inlägg kommer en postares egna idéer som man närmast kan likna vid "hur fan läser bibeln" och du hejar på och bemöts inte alla dom felaktigheterna eller man väljer att blunda för alla fakta och tar bara till sig felaktigheterna då blir tråden därefter. Faktaresistensen brer ut sig.
Ska vi ha en tråd med en massa idiotiska påståenden eller ska vi ha fram dom fakta som bevisligen finns, som även du väljer att blunda för och i stället agerar hejarklack?

Helt otroligt December 2015 är när hon förlorade än en gång i rätten i vårdnadstvisten och bostadsfrågan. Domen kom 2015-12-07. Samband?

Toppjuristen utreddes för tredje anstiftan – i samma trapphus
Enligt utredningshandlingar attackerades Henrik Olsson Lilja i december 2015 av två män – i samma port som han skulle komma att skjutas i den 6 september i år.

Av polisanmälan från 2015 framgår att två okända män stod och väntade på advokaten när han kom hem på eftermiddagen.

En av männen räckte fram en mobiltelefon mot advokaten som då anade oråd – och knuffade till mannen för att sedan försöka springa därifrån.

Då misshandlade en av männen honom med slag och en spark mot huvudet, enligt utredningshandlingar.

Efter attacken ska gärningsmannen dessutom ha yttrat ett hotfullt uttalande.

I polisförhör berättade Henrik Olsson Lilja om sina misstankar om att en kvinna i hans närhet – den så kallade toppjuristen – kan ha anstiftat misshandeln.

Mot den bakgrunden fördes ärendet över till den avdelning inom polisen som utreder brott där personer med bakgrund inom rättsväsendet misstänks.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Lor8/toppjuristen-utreddes-for-tredje-anstiftan--i-samma-trapphus

Som några andra har skrivit här... Hon ger sig inte förän han är död...

Du skriver att jag alltför ofta håller med ogräset, som om du sitter på den enda rådande sanningen.

Och trots att jag har försökt förmedla det åtskilliga gånger, så missar du återigen poängen, och det kan jag lasta mig själv för.

Du har bidragit med mkt i tråden, det uppskattar jag. Du har också varit med om dåliga erfarenheter av alkoholiserade personer, vilket du har berättat.
MEN varför är du så ensidig? Varför detta behov av att trycka till KL i hundratals inlägg? OCH varför skriver du så infantilt om de som lyfter fram alternativt? ((Har du en funktionsvariation kan jag förstå dig på ett nytt sätt)
Citera
2019-09-25, 18:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du skriver att jag alltför ofta håller med ogräset, som om du sitter på den enda rådande sanningen.

Och trots att jag har försökt förmedla det åtskilliga gånger, så missar du återigen poängen, och det kan jag lasta mig själv för.

Du har bidragit med mkt i tråden, det uppskattar jag. Du har också varit med om dåliga erfarenheter av alkoholiserade personer, vilket du har berättat.
MEN varför är du så ensidig? Varför detta behov av att trycka till KL i hundratals inlägg? OCH varför skriver du så infantilt om de som lyfter fram alternativt? ((Har du en funktionsvariation kan jag förstå dig på ett nytt sätt)
OM du vill ta dom fakta jag rotar fram om Karin som varande "trycka till" så är det din tolkning.
Fakta pratar för sig själv.

Alternativen som lyfts fram är ju ren bullshit och ser du inte det om du ställer det mot fakta då förstår du för dåligt för att vara värt att ens försöka förklara.
Hur menar du med ensidig? Jag håller mig till fakta men det är för ensidigt för din agenda.

Resten kallas för personangrepp...
Citera
2019-09-25, 18:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Synnerligen intressant datum med beaktande av att det angrepp vi senast nu kunnat läsa om inträffade i december 2015. Särskilt i ljuset av att det i tiden senaste angreppet inträffade tre dagar efter ett annat rättsligt beslut som gått en viss misstänkt anstiftare emot.

Indicier såklart, men någonstans övergår indicier - för mig personligen - från att vara just indicier till att måla en ganska klar bild...
Har man bara 2 fungerande hjärnceller så bör man se sambandet...

Karin förlorar tvisten om barnen och boendet 2015-12-07. HOL blir attackerad dec 2015.

Karin förlorar och kan inte fortsätta tvisten september 2019. HOL blir skjuten 3 dagar senare.

Det hade varit intressant att få reda på när det 1:a angreppet inträffade 2015.
Citera
2019-09-25, 18:59
Medlem
Sålunda är det med indicierna och faktan fastslaget att KL är anstiftare till våldet! Bra jobbat ni grävare och lång näsa åt er fakta resistenta puckon!
Citera
2019-09-25, 19:00
Medlem
flammers avatar
Citat:

Karin förlorar tvisten om barnen och boendet 2015-12-07. HOL blir attackerad dec 2015.

Karin förlorar och kan inte fortsätta tvisten september 2019. HOL blir skjuten 3 dagar senare.

Ja, korrelationen är uppenbar. Om kausaliteten tvistar de lärde.

Skulle tyvärr inte förvåna mig om "första" anstiftan (som inte föranledde angrepp utan anmälan) också inträffade i december. Under sådana förhållanden kan jag personligen inte låta bli att tillåta indicier måla bilden ganska klar för mig själv.
Citera
2019-09-25, 19:03
Medlem
Citat:

Vän av ordning bör påminna om att en person gick till polis 2015 och sade sig blivit erbjuden pengar av KL för att ta HOL av daga.

Därav är fd hustrun misstänkt anstiftare.

Fråga; menar du någon annan attack?
Citera
2019-09-25, 19:04
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Krånglat till det när de ’bara’ hade kunnat komma överens, i den bästa av världar:

HOL: Vi säljer lägenheten och sommarhuset. Varannan vecka med kidsen och hunden kan väl följa med barnen där de är och lite hit och dit med den lösa egendomen, det var lite praktiskt stök också men det löser vi, deal?

KL: Yes låter bra.

HOL: Krya på dig.

KL: Jobba inte ihjäl dig.

HOL: Synd det blev så här. Vi ses på föräldramötet.

KL: Yup

Javisst och så går det till i många/ de flesta fall, mer eller mindre. Men detta resonemang bygger då på att båda är friska, att båda tänker som friska människor.
Citera
2019-09-25, 19:05
Medlem
flammers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Mitt resonemang haltar och jag har inte hela bilden. Det är ju rörigt värre. Men jag tror Fredrik kan skjuta för någon han älskar och inte för någon god mans skull.

Efternamn08: Intresserad av hur du ställer dig till de tidsmässiga sambanden mellan två stycken anstiftan samt ett ev anstiftansförsök, å ena sidan, och datumen för dom resp beslut å andra sidan.

Hur ser du på sannolikheten att JL - givet dessa "nya" uppgifter - skulle ligga bakom det senaste mordförsöket?

(Nu drar jag in dig, Timeout, i den här diskussionen med Efternamn då ditt inlägg passade så bra att citera. Om jag känner dig rätt från den här tråden så har du väl knappast emot det )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in